تاریخ : 1396,سه شنبه 02 آبان13:44
کد خبر : 56289 - سرویس خبری : اخبار

تشریح آخرین اقدامات حوزه درمان بنیاد شهید



بنیاد شهیدعبدالرضا عباسپور در نخستین همایش دبیران کل تشکل‌های شاهد و ایثارگر تهران بزرگ که در ساختمان شهید رسول زاده برگزار شد با اشاره به وجود تعامل مناسب با این تشکل‌ها گفت: اگر در بخش درمان ایثارگران موفقیتی به دست آورده‌ایم، بی شک بخشی از آن مدیون تعامل معاونت بهداشت و درمان بنیاد با تشکل‌های شاهد و ایثارگر و استفاده از نظرات آن‌ها بوده است.

وی هدف اصلی معاونت بهداشت و درمان بنیاد را حفظ و افزایش سلامت جسمی و روحی ایثارگران عنوان کرد و گفت: برای ارائه خدمات مناسب درمانی به ایثارگران تلاش می‌کنیم تا از تمامی ظرفیت‌های موجود در داخل و خارج از بنیاد استفاده کنیم، در حال حاضر بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر از ایثارگران تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی درمان قرار دارند و هزینه‌ای را برای مسائل درمانی خود نمی‌پردازند.
عباسپور با اشاره به تغییر شرکت بیمه گذار درمان ایثارگران در سال جاری گفت: بیمه گذار ایثارگران هر سال از طریق مناقصه انتخاب می‌شود که در چند سال گذشته بیمه به عهده شرکت بیمه ایران بود و در سال جاری شرکت بیمه دی برنده مناقصه شد که از اول مهرماه به مدت یک سال عهده دار خدمات بیمه‌ای ایثارگران خواهد بود. در حال حاضر مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه دی در حال افزایش است.
معاون بهداشت و درمان بنیاد بخش دیگری از خدمات درمانی بنیاد در حوزه درمان را پایش سلامت جانبازان و والدین شهدا عنوان کرد و گفت: این کار برای والدین کهنسال و جانبازان دارای مشکلات درمانی انجام می‌شود که پزشکان به صورت منظم با مراجعه به منازل این عزیزان وضعیت سلامتی آن‌ها را بررسی می‌کنند.
عباسپور ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های جاری معاونت بهداشت و درمان دعوت از پزشکان متخصص خارجی برای حضور در کشورمان جهت درمان ایثارگران است که در طی 5 سال گذشته، 528 مورد عمل جراحی توسط این پزشکان در داخل کشورمان انجام شده است، در 6 ماه گذشته نیز 10 تیم تخصصی خارجی در کشورمان حضور یافته‌اند که 588 مورد ویزیت و 52 عمل جراحی نتیجه کار آن‌ها بوده است.
وی بنیاد شهید و امور ایثارگران را یکی از دستگاه‌های پیشرو در اقدامات پزشکی داخل کشور دانست و گفت: بنیاد در بسیاری از موارد پایه گذار اقدامات پزشکی جدید در کشورمان بوده است.
 اسلام کریمی مدیر کل دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر نیز در این نشست با بیان این که اقتدار هر کشوری مبتنی بر ارزش‌ها، اصول اعتقادی و مدیران کارآمد و نیروی انسانی دلسوز است، گفت: نیروی انسانی مؤمن، مسئولیت پذیر، متعهد، ایثارگر و متخصص جامعه را در مقابل توطئه‌های مستکبرین حفظ خواهد کرد و وجود رهبر معظم انقلاب از نعمت‌های خدادادی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی وجود سرمایه‌های ارزشمند ایثارگر در کشور و مشارکت آنها در صحنه‌های مختلف را موجب تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: امروز مسئولیت عظیم در تحقق و اجرای منشور تاریخی حضرت امام خمینی (ره) بر عهده همه ما است و دراین راستا باید از رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب که معطوف به حضور ایثارگران به عنوان نماد قدرت جمهوری اسلامی ایران است استفاده کرد.
کریمی افزود: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با رویکرد علمی – پژوهشی و فرهنگی به عنوان دورنمای اصلی توسعه پایدار این فرهنگ عاشورایی و صدور آن به سراسر جهان برای خروج انسان‌ها از ظلم و جور و نابرابری بسیار اهمیت دارد و در این مسیر باید نهادهای مردمی فعال شده و تشکل‌های ایثارگری و نخبگان در حوزه ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت تقویت شوند.
وی با تاکید بر این که تشکل‌های شاهد و ایثارگر یک نعمت برای بنیاد شهید و امور ایثارگران و کشور است گفت: مأموریت همه همکاران در بنیاد زمینه سازی، جلب حمایت مادی و معنوی، برنامه ریزی برای رشد، توسعه و ایجاد زمینه لازم جهت بهره مندی جامعه از توانمندی‌ها و فعالیت‌های مؤثر ایثارگران است.
مدیر کل دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر تاکید کرد: سیاست این مرکز در حوزه ایثارگران، پیگیری نگرش تیزبین و آینده نگر امام خمینی (ره)، دیدگاه‌ها، رهنمودها و مطالبات رهبر معظم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشات گرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است و اهداف ما نیز شامل ترویج، توسعه و تحکیم فرهنگ والای ایثار و شهادت در میان اقشار مختلف جامعه می‌شود.
وی در پایان سخنان خود راهکارهای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهات را شامل برنامه ریزی دقیق و منظم، توانمند سازی ایثارگران، ایجاد فضای ارتباط تعاملی با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف کشور، حمایت جهت حضور در فضای دیپلماسی بین المللی، ایجاد زمینه فضای حضور و اظهارنظر در قوانین و مقررات کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که تمامی نهادها و سازمان‌ها با همه توان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش و هم فکری کنند و فضای همکاری، مشارکت و همدلی میان ایثارگران ایجاد شود.
دبیران کل تشکل‌های حاضر در این همایش به بیان سؤالات خود در زمینه درمانی پرداختند که این مسائل توسط معاون بهداشت و درمان بنیاد و سایر مدیران حوزه درمان بنیاد پاسخ داده شد، در بخش دیگری از این همایش نیز موضوعات حقوقی ایثارگران با حضور سید ناصر میرعیسی خانی مدیرکل دفتر امور حقوقی بنیاد و بهاره کشفی مدیرکل لوایح و امور مجلس بنیاد بررسی شد.

منبع: ایسنا