تاریخ : 1396,یکشنبه 30 مهر14:35
کد خبر : 56254 - سرویس خبری : فیلم

فیلم/چنددقیقه درکلاسِ«حاج قاسم»



آن چه خواهید دید، دقایقی است از جلسه ی آسیب شناسی عملیاتی که در سال های دفاع مقدس (احتمالا سال ۱۳۶۲ شمسی) به ثبت رسیده است و برای نخستین بار منتشر می شود. در آن ایام، «قاسم سلیمانی فرماندهی «لشکر ۴۱ ثارالله»(یگان اختصاصی رزمندگان استان های«سیستان و بلوچستان» و «کرمان») را بر عهده داشت.

پس از پایان جنگ ۸ ساله ، «لشکر ۴۱ ثارالله» تحت فرماندهی «حاج قاسم سلیمانی» که در معرکه ی مرزهای جنوب آبدیده شده بود ، به زادگاه خود یعنی کویر تفتیده ایران بازگشت و وظیفه ایجاد امنیت و مبارزه با شرارت های اراذلِ هدایت شده از مرزهای شرقی کشور را بر عهده گرفت. این واقعیتی غیر قابل تردید است که هنوز هم مردم «کرمان» و «سیستان و بلوچستان» ، دوران حضور «قاسم سلیمانی» در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور را ، از امن ترین ایام زندگی خود می دانند.

 توانایی نبوغ آمیز «قاسم سلیمانی» در شناخت بافت مردمی خاص مناطق کویری و نوع زندگی عشیره ای حاکم در آن نواحی و تدابیر بی نظیرش در مدیریت امنیتی چنین مختصاتی ، او را به نگین درخشانی در میان یادگاران سال های دفاع و حماسه تبدیل نمود. «حاج قاسم» که خود پرورش یافته شن های کویر و بزرگ شده رزق و روزی کارگری بود ، با اقتداری بسیجی که از سالیان جنگ تحمیلی به ارث برده بود ، عشیره ها و قبایل کویر را به انسجام و هماهنگی کم نظیری رساند و به مدد این تدبیر خود ، توانست اشرارِ تحتِ حمایت  خارجی را ، از پشتیبانی داخلی و فضای تنفسی بومی محروم کرده و تنگنای سختی را بر آنان تحمیل نماید.

 در سال ۱۳۷۹ شمسی بود که فرماندهی کل قوا ، «حضرت آیت الله خامنه ای» ، این بسیجی جان برکف ولایت را از کرمان به تهران فراخواند و او را به فرماندهی یکی از قوای پنجگانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، که در میان غربی ها از آن با نام «سپاه قدس» یاد می شود منصوب کرد.

برای سلامتی و پیروزی این سردار سپاهِ توحید، صلوات

اللهم صل علی محد و آل محمد و عجل فرجهم