تاریخ : 1396,چهارشنبه 03 آبان13:50
کد خبر : 56302 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

انتقاد نماینده مجلس از فقدان برنامه ی شفاف برای رفع کمبودهای ایثارگران


انتقاد نماینده مجلس از فقدان برنامه ی شفاف برای رفع کمبودهای ایثارگران

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، مسکن، بهداشت، درمان و اشتغال را از مهم ترین اولویت های جامعه بزرگ ایثارگری برای لحاظ شدن درلایحه بودجه سال آینده بشمار آورد.

فاش نیوز -  عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، بهداشت، درمان، مسکن و اشتغال را از مهم ترین اولویت های جامعه بزرگ ایثارگری برای لحاظ شدن درلایحه بودجه سال آینده بشمار آورد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «شهباز حسنپور بیگلری» نماینده ایثارگر مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که در بودجه سال 97 در مورد مسکن، درمان و مشکلات معیشتی ایثارگران چه تصمیمی گرفته خواهد شد؟ اظهار داشت: در رابطه با بودجه سال 97 دولت، هنوزهیچ لایحه و پیشنهادی را به مجلس ارائه نکرده است اما امیدوار هستیم که دولت بتواند وضعیت مسکن ایثارگران را مناسب کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از کمبودهای موجود در جامعه بزرگ ایثار تصریح کرد: متاسفانه در بسیاری از مسائل معیشتی و سایر امور ایثارگران کمبودهایی وجود دارد و هنوز شرایط مناسب نیست؛ به طور مثال در زمینه مسکن جامعه هدف، بانک ها هنوز درپرداخت وام ها سخت گیری های زیادی می کنند.

نماینده ایثارگر مجلس دهم خاطر نشان کرد: امیدواریم این موضوع تعیین تکلیف شود و یک بار برای همیشه وضعیت مسکن، خودرو و بحث خدمات درمانی ایثارگران مشخص شود.

حسنپور با اشاره مشکلات بیمه تکمیلی ایثارگران در ماه های اخیر یادآور شد: در چند ماه گذشته در مورد بحث خدمات پزشکی که حق مسلم همه آحاد جامعه است، عزیزان ایثارگر ما به خاطر ارتباطات ضعیف بیمه دی وعدم پرداخت حق بیمه ایران از سوی بنیاد شهید با معضلات و مشکلاتی روبرو شده اند که البته شنیده ام فعلا اقداماتی انجام شده است اما هنوز رضایت بخش نیست.

نماینده مجلس دهم در خصوص وضعیت مصوبات قانونی و حمایتی ایثارگران با اشاره به اینکه قوانین مجلس شورای اسلامی برای همه لازم الاجرا است خاطرنشان کرد: در قانون برنامه ششم توسعه، در رابطه با کسر خدمت فرزندان ایثارگران مصوبات قانونی خوبی داشتیم اما متاسفانه هنوز از سوی دولت به دستگاه های ذیربط ابلاغ نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جای بسی تاسف و نگرانی است ایثارگرانی که همه زندگی و جوانی خود را بر جای گذاشته و در وقت خطر به دفاع از کشور پرداختند و امروز نیازمند حمایت معنوی مجلس و دولت هستند مورد بی مهری قرار گیرند و آنچه که حق این عزیزان است به آنها داده نمی شود.

حسنپور یادآور شد: ما فراموش نکنیم مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که اگر یک روزی خطری انقلاب و نظام را تهدید کند دوباره همین بچه حزب الهی ها و ایثارگرانند که جان خود را در طبق اخلاص خواهند گذاشت و از کیان مقدس نظام جمهوری اسلامی دفاع خواهند کرد.  دولت و مجلس هم نباید فراموش کنند که اگر امروز راحت بر جایگاه تصمیم گیری نشسته اند مرهون تلاش و زحمات ایثارگران عزیز و خانواده های آنان هستند.

وی در پایان اظهار داشت: جا دارد از اعضای مجموعه کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران که اخیرا سفری به شهرستان سیرجان داشتند و بیش از 200 نفر از ایثارگران را تعیین تکلیف کردند تقدیر و تشکر کنم چرا که این کار آنها باعث خوشحالی بسیاری از خانواده ی بزرگ ایثارگران در حوزه ی انتخابیه ام شد.


کد خبرنگار : 18