تاریخ : 1396,چهارشنبه 12 مهر19:45
کد خبر : 55859 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

مسئولان، شکم بارگی و بی توجهی تا چه حد؟!


مسئولان، شکم بارگی و بی توجهی تا چه حد؟!

محمدرضا سابقی

 محمدرضا سابقی- "خداوند بر ثروتمندان واجب کرده است تا از اموالشان به اندازه کفایت فقیران هزینه کنند. اگر نیازمندان گرسنه یا عریان باشند، به سبب منع ثروتمندان است و خداوند از آنها در روز قیامت حساب می کشد و آنان را مجازات می کند."
 
و این دستور واجب الهی که از عمق وجود امام عدالت بیان می شود حتی بر ثروتمندان جامعه ما که روزی حجره و بازارشان مامن و پناهگاه محرومین بود هم بی اثر شده؛...
 
 ....حضرات مداح و منبری..!
 
... از شخصیتِ یزیدِ شراب خوارِ، بی بته یِ، زناکارِ، زن بازِ، خداناباورِ، همجنسبازِ، میمون بازِ، لاابالیِ، تارک صلاتِ، رقاصِ، سگ بازِ، فاسقِ، دائم الخمرِ، عیاشِ، خروس بازِ، مطربِ، مغنیِ، ناصبیِ، تندخویِ، بدعنق بسیار گفتید!
 
لطفا کمی از زندگی مقدس57 ساله ی حضرت سید الشهدا و کار و بار کشاورزی اش و نحو اداره ی زندگی اهل و عیالش و مقداری از ویژگی های شخصیتی بروز داده شده در  154 روز طول سفر ایشان از مدینه تا کربلا بگویید.
 
از شمر بن ذی الجوشنِ شکم چرانِ، عبدالبطنِ، حسودِ ، جاه طلبِ، شقاوت پیشه ای که سرحضرتش را با دوازده ضربه از قفا برید و  قصد تاراج و ورود به خیمه های زنان و اهل بیت عصمت و طهارت را کرد گفتید!
 
لطفا کمی از شمر بن ذی الجوشن، سرباز سپاه علی بن ابیطالب بگویید که در در جنگ صفّین، آن حضرت را یاری کرده و در مبارزه با اَدهم بن مُحرِز باهِلی (از سپاه شام)، صورتش به شدت مجروح گشته و جانباز شده است. از شمری بگویید که بعد از شهادت حضرت علی‏(ع)، او را در رکاب امام مجتبی(ع) و در برابر معاویه می‏بینیم و بیفزایید که شمر 28بار با پای پیاده به سفر حج رفته است! و جزو برترین اصحاب نیایش و دعا بوده است!
 
و به طور خلاصه
دلیل آتش گرفتن خیمه ها را گفتید!
لطفا کمی از علت آتش اشتیاقی که در دل اصحاب حضرتش ایجاد شده بود بگویید!
 
بی وفایی مردم کوفه را گفتید!
لطفا از آن عده وفادار که به شوق کمک به حضرتش از کوفه گریختند و در راه کربلا به شهادت رسیدند بگویید!
 
از رشادت بنی اسد و کمک به دفن شهدا گفتید!
از مجالسی که یزید در سوگ حضرتش در دمشق برپا کرد تا گناه را به گردن عبیدالله بن زیاد بیندازد، بگویید!
 
از شفا گرفتن نابینایان بسیار گفتید راه شفای کوری عقل را در دستگاه حضرتش نشان بدهید!
از شفا گرفتن ناشنوایان بسیار گفتید راه شفای ناشنوایی در برابر سخن حق را بیاموزید!
 
از شکم پر از حرام سپاهیان که مانع تاثیر گذاری سخنان امام بر روی آنها بود بسیار گفتید!
لطفا کمی از ساختار های اقتصادی در جامعه ی آن زمان و ساز و کار حرام خور شدن جامعه ی به ظاهر مسلمان بگویید!
 
مردم خسته شدند از اینهمه حرفهای تکراری و داستانهای کلیشه ای که بافته های صدر الواعظین است!.
  اینهمه از کنش های سپاهیان عمر سعد گفتید! کمی از واکنش های سپاهیان حضرتش بگویید!
در مجالس عزایی که متعلق به سید الشهدا است، متاسفانه بیشتر یزید را شناختیم!
........!!!!!
 
و اما بعد: ای  منبری های سخنور و مداحان ماه محرم:
 
*کمی ""حسینی""باشیم/ راه امام حسین(ع) و انقلابیون از میان مردم می گذرد...
....
 
"خدا را خدا را؛ درباره طبقه پایین اجتماع؛ یعنی بینوایان و نیازمندان و تیره روزان و زمین گیر شدگانی که هیچ چاره ای ندارند..."
 
نه؛ دیگر حتی این فریادهای جانسوز امام المستضعفین حضرت علی(علیه السلام).. بر شکم های برآمده از حرام ، و دستوردهندگان مانور تجمل از تریبون های متفاوت در سمینارها وهمایش ها... و صاحبان طلبکار شده فیش های نجومی! و املاک نجومی سربه فلک کشیده اثر نخواهد گذاشت.
 
"خداوند بر ثروتمندان واجب کرده است تا از اموالشان به اندازه کفایت فقیران هزینه کنند. اگر نیازمندان گرسنه یا عریان باشند، به سبب منع ثروتمندان است و خداوند از آنها در روز قیامت حساب می کشد و آنان را مجازات می کند."
 
  و این دستور واجب الهی که از عمق وجود امام عدالت بیان می شود حتی بر ثروتمندان جامعه ما که روزی حجره و بازارشان مامن و پناهگاه محرومین بود هم بی اثر شده؛ و این جماعت هم همدوش مدیران غرب پرست دربند شکم یا در حراجی های میلیاردی یا مشغول سلفی گرفتن با آخرین مدل پورشه خود شده اند و گاهی هم برای تسکین وجدان خفته خود افیونی به اسم "دیوار مهربانی" می سازند.
 
همین که صاحبان زر و زور و تزویر و نوکسیگان فشار چکمه های خود را بر گلوی مستضعفین کمتر کنند جای بسی شعف است...
 
حضرت امیر(ع) برای خلخال پای زن یهودی غصه دار می شود، کودکان یتیم را در بازار بر دوش خود می برد، شب ها کیسه به دوش خودش نزد مستضعفین می رود و مانند پدری مهربان از همه درماندگان دلجویی می کند.
 
اما حقیقتا ما را چه شده است؟ این اخبار و وقایع دهشتناک را روزانه می شنویم و می بینیم اما کَک مان هم نمی گزد! یا شاید خودمان را به کَری و کوری زده ایم تا نبینیم و نشنویم تا نخواهیم عملی هم انجام دهیم.
 
و هراز گاهی هم که رگ غیرتمان باد می کند ، ناسزایی بخاطر تغییر مکان جشن یک طنز به دولت میدهیم یا از فلان کنسرت ناله می کنیم و ...


کد خبرنگار : 20