تاریخ : 1396,دوشنبه 17 مهر15:01
کد خبر : 55959 - سرویس خبری : باغ بهشت

(حدیث دشت عشق) به یاد شهید سعید قهاری

همراه و یاور سردار شهید احمد کاظمی



فاش نیوز- سردار سرتیپ پاسدار شهید «سعید قهاری» در پنجمین روز فروردین ماه سال ١٣٣١ در روستای چنار علیا توابع اسدآباد استان همدان در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. بعد از گذراندن تحصیلات در روستا و همدان، به خدمت سربازی رفت و فنون نظامی را آموخت و همزمان با تظاهرات‌های مردمی علیه رژیم ستم شاهی به عنوان یک مبارز به فرمان امام(ره) مبارزات خود را آغاز کرد.

پس از انقلاب در سال 1358 جزو اولین پاسدارانی بود که به سپاه ملحق شد و فرماندهی بسیج همدان را به عهده گرفت و پس از آن جانشین سپاه همدان شد. پس از آن فرمانده سپاه نهاوند شد و بعد از آن بنا به نیاز منطقه سنقر که در آن زمان مواجه با درگیری‌های ضد انقلاب بود به فرماندهی سپاه سنقر منصوب شد.

پس از سه سال خدمت در شهر مریوان به جانشینی قرارگاه شهید شهرامفر در سنندج منصوب گردید. پس از 6 ماه خدمت بنا به پیشنهاد سردار شهید کاظمی فرمانده وقت قرارگاه حمزه، به فرماندهی قرارگاه شهید کاوه در بانه انتخاب شد. سپس به جانشینی لشکر 3 در ارومیه انتخاب شد و در طی درگیری تن به‌تن با ‌اشرار کوردل در شهر‌اشنویه، برای پنجمین بار از ناحیه پا به شدت مجروح گردید. پس از آن مسئول ستاد قرارگاه حمزه سیدالشهدا شد. روی هم رفته ایشان 9 سال در کنار سردار شهید احمد کاظمی خدمت نمود.

وی در تاریخ آبان ماه 85 به فرماندهی لشکر 3 نیروی مخصوص حمزه سید‌الشهدا منصوب شد و پس از 3 الی 4 ماه خدمت در طی درگیری با ضد انقلابیون کوردل در ارتفاعات شمال غرب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.


کد خبرنگار : 24