تاریخ : 1396,چهارشنبه 19 مهر19:07
کد خبر : 56021 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی:

شهدا تربیت یافته مکتب اهل بیت(ع)/ لزوم رسیدگی به خانواده های شهدا و ایثارگران



به گزارش «فاش نیوز» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، شب گذشته به همراه مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با خانواده شهیدان ترابی و سبزبان از شهدای نیروی انتظامی دیدار کرد.

وی در دیدار با خانواده شهیدان ترابی با بیان اینکه مردم پیش از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب اسلامی همیشه در صحنه حاضر بوده اند، شهدا را تربیت یافته مکتب اهل بیت(ع) خواند و  گفت: شهید حججی، شهادتش را در حرم امام رضا(ع) طلب کرده بود و در سفر آخری که راهی سوریه شد، پای پدر و مادرش را بوسید، لذا پیدا است که می‌دانست به شهادت می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: ما انسان‌ها زمینی هستیم و درک حقایق آسمانی برای ما مشکل است، ولی برای کسانی که با خدای خود معامله می‌کنند درک این حقایق عادی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی به اهمیت و اجر شهادت اشاره کرد و گفت: همان طور که یک جنس سالم و نو در نزد ما قیمت بیشتری نسبت به کهنه آن دارد، انسان هم در نزد خداوند همین طور است.

امام جمعه بیرجند افزود: کسی که در جوانی تمام بدنش سالم است و در راه خدا به شهادت می رسد مشتری و خریدار بیشتری نزد خداوند دارد تا اینکه بخواهد به مرگ طبیعی در پیری از دنیا برود.

مادر شهید ترابی: هادی همیشه به من می گفت برایم دعا کن تا شهید شوم

 مادر شهید ترابی نیز در این دیدار اظهار داشت: فرزندم هادی پسر بامعرفت و با ایمانی بود که نسبت به خواندن نماز اول وقت توجه ویژه‌ای داشت. فرزندم نسبت به خواهران خود با وجود اینکه خردسال بودند، غیرت زیادی داشت و نمی‌خواست چشم نامحرم به خواهرانش بیافتد.

این مادر شهید با بیان اینکه آرزوی شهادت از دوران کودکی در دل فرزندش قرار داشت، گفت: هادی همیشه به من می‌گفت برایم دعا کن تا شهید شوم.

وی افزود: به فرزندم گفتم اگر برای اسلام و ملت هم کاری انجام دهی به منزله شهادت است، اما او می‌گفت؛ درست است ولی شهادت چیز دیگری است.

گفتنی است؛ شهید هادی ترابی در سال ۵۹ در روستای آسیابان از توابع شهرستان بیرجند به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را در دبستان شهید حسن زاده آسیابان و دوره راهنمایی را در مدرسه توحید همانجا گذراند و سپس برای ادامه تحصیل دوره متوسطه راهی شهرستان بیرجند شد. این شهید تحصیلاتش را تا پایان دوره متوسطه در رشته علوم تجربی به پایان رسانید.

او در اولین دوره پذیرش نیرو در قرارگاه مرصاد نیروی انتظامی درسال1379ثبت نام کرد و دوره آموزشی را در پادگان محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله) بیرجند با درجه گروهبان دومی به اتمام رساند. پس از پایان دوره آموزش به منطقه محروم (جکی گور) در سیستان و بلوچستان جهت خدمت به محرومین رفت. و در خرداد ماه سال ۱۳۸۳ در شهرستان سراوان سیستان و بلوچستان طی درگیری با اشرار مسلح و سوداگران مرگ در سن ۲۳ سالگی شربت شهادت را نوشید و به خیل شهدای ایران اسلامی پیوست.

عبادی: فرستادن کودکان به مهد و سالمندان به خانه سالمندان، ناشی از فرهنگ غلط غرب است

 حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی سپس به دیدار خانواده شهید مهرداد سبزبان رفت و از این خانواده دل‌جویی کرد.

پدر شهید سبزبان در این دیدار به بیماری همسرش اشاره کرد و گفت: حدود ۷ سال است که مادر شهید خانه نشین شده و هیچ حرکتی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در جواب این پدر شهید بیان داشت: اینها آزمایش های الهی است و افرادی که در خانواده های اصیل به دنیا می آیند مانند فرزندان شما؛ تا آخرین لحظه از پدر و مادر خود مراقبت می کنند که این خیلی با ارزش است.

وی افزود: متاسفانه امروزه می بینیم که برخی فرهنگ های غلط بیگانه به داخل کشور نفوذ کرده و برخی ها کودکان خود را به مهد می فرستند و سالمندان را به خانه سالمندان که این درست نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: جهاد در راه خدا یک نوعش همین است، کسی که زحمت همسر خود را متحمل می شود مانند کسی است که در راه خدا شمشیر می زند، فرهنگ اصیل و اخلاق اسلامی همین را می گوید.

عبادی خطاب به پدر شهید با بیان اینکه سختی‌های زندگی آزمایشات الهی است، گفت: مهم‌ترین جهاد شما پرستاری از مادر شهید است.

گفتنی است، شهید مهرداد سبزبان در سال 48 در بیرجند متولد شد و تا سوم راهنمایی در بیرجند تحصیل می کرد، برای ادامه تحصیل به زاهدان رفت و موفق به اخذ مدرک تحصیلی دیپلم در رشته الکترونیک شد، او برای خدمت سربازی به نیروی انتظامی رفت و در مبارزه با سوداگران مرگ در ششم شهریور 70 به شهادت رسید