تاریخ : 1396,یکشنبه 16 مهر11:30
کد خبر : 55856 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

جلسه رئیس مجلس و ستاد کل درباره کسر خدمت فرزندان ایثارگران


جلسه رئیس مجلس و ستاد کل درباره کسر خدمت فرزندان ایثارگران

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از برگزاری موفقیت آمیز جلسه کمیته پیگیری کسر خدمت فرزندان ایثارگر با رئیس مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه خبر داد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از برگزاری موفقیت آمیز جلسه کمیته پیگیری کسر خدمت فرزندان ایثارگر با رئیس مجلس شورای اسلامی در روز سه شنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست مشترک کمیته پیگیری با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در نشست اعضای هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران در روز سه شنبه 11 مهرماه با رئیس مجلس شورای اسلامی این بود که مواد قانونی مصوب ایثارگری باید اجرایی شود.

وی با اشاره به این موضوع که محوریت این جلسه در مورد موضوع کسر خدمت فرزندان ایثارگر بود ادامه داد: در این جلسه عنوان کردیم که شرایط کشور، شرایط صلح است و با توجه به نامه ای که سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح که به مقام معظم رهبری ارسال و اعلام کردند که یک میلیون نفر آماده به خدمت هستند که اگر به خدمت سربازی اعزام شوند بین 8 ماه تا یکسال طول خواهد کشید و سربازخانه ها استعداد پذیرش ندارند.

وی اضافه کرد: ستاد کل نیروهای مسلح بر اساس ماده 89 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه این نامه را به دفتر مقام معظم رهبری ارسال و اعلام کرده که اگر 60 هزار نفر فرزندان ایثارگران از قانون کسر خدمت استفاده کنند، ما، سرباز کم خواهیم آورد، بنابراین اعضای هیئت رییسه فراکسیون ایثارگران با یادآوری حالت جنگ و صلح عنوان کردند که عدد 60 هزار نفر مشکلی را برای نیروهای مسلح ایجاد نخواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رزمندگانی که در این چهار دهه زحمات زیادی کشیده اند و در آینده نیز به آنها احتیاج است نباید مورد بی توجهی و بی مهری قرار بگیرند و باید با اجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر از آنها تقدیر کنیم و بدانند که حمایت از ایثارگری در سرلوحه کار مسئولان نظام قرار دارد.

حجت الاسلام نوروزی اظهار داشت : ما معتقدیم که تعداد فرزندان ایثارگر مشمول قانون بین 15 تا 20 هزار نفر است و عنوان کردیم که بعد از 29 سال از پایان جنگ، آمار و ارقام اعلام شده از سوی ستاد کل سندیت ندارد.

نماینده آزاده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این نشست مقرر شد در جلسه ای که روز پنجشنبه 13 مهر یا در هفته آینده با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شود موضوع مجددا مطرح و آقای لاریجانی موضوع را مطرح کنند، تا این نگرانی از خانواده بزرگ ایثارگران مرتفع شود.

وی در پایان موضوع خرید خدمت، کسر خدمت فرزندان ایثارگران، قانون بودجه 96 و اخذ گواهینامه را به عنوان موضوعات اصلی در جلسه آینده با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد.


کد خبرنگار : 17