تاریخ : 1396,یکشنبه 16 مهر12:34
کد خبر : 55869 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

تشییع پیکر 119 شهید گمنام بر روی دستان مردم در اهواز


تشییع پیکر 119 شهید گمنام بر روی دستان مردم در اهواز

هزاران تن از مردم همیشه در صحنه اهواز پیکرهای پاک و مطهر 119 شهید دوران دفاع مقدس را با سر دادن شعارهای حماسی و عاشورایی در خیابان های این شهر تشییع کردند.

فاش نیوز - هزاران تن از مردم همیشه در صحنه اهواز پیکرهای پاک و مطهر 119 شهید دوران دفاع مقدس را با سر دادن شعارهای حماسی و عاشورایی در خیابان های این شهر تشییع کردند.

 به گزارش خبرنگار ما، پیکرهای شهدای مطهر هوای شهر اهواز را در پاییزی بارانی به عطر وجود خود معطر کردند، یکصد و نوزده لاله گلگون حاصل تفحص شهدای اخیر بود که در عملیات کربلای 4 و رمضان خلعت سرخ شهادت را به تن کرده بودند در روز جمعه بر روی دستان مردم تا حسینه ثارالله تشییع شدند .

از همان لحظات اولیه که خبر ورود پیکرهای شهدا به گوش مردم رسید بسیاری از آنها مشتاقانه منتظر آمدن شان بودند . روز تشییع شهدا، خیلی ها برای استقبال به خیابان ها امدند اما حضور ایثارگران و یادگاران دوران دفاع مقدس معنویت خاصی به فضای مراسم  بخشیده بود و فرزندان شهدا ، جانبازان نخاعی گردنی و والدین شهدان با شور و حالی وصف نشدنی در جمعه پاییزی شرکت کرده بودند.

بر پایه این گزارش مراسم تششیع شهدا از حرم مطهر "علی بن مهزیار اهوازی" آغاز و تا حسینیه ثارالله ادامه داشت و مردم شهید پرور اهواز پس از اقامه نماز مغرب و عشا، در حالی که طنین ملکوتی دعای کمیل را بر لب های خود زمزمه می کردند، تا پاسی از شب در کنار پیکرهای مطهر شهدا حضور داشتند و با آنها به در دل برخاستند .

پس از پایان مراسم ، پیکرهای پاک و مطهر شهدا  به معراج الشهدا انتقال یافت و در جوار یادگاران دوران حماسه و ایثار دعای ندبه  برگزار شد.

آفتاب روز جمعه به نیمه خود رسیده بود، که با قلبی مضطرب و پر توقع از شهدا، به طرف معراج شهدا راه افتادم و وقتی به آنجا رسیدم، در کنار این اجساد مطهر به بلندای یک تاریخ پر از حماسه و ایثار، لحظاتی بر من گذشت که وصف نشدنی بود چرا که من بودم و شهدا .

دیگر باورم شده بود که شهدا هوای هر کسی را که با صداقت از آنها کمک بخواهد را دارند و من به نیابت از همه والدین در بستر بیماری شهدا و جانبازان آسایشگاهها، آنها را زیارت کردم و از آنها خواستم همه ما را رهرو مخلص و صدیق راه خود قرار دهند .


کد خبرنگار : 17