تاریخ : 1396,سه شنبه 18 مهر15:54
کد خبر : 55990 - سرویس خبری : اخبار

خاطرات ۱۷۰ راوی در «روایت زندگی شهید حسن باقری»



سعید علامیان

سعید علامیان نویسنده مجموعه کتاب روایت زندگی شهید حسن باقری گفت: در مجموعه ۳ جلدی «روایت زندگی شهید حسن باقری» روایت ۶ فرمانده شهید و ۱۷۰ راوی بر اساس بازه زمانی آورده شده است.

سعید علامیان از پژوهشگران و نویسندگان دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا در خصوص انتشار جلد سوم از«روایت زندگی شهید حسن باقری» گفت: کار مطالعه, تحقیق و پژوهش پیرامون شهید حسن باقری را از سال 86 در مؤسسه شهید حسن باقری آغاز کردم و در طی این سال‌ها با 170 راوی شامل هم محله ای ها, هم دورهای های سربازی, همکلاسی های دانشگاه, همکاران روزنامه و فرماندهان و همرزمان جبهه  گفتوگو کردیم که حاصل آن در قالب 3 جلد کتاب با عنوان «روایت زندگی شهید حسن باقری» منتشر شد.

وی در ادامه گفت: جلد اول این کتاب از تولد شهید باقری تا آخر سال 59, جلد دوم از سال فروردین سال 60 آغاز و تا عملیات فتح المبین که نوروز سال 61 ادامه می‌یابد و جلد سوم از عملیات بیت المقدس شروع شده  تا شهادتش ادامه پیدا می‌کند که دین سه جلد در 600 صفحه چاپ و منتشر شده است. همچنین 15 هزار برگ سند از دست نوشته های شهید باقری وجود داشت که آقای احمد دهقان این اسناد را در قالب 7 جلد کتاب با عنوان«گزارش روزانه جنگ» تدوین کرده و توسط مؤسسه شهید حسن باقری به چاپ رسیده است.

علامیان با بیان اینکه جلد سوم این مجموعه 3 جلدی در فروردین  96 به اتمام رسیده است, در خصوص علت طول کشیدن چاپ مجموعه کتاب اظهار کرد: علت آن این بود که راویان بر اساس زمان آشنایی وارد متن می شوند و ما مجبور بودیم مصاحبه ها تمام شود و بعد کتب تدوین شود و تدوین بر اساس توالی زمان راویان به کتاب ورود پیدا می‌کنند.این مجموعه 3 جلدی مرجعی برای کسانی است که  بخواهد در مورد شهید حسن باقری به صورت دقیق اطلاعات به دست بیاورند و در خصوص این شهید بزرگوار تحقیق کنند.

این نویسنده دفاع مقدسی گفت: در این مجموعه 3 جلدی نوار سخنرانی 6 فرمانده شهید شامل شهید معینیان, شهیدکریمی,  شهید صیاد شیرازی, شهید باکری, شهید همت و شهید زین الدین که در خصوص شهید حسن باقری روایت کردند در اختیار من قرار گرفت و روایت هایشان در زمان تقطیع شده است و بر اساس بازه زمانی خاطراتشان در کتاب گنجانده شده است.

انتهای پیام/


منبع : تسنیم