تاریخ : 1396,دوشنبه 17 مهر13:20
کد خبر : 55940 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

گزارش عملکرد سال گذشته (95) انجمن جانبازان نخاعی


گزارش عملکرد سال گذشته (95) انجمن جانبازان نخاعی

مجمع عمومی هشتم انجمن جانبازان نخاعی به منظور ارائه گزارش عملکرد سال 1395 انجمن جانبازان به اعضای حاضر درمجمع، در حالی به سرانجام رسید که گزارش ها از رضایت نسبی جانبازان دارد.

فاش نیوز - مجمع عمومی هشتم انجمن جانبازان نخاعی به منظور ارائه گزارش عملکرد سال 1395 انجمن جانبازان به اعضای حاضر درمجمع روز جمعه چهاردهم مهرماه در سال کوثر مجتمع خدماتی، آموزشی و رفاهی فدک برگزار گردید و جانباز نخاعی"دکترسجادقنبری" عضو هیئت مدیره انجمن به قرائت آن پرداخت.

به گزارش روابط عمومی انجمن، با توجه به عدم امکان حضور همه جانبازان نخاعی در مجمع عمومی انجمن، براساس تصمیم هیئت مدیره انجمن، ذیلا کلیات گزارش عملکرد سال 95 جهت اطلاع جانبازان نخاعی انعکاس می یابد.

 

گزارش عملکرد یک ساله انجمن جانبازان نخاعی در سال  1395

 

سلام علیکم ؛

        جانباز گرامی عضو انجمن جانبازان نخاعی

 گزارش پیوستی حاصل یک سال تلاش ، حدود چهل جلسه درهیأت مدیره انجمن وگروه پیگیری است  مکاتبه 216 ورودی و خروجی به انجمن  و ساعت ها و روزها پیگیری حضوری ، تلفنی و غیره می باشد .

امید است خداوند متعال از همه دوستانی که در این راه متحمل تلاش و زحماتی شده اند قبول فرماید . همچنین مستدعی است به فضل خداوند با نظرات ، پیشنهادات و همکاری و همفکری خود ، هیأت مدیره را در انجام وظایف و نیل به اهداف انجمن یاری فرمائید .

 

الف- امور ستادی

 

1- برگزاری مجمع عمومی سالانه انجمن جانبازان نخاعی در تالار فدک

2- سه جلسه با مدیران ایثارگران و سایر بخش های مربوطه در ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اجرایی کردن مواد 38 ،39، 40 قانون جامع ایثارگران در مورد صدور احکام حقوقی جانبازان بسیجی و سرباز و اجرایی کردن احکام صادره .

3- جلسه با سردار امامی فرمانده خدمات کارکنان سپاه در مورد خدمات زیارتی سیاحتی جانبازان نخاعی و مناسب سازی مکان های سیاحتی ، زیارتی مربوطه ، کارت یکسان سازی ، وام ازدواج فرزندان جانبازان و بیمه عمر و حوادث و شهادت .

4-جلسه با معاون حقوقی و پارلمانی بنیاد شهید آقای عندلیبی و نماینده معاونت بهداشت و درمان و تعاون و مشاور ریاست محترم بنیاد شهید در امور جانبازان در مورد پیگیری امور جانبازان مدافع حرم .

5- جلسه با مسئولین اداره ایثارگران سپاه درمورد پیگیری امور شهدا و جانبازان مدافع حرم .

6- جلسه با فرماندهی سازمان هوا فضا سپاه در موردمسائل جانبازان نخاعی .

7-جلسه با مدیریت مراکز توانبخشی موسسه ایثار بنیاد شهید در مورد راه اندازی و نحوه بهره مندی جانبازاان نخاعی از این مراکز.

8-ملاقات با جانبازان مدافع حرم در بیمارستان و بازدید از نقاهتگاه نگهداری این عزیزان و ارائه مشاوره و پیگیری مشکلات جانبازان نخاعی بستری و تهیه گزارش جهت مدیران ایثارگران سپاه و بهداری سپاه و پیگیری جهت کاهش مشکلات مربوطه

9-جلسه با مشاور وزیر بهداشت و مسئول مراکز توانبخشی این وزارت خانه آقای دکتر جغتایی در مورد نحوه اداره مراکز توانبخشی بنیاد و ارائه خدمات به جانبازان نخاعی .

10- جلسه با مدیرعامل موسسه ایثار بنیاد آقای پور حاج رضایی در مورد مراکز فرهنگی ورزشی تحت پوشش و مراکز توانبخشی و نحوه استفاده جانبازان نخاعی از این مراکز .

11- جلسه با مدیریت ایثارگران سپاه سردار شریفی درپیگیری مشکلات جانبازان بسیجی و سپاهی و صدور احکام حقوقی و اجرای مواد38و 39 و همچنین تامین سرباز همیار برای جانبازان نخاعی.

12- جلسه با سردار کمالی رئیس نظام وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با حضور نماینده ایثارگران سپاه ، ارتش، ناجا ، بنیاد در مورد تامین سرباز همیار.

13- مشارکت در همایش دبیران انجمن های ایثارگران کشور در همایش کردان کرج

14- دیدار با سرلشگر جعفری و سردارفدوی و طرح لزوم برگزاری یادواره شهدای جانبازو راهیان نور و اعزام کاروانهای جانبازان 70% به عتبات عالیات و پیگیری درخواست های فوق از مدیریت ایثارگران سپاه .

15-جلسه با سردار نقدی فرمانده بسیج در مورد مسائل و مشکلات جانبازان نخاعی بسیجی و یک جلسه دیگر با سرهنگ تقوی در مورد پیگیری اموری که با سردار نقدی مطرح شد

16- جلسه فوق العاده در مورد بررسی و حل و فصل شکایت دادگستری چهارمحال بختیاری از ( فاش نیوز ) و حضور در دادسرای مطبوعات به منظور حمایت از این سایت ایثارگری.

17- تشکیل کمیته بررسی و باز خوانی اساسنامه جهت اصلاح  اساسنامه با مسئولیت دکتر برهانی

18- تشکیل کارگروه جانبازان نخاعی زن با مسئولیت سرکار خانم چنگاهی

19- تشکیل کار گروه جانبازان گردنی با مسئولیت برادر کاظم مقدس

20- ایجاد معاونت اجرایی مدیر عامل به منظور مساعدت به مدیر عامل در پیگیری امور اجرایی و پیگیری مصوبات هیات مدیره و انتخاب جناب آقای اسدزاده با این عنوان

21- تشکیل کار گروه امور اسایشگاه ها با مسئولیت برادر تاج دولتی

22-تصویب و تدوین منشور اخلاقی انجمن به منظور حفظ و تداوم روحیه ازخود گذشتگی و ایثار در بین اعضای هیات مدیره و گروه پیگیری

ب- کمیته بهداشت و درمان ( با مسئولیت برا دکتر طاهریان )

1 - درخواست تامین هزینه های درمانی خاص جانبازان نخاعی از ریاست محترم بنیاد و تخصیص بودجه مربوطه از سوی ایشان نزد معاونت بهداشت و درمان جهت پرداخت این هزینه ها

2- ملاقات با جانبازان نخاعی مدافع حرم و ارائه مشاوره در خصوص پیشگیری از عوارض ناشی از جانبازی و انتقال تجربیات مربوطه

3- درخواست و پیگیری استمرار ارایه خدمات بهداشت و درمانی و تامین تجهیزات توانبخشی جانبازان نخاعی شاغل در دستگاههای دولتی توسط بنیاد.

4- ارائه طرح ایجاد ظرفیت تخت آسایشگاهی جهت پذیرش کوتاه مدت جانبازان نخاعی در اسایشگاه های تهران که به اجرا در آمد.

5- ارائه طرح و پیگیری توجه ویژه به جانبازان نخاعی بخصوص جانبازان مونث نخاعی توسط معاونت های بنیاد.

6- ارائه طرح لزوم افزایش حق پرستاری و پیگیری آن.

7- ارائه طرح لزوم تامین اسکان مناسب برای جانبازان نخاعی اعزامی از استانها به تهران جهت امور درمانی و اقدام به عقد قرار داد معاونت بهداشت و درمان با هتل انقلاب به این منظور.

8- ارائه پیشنهاد پوشش خدمات دندانپزشکی جانبازان نخاعی تا سقف 6 میلیون تومان.

9- پیگیری رفع موانع پذیرش در بیمارستانها.

10- پیگیری اصلاح طرح پایش سلامت و از سرگیری آن برای جانبازان نخاعی پرخطر.

 

پ- کمیته تجهیزات و لوازم پزشکی  (  مسئولین برادر مهرائین )

 

1-  برگزاری بیش از 15 جلسه کارشناسی و تخصصی با نمایندگی شرکت سان رایز ( که تولید کننده ویلچر و تجهیزات توانبخشی در کشور آلمان می باشد ) برای مرتفع نمودن ایرادات ویلچرهای تولیدی و پیشنهاد اصلاحات لازم در آبشن های ویلچرهای تولیدی برای راحتی و رضایت جانبازان ویلچر سوار که موراد درخواستی درتولیدات جدید و خریداری شده مد نظر قرار گرفت.

1-1 درخواست راه اندازی تعمیرگاه برای خدمات پس از فروش و درزمان گارانتی در تهران و تعدادی از استانهای کشور.

2-1 تهیه روکش هندریم ( کاورهندریم ) برای تسهیل در پوش زدن و هدایت ویلچر خصوصاً برای هدایت ویلچر جانبازانیکه محدودیت حرکتی در دستها دارند.

2- برگزاری چهار جلسه کارشناسی با مهندس طراحی و تجهیزات شرکت میرا آلمان برای مرتفع نمودن ایرادات و ارتقاع کیفیت ویلچرهای تولیدی سبک تر شدن  وزن ویلچر ، زیبایی ظاهری ، استحکام و سایر موارد درخواستی که در تولید مورد لحاظ قرار بگیرد و پذیرش نقطه نظرات کارشناسی انجمن توسط نماینده میرا در رفع ایرادات و تغییر در آبشن های درخواستی .

3- برگزاری دو جلسه در خصوص ویلچرهای حمام میرا و ارائه طرح و پیشنهاد دو منظوره شدن ویلچر و رفع ایرادات قبلی بعنوان ویلچر فعال و حمام برای استفاده در مسافرت ها

4- بابررسی ها و کار شناسی های متعدد در خصوص انواع کاندوم های مصرفی جانبازان اقدامات زیر بعمل آمد

4-1 برگزاری جلسه تخصصی با نماینده اعزامی از شرکت کلو پلاست و توضیحات کارشناسی در مورد ایراد و شیارهای موجود در کاندوم جدید تولیدی که تصاویر بزرگ نمایی شده در اختیار نماینده قرار داده شد مورد پذیرش ایشان قرار گرفت لذا برای پیشگیری از حساسیت پوستی و جلوگیری از زخم درخواست خرید پماد ترمیم پوست کلوپلاست بعمل آمد که خریداری و توزیع گردید..

5-1 کاندوم اپتیما ( خود چسب ) برای افرادیکه دچار زخم شده بودند.

6-1 کاندوم کانفورت و هالیستر مورد تایید انجمن قرار گرفت که پیشنهاد خرید به بنیاد داده شد.

7-1 درخواست از شرکت واردکننده  روهو مبنی بر صدور کارت ضمانت دوساله و قبول شرکت مذکور(باتوجه به نامرغوب بودن تشکهای جدید روهو )

8-1 نمونه جدید تشک استار امریکایی ( همانند تشک روهو) یکسال تحت بررسی و استفاده آزمایشی توسط افراد داخل انجمن و بعد از آن ارسال به استانهای مختلف با آب و هوای متفاوت برای بررسی ، در نتیجه این تشک مورد تایید در استانها قرار گرفت.

9-1بررسی کیفیت تشک مواج در 10 نوع مختلف و گزارش عیوب به رفع آن به شرکتهای ارائه کننده ( با توجه به اشکال موجوددر تشک نیمبوس درخواست گردید از ضمانت یک شاله به سه ساله ارتقاع یابد ).

10-1 درخواست خرید تشک مواج جدید نواکر460 هوشمند و موافقت خرید از سوی بنیاد .

11-1 درخواست تحویل تخت برقی با توجه به بالارفتن سن جانبازان نخاعی .

12-1مشاوره تلفنی ، حضوری و مجازی با جانبازان در خصوص تجهیزات و لوازم پزشکی  

 

ت -کمیته  روابط عمومی  ( با مسئولیت برادر عسگری )


1- اطلاع رسانی و انتشار اخبار، فعالیتها و گزارشات مختلف مربوط  به انجمن و جانبازان نخاعی در سایت اطلاع رسانی انجمن به آدرس ajnokhaei.ir و در سایت فاش نیوز وهمچنین  خبرگذاری تسنیم ( بیش از 100 مورد)
2- حضور درجلساتِ مختلف انجمن با مسئولین و مدیران بنیاد و شهرداری.
3- صدور بیانیه های مختلف به مناسبت های مختلف و در شهادت عزیزان جانباز نخاعی.
4- حضور در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) و عیادت از تعدادی از جانبازان نخاعی بستری شده در بیمارستان.(10 مورد).
5- مدیریت سایت انجمن.
6- برپایی نمایشگاه یادِیاران در ورودی محل برگزاری مجمع عمومی سال گذشته انجمن(1395فدک)
7- چاپ تراکت، پوستر و بروشور به مناسبت راهپیمایی22 بهمن و روز قدس.
8- حضور و همکاری با کمیته تربیت بدنی انجمن برای برگزاری جشنواره های ورزشی جانبازان نخاعی و تهیه و انتشار بیش از 1500 قطعه عکس، فیلم و آرشیو و نگهداری آنها.
9- ضبط و آرشیو( صوتی و تصویری) برخی از جلسات انجمن و گروه پیگیری باحضور بعضی از مسئولین دعدت شده به جلسات انجمن.
10- پیگیری مسائل و مشکلات تعدادی از جانبازان که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مشکلات خود را بیان کرده اند و انعکاس آن به کمیته های مربوطه.
11- ارتباط و همکاری با برخی از خبرگذاری ها و سایت های خبری برای تبادل اخبار و گزارشات مربوط به جانبازان نخاعی.
12- ارسال بیش از 12000 فقره پیامکِ بصورت انبوه با سامانه پیامکی انجمن، برای جانبازان به مناسبت و موضوعات مختلف و دریافت متقابل 2454 فقره پیامک از جانبازان نخاعی با موضوعات مختلف.
13- پیشنهاد و حضور در حرم مطهر حضرت امام ومرکز آموزش آتش نشانی تهران (بزرگداشت شهدای آتش نشان در فاجعه پلاسکو) و تهیه گزارش و عکس.
14- تهیه چند کلیپ ویژه با مضامین جانبازان شهیدِنخاعی،ایثار، ارزشها و ... برای پخش در مراسم های مختلف و یا انتشار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و سایت های مرتبط با جانبازی و ایثار...

 

ث- کمیته فرهنگی ( مسئولیت برادر دکتر مُحبی )

* مسابقات فرهنگی

1- برگزاری مسابقه کتابخوانی جانبازان نخاعی در سراسر کشور به مناسبت دهه مبارک فجر بهمن ماه از کتاب آینده انقلاب اسلامی در ستاد شهید مرتضی مطهری و اهداء جوایز تعیین شده .

2- سفارش و تهیه خودکار منقش به نام انجمن و اهداء به افرادی که در راهپیمایی 22 بهمن به جایگاه جانبازان مراجعه نموده و اقدام به نوشتن دلنوشته های خود نمودند.

3- اجرای طرح جمع اوری دل نوشته های شرکت کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن در محل تجمع جانبازان نخاعی

 

ج - کمیته زیارتی – سیاحتی ( با مسئولیت برادر گل محمدی )

1- اردوی

1-1 پیگیری و هماهنگی جهت اعزام 63 جانباز و خانواده های محترم به مناطق و راهیان نور به تعداد 189 نفر

2-1 پیگیری و هماهنگی جهت اعزام 23 جانباز و خانواده به مشهد مقدس به تعداد 69 نفر                   

 

3-1 پیگیری و هماهنگی جهت اعزام 19 کاروان متشکل از جانبازان و خانواده محترمشان به عتبات عالیات به تعداد (10 کاروان تهران و 9 کاروان سایر استانها ) مجموعاً 570 نفر

4-1 اعزام  اردوی یک روزه همسران جانباز به اردوگاه باهنر کرج

2- مراسم

1-2 برگزاری یا دواره شهدای جانباز با مشارکت تشکل های راست قامتان – خانه نورو جمعیت جانبازان

2-2 هماهنگی و معرفی 32 جانباز با خانواده به شهرداری منطقه 4 جهت شرکت در مراسم روز جانباز 66 نفر

3-2 هماهنگی و معرفی 20 جانباز و خانواده به مراسم بزرگداشت سوم خرداد در آسایشگاه ثارا.. 60 نفر

4-2 هماهنگی و معرفی 31 جانباز و خانواده به مراسم افطاری سپاه به تعداد 93 نفر .

5-2 هماهنگی و مشارکت با شهرداری در برگزاری مراسم ویژه هفته دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس و معرفی 43 جانباز و خانواده که مجموعاً 129 نفر

6-2 پیگیری ، هماهنگی و با ایثارگران سپاه و معرفی 40جانباز با خانواده از جهت اعزام به عتبات عالیات در قالب 120 نفر

7-2 هماهنگی و تشریک مساعی در برگزاری مراسم افطاری مجمع جانبازان عباسیون و معرفی 160 جانباز و خانواده جهت شرکت در مراسم مجموعا

8-2 هماهنگی و معرفی 6 جانباز نخاعی  به سپاه پاسداران جهت ملاقات و بازدید از جانباز و خانواده آنها .

9-2 هماهنگی و ارائه تسهیلات بازدید جانبازان و خانواده محترمشان از نمایشگاه کتاب .

10-2 هماهنگی و دعوت جهت مشارکت جمعی جانبازان در مراسم تشیع جنازه شهدای غواص .                

11-2 هماهنگی و ایجاد تسهیلات جهت حضور جمعی جانبازان در مراسم روز قدس .

12-2 هماهنگی و ایجاد تسهیلات جهت شرکت گروهی جانبازان و خانواده معزز شهدا در مراسم یوم ا.. 22 بهمن .

13-2 هماهنگی و پیگیری جهت حضور جانبازان درمراسم عید فطر .

14-2 مشارکت گروهی در مراسم تشیع جنازه و یاد بود شهدای معزز پاکیزه ، ملکی ، اله وردی ، نریمانی ، نیکپورو دیگرجانبازان شهید.

15-2- جلسه هماهنگی و پیگیری جهت برگزاری مراسم افطاری عباسیون

16-2- هماهنگی و پیگیری جهت شرکت جانبازان در مراسم سالگرد جانبازان.

 

چ - کمیته  تربیت بدنی ( با مسئولیت برادر مسعودی )

 

1- برگزاری 4 جشنواره ورزشی و مسابقات مختلف ( جدول پیوست ش 1 )

2- برگزااری 11 جلسه کمیته تربیت بدنی درطول سال جهت بررسی مشکلات و برگزاری مسابقات

3- برگزاری 32 جلسه جهت هماهنگی دعوت به مشارکت با سازمان و ادارات مربوطه

4- بررسی علت عدم مشارکت و استقبال بعضی جانبازان در مسابقات و جشنواره و تلاش جهت ایجاد انگیزه در این عزیزان و شرکت هرچه بیشتر در برنامه ها تمرینات و مسابقات ورزشی

5- بررسی مشکلات ورزشی تعدادی از استان ها ( آذربایجان شرقی ، چهارمحال بختیاری) البرز و... تلاش جهت رفع مشکلات ورزشی آنها

6- شرکت و مشارکت در سمینار بررسی راهکارها و چالش ورزشی جانبازان در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبایی

 

ح- کمیته امور استانها ( مسئولیت برادر قبادی )

 

1- سفر به استان کرمانشاه جهت حضور در انتخابات هیئت مدیره آن استان در این سفر به منزل تعدادی از جانبازان نخاعی سرکشی گردید، مشکلات جانبازان نخاعی مونث بررسی و به هیئت مدیره گزارش گردید.

2-هماهنگی جهت تشکیل گروه پیگیری استانهای یزد ، زنجان ، کرمان که این استانها گروه پیگیری شان تشکیل شد ، در استانهای هرمزگان و گیلان نیز در حال پیگیری می باشد که بزودی تشکیل و راه اندازی گردد.

3- پیگیری و انتقال و مشکلات جانبازان نخاعی بصورت تلفنی ، پیامکی ، تلگرامی و انتقال آن از طریق فضای مجازی ( تلگرام ، و اتساپ . ..) به کمیته های مربوطه و مسئولین بنیاد.

4- تماس مرتب با مسئولین گروه های پیگیری استانها و پیگیری مشکلات آنان و گزارش به هیئت مدیره

5- پیگیری مشکلات درمانی ، معیشتی ، اقتصادی ، اجتماعی ، در گروه های جانبازان نخاعی در تلگرام و ارجاع آن به کمیته های مربوطه و درموارد اضطراری هماهنگی تلفنی با مسئولین مربوطه .

 

خ - کمیته تعاون ( مسئولیت برادر ابوطالبی )

*معیشت

1- تهیه طرح پیشنهادی چگونگی و میزان افزایش میزان حقوق جانبازان نخاعی و پیگیری جدی تر آن از آغاز سال 95

2- برگزاری جلسات کارشناسی با جانبازان صاحب نظر کارشناسان بنیاد در حوزه های مربوطه در 15 جلسه ( 70 نفرساعت ) در راستای افزایش حقوق جانبازان نخاعی با ریاست و قائم مقام محترم بنیاد شهید در بهمن ماه سال 95 به نتیجه نسبی رسید.

3- ارائه طرح لزوم پرداخت حق همیاری موضوع ماده 26 قانون جامع و لزوم و ساماندهی نحوه پرداخت به جانبازان نخاعی

4- پیگیری اجرایی کامل ماده 38 قانون جامع درخصوص احقاق حقوق جانبازان از طریق ستاد کل نیروهای مسلح ، ایثارگران سپاه و معاون تعاونی و معاون حقویقی بنیاد شهید

 

د- کمیته مناسب سازی ( مسئولیت آقای مهندس بنایی )

1- شرکت در جلسات مناسب سازی ستاد مناسب سازی کشور و کمیته های تخصصی

2- شرکت در جلسات مرکز تحقیقات وزارت راه و ساختمان در خصوص بازنگری مقررات معماری و شهرسازی و تدوین ضوابط و مقررات ساختمان های مدارس و آموزشی

 3- آموزش مناسب سازی در استان های ... با هماهنگی استانداری و سازمان بهزیستی

4- پیشنهاد مناسب سازی به مدیریت جاده ای وزارت راه و راه آهن شرکت در جلسات مناسب سازی ایستگاه راه آهن و مجتمع های رفاهی بین راهی جاده ای با مسئولین مربوطه و تهیه جزوه مربوطه و ارائه به آنها

5- نظارت به مناسب سازی مجتمع ورزشی قمر بنی هاشم ( ع ) و باغ موزه دفاع مقدس، سینما پردیس پارک ملت

 

ذ- کمیته آمار ، اطلاعات  و پذیرش  ( با مسئولیت آقای دریایی زاده )

1-تهیه و ارسال دعوتنامه های شرکت در مجمع عمومی سال 94

2- دعوت پیامکی و تلفنی از اعضاء انجمن

3- ثبت و پذیرش شرکت کنندگان در مجمع و توزیع آرا انتخابات

4- تهیه و ساماندهی فهرست جانبازان نخاعی کل کشور به تفکیک استان

5- تهیه امار جانبازان نخاعی با لحاظ سازمان اعزام  کننده و غیره

6- عضو گیری و پذیرش  9 جانباز از جانبازان متقاضی عضویت.

 

ر - کمیته بازنگری اساسنامه با مسئولیت آقای دکتر برهانی

1- فراخوان پیشنهادات اصلاحی از طریق فضای مجازی ( کانال گروه ، گروه و سایت)

2- شرکت در جلسات حضوری جانبازان جهت دریافت و جمع بندی پیشنهادات اصلاحی اساسنامه .

3- جمع بندی پیشنهادات و پاسخ به نقدهای ارائه شده .


کد خبرنگار : 21