تاریخ : 1396,سه شنبه 25 مهر13:40
کد خبر : 56131 - سرویس خبری : اخبار

قانون خودروی 10 سال یکبار


قانون خودروی 10 سال یکبار

طبق قانون، دولت موظف بوده است که هر ده سال یکبار یک دستگاه خودرو تولید داخل به جانبازان هفتاد درصد "بفروشد"؛ منتهی با حذف آنچه که قبلا" مابه التفاوت قیمت نامیده می شد...

ابراهیم  -  خیلی حیرت انگیز است که این جناب معاون بنیاد تا این حد از مرحله پرت است و در باره دو موضوع جدای از هم اینگونه درهم و مبهم حرف رده است.

طبق قانون، دولت موظف بوده است که هر ده سال یکبار یک دستگاه خودرو تولید داخل به جانبازان هفتاد درصد "بفروشد"؛ منتهی با حذف آنچه که قبلا" مابه التفاوت قیمت نامیده می شد؛ اما فعلا" برای هیچ کس معلوم نیست که مبلغ این مابه التفاوت چه مقدار است.

سالیان متمادی است که دولت و بنیاد از اجرای این قانون ممانعت می کنند. همچنین به موجب مصوبه دیگر دولت, جانبازان هفتاد درصد "اجازه" دارند که نسبت به "خرید" و وارد کردن یک دستگاه خودرو اقدام کرده و از پرداخت سود بازرگانی فقط به میزان 30 تا 40 میلیون تومان(بسته به نوع ازکارافتادگی) معاف باشند اما باید سایر عوارض، منجمله مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند.

دو قانون و مصوبه فوق هم هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند و در مورد مصوبه دوم هم اکثر جانبازان هفتاد درصد یا ناچار شدند حواله خود را به قیمت های پائین به دلالان واگذار کنند یا در دام شرکت فرصت طلب ایران خودرو افتادند و در قبال واگذاری مجوز خود به آن شرکت، ناچار به گرفتن خودروی بنجل تولید داخل شدند.


کد خبرنگار : 19