تاریخ : 1396,سه شنبه 02 آبان16:30
کد خبر : 56279 - سرویس خبری : اخبار

عباسپور،معاون بهداشت و درمان بنیاد عنوان کرد:

مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه دی در حال افزایش است


مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه دی در حال افزایش است

در 6 ماه گذشته نیز 10 تیم تخصصی خارجی در کشورمان حضور یافته‌اند که 588 مورد ویزیت و 52 عمل جراحی نتیجه کار آن‌ها بوده است.

عبدالرضا عباسپور در نخستین همایش دبیران کل تشکل‌های شاهد و ایثارگر تهران بزرگ با اشاره به وجود تعامل مناسب با این تشکل‌ها گفت: اگر در بخش درمان ایثارگران موفقیتی به دست آورده‌ایم، بی شک بخشی از آن مدیون تعامل معاونت بهداشت و درمان بنیاد با تشکل‌های شاهد و ایثارگر و استفاده از نظرات آن‌ها بوده است.
وی هدف اصلی معاونت بهداشت و درمان بنیاد را حفظ و افزایش سلامت جسمی و روحی ایثارگران عنوان کرد و گفت: برای ارائه خدمات مناسب درمانی به ایثارگران تلاش می‌کنیم تا از تمامی ظرفیت‌های موجود در داخل و خارج از بنیاد استفاده کنیم، در حال حاضر بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر از ایثارگران تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی درمان قرار دارند و هزینه‌ای را برای مسائل درمانی خود نمی‌پردازند.
عباسپور با اشاره به تغییر شرکت بیمه گذار درمان ایثارگران در سال جاری گفت: بیمه گذار ایثارگران هر سال از طریق مناقصه انتخاب می‌شود که در چند سال گذشته بیمه به عهده شرکت بیمه ایران بود و در سال جاری شرکت بیمه دی برنده مناقصه شد که از اول مهرماه به مدت یک سال عهده دار خدمات بیمه‌ای ایثارگران خواهد بود. در حال حاضر مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه دی در حال افزایش است.
معاون بهداشت و درمان بنیاد بخش دیگری از خدمات درمانی بنیاد در حوزه درمان را پایش سلامت جانبازان و والدین شهدا عنوان کرد و گفت: این کار برای والدین کهنسال و جانبازان دارای مشکلات درمانی انجام می‌شود که پزشکان به صورت منظم با مراجعه به منازل این عزیزان وضعیت سلامتی آن‌ها را بررسی می‌کنند.
عباسپور ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های جاری معاونت بهداشت و درمان دعوت از پزشکان متخصص خارجی برای حضور در کشورمان جهت درمان ایثارگران است که در طی 5 سال گذشته، 528 مورد عمل جراحی توسط این پزشکان در داخل کشورمان انجام شده است، در 6 ماه گذشته نیز 10 تیم تخصصی خارجی در کشورمان حضور یافته‌اند که 588 مورد ویزیت و 52 عمل جراحی نتیجه کار آن‌ها بوده است.
وی بنیاد شهید و امور ایثارگران را یکی از دستگاه‌های پیشرو در اقدامات پزشکی داخل کشور دانست و گفت: بنیاد در بسیاری از موارد پایه گذار اقدامات پزشکی جدید در کشورمان بوده است.

 

منبع: ایثار