تاریخ : 1396,سه شنبه 18 مهر19:48
کد خبر : 55903 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

گزارش مصور از مجمع عمومی انجمن جانبازان نخاعی


گزارش مصور از مجمع عمومی انجمن جانبازان نخاعی

نمایشگاهی با رنگ و بوی دفاع مقدس و ماه محرم، با ویلچری خالی که نماد "جانبازان شهید"ی است که تا همین نزدیکی ها درکنارمان بودند، به همراه سربندهای سبز، با تزئین و تلفیقی از پرچم های سرخِ حماسه ی عاشورا و "یاحسین" در مزار شهید گمنام، عطر خوش معنویت را به هنگام عبور ویلچرنشینان جانباز جاری می سازد...

صنوبر محمدی

فاش نیوز - مجمع عمومی انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان با حضور تعداد کثیری از جانبازان نخاعی، صبح آدینه 14مهرماه درتالارکوثر مجموعه  آموزشی فدک برگزار شد.

برپایی نمایشگاهی با رنگ و بوی دفاع مقدس و ماه محرم، با ویلچری خالی که نماد "جانبازان شهید"ی است که تا همین نزدیکی ها درکنارمان بودند، به همراه  سربندهای سبز، با تزئین و تلفیقی از پرچم های سرخِ حماسه ی عاشورا و "یاحسین" در مزار شهید گمنام، عطر خوش معنویت را به هنگام عبور ویلچرنشینان جانباز جاری می سازد و این همه نور و زیبایی تنها نشان از یک راه درست و یک حقیقت زنده دارد.

جانباز «عسکری» مسئول روابط عمومی انجمن جانبازان از ساعت ها قبل از شروع مراسم خود را به محل رسانده و با تعدادی از دوستان سخت مشغول کاربودند. با آماده شدن تصاویر شهدای جانباز که در قاب های شیشه ای جای می گیرند تا به نمایشگاه برسند، جای خالی حضورشان در چنین فضایی، اشک را میهمان چشمانمان کرد.

قدم که به سالن برپایی نمایشگاه که گذاشتیم عقربه های ساعتی که در گوشه سالن نصب بود می گفت که هنوز یک ساعتی تا شروع رسمی مراسم باقی است. گرچه دوری راه رسیدن به موقع جانبازان در اولین ساعت های صبح صبح دشوار به نظر می رسید اما جانبازان ثابت قدم که همواره بنا براحساس وظیفه بسیار و البته با هوشمندی در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی حضوری فعال دارند، این بار نیز دعوت انجمن جانبازان را لبیک گفته و در همان اولین ساعات شروع مراسم، خود را به محل مجمع عمومی می رساندند. عده ای از عزیزان جانباز به تنهایی و عده ای با اهل و عیال، آمده بودند.

البته نباید از حضور عکاسان در این مراسم نیز غافل بود چرا که با ورود هر جانبازی با شکار لحظه های ناب، عکس های ماندگار بسیاری را برای همیشه ثبت می کردند.

برنامه با قرائت آیاتی از کلام حق با صوت دلنشین قاری که خود از جانبازان نخاعی است آغاز و با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران رسمیت یافت.

سپس دکتر"سجاد قنبری" که عضو هیئت مدیره انجمن است گزارشی از عملکرد یک ساله انجمن جانبازان نخاعی را برای حاضرین قرائت کرد.

در خلال برنامه ها، کلیپ های بسیار زیبایی با موضوعیت محرم و شهدای جانباز نخاعی که سال گذشته به کاروان شهدا پیوسته اند، حال و هوای نشست را حلاوتی معنوی می بخشید.

برنامه بعد رای گیری برای انتخاب بازرسین اصلی و علی البدل انجمن بود که با حضور نماینده وزارت کشور انجام می گیرد. با توجه به زمان بَر بودن پروسه شماره آراء، طرح و تصویب پیشنهادهای اصلاحی اساسنامه انجمن در دستور بعدی جلسه قرار می گیرد که بازرس انجمن اعلام می کند براساس توافق با نماینده وزرت کشور، بخاطر کمبود وقت و نزدیک شدن به وقت شرعیِ اذان ظهر، تصویب هر ماده از پیشنهاد اصلاح اساسنامه با تایید و صلوات جانبازان مورد اقدام قرار گیرد که هر از چند گاهی، پس از قرائت هر بند از پیشنهاد، ترنُم صلوات فضای حاکم بر مجمع را در می نوردد و سرانجام کلیات آن به تصویب مجمع عمومی هشتم انجمن می رسد.

بعد از مدتی انتظار بالاخره زمان اعلام نتایج شمارش آرا فرا رسید و طبق اعلام جانباز شکر الله وفایی که مجری گری این مجمع را نیز برعهده داشت، از مجموع 97درصد آرای شرکت کنندگان، برادران "سیدمحمدمدنی"با 68 رای و "حمیدرضا زارعیان" با 52 رای به عنوان منتخبین اصلی بازرسی و "کاظم مقدس" و "مهدی مرجانی" نیز به عنوان اعضای علی البدل بازرسی انجمن جانبازان نخاعی برای مدت یکسال انتخاب شدند.

 اما خبر قابل توجه دیگر آن که قراراست درسال جاری در هر منطقه از مناطق شهرداری تهران، از نقطه نظرات یک جانباز نخاعی برای بهینه سازی و مناسب سازی محیط شهریِ آن منطقه استفاده بشود.

با پایان یافتن رای گیری کم کم به وقت اذان ظهر نزدیک می شدیم؛ جانبازان در صفوفی زیبا و در فضای باز تالار، نماز ظهر را با جلوه و شکوه خاصی به جماعت برگزار کردند و پس از آن برای صرف ناهار مجددا" که پایان بخش برنامه ها و مجمع بود، به سالن تالار بازگشتند.

گزارش از صنوبر محمدی


کد خبرنگار : 17