تاریخ : 1396,سه شنبه 09 آبان17:30
کد خبر : 56355 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

بیمه دی حق پرستاری والدین شهدا را پرداخت کند



س - سلام, بنیادشهید دیگه حق پرستاری والدین شهدا رو نمیدن امروز فرم پرستاری رو بردم گفتند پرستاری والدین شهدا لغوشده است راست میگن؟؟؟
ج- سلام آنچه که قبلا" به والدین شهدا پرداخت می شد در قالب قرارداد با بیمه ایران بود که باید در قرارداد با بیمه دی لحاظ شود ، لکن نکته مهم این است که در قانون برنامه ششم برابر تبصره 1 بند (د) ماده 87 قانون برنامه ششم موضوع حق پرستاری والدین شهدا از استحکام قانونی مستقل برخوردار شده و به همراه همسران و فرزندان شهدا به شرح زیر به ماده 26 قانون جامع موضوع حق پرستاری ملحق شده اند و آنان همانند جانبازان می توانند از حق پرستاری برخوردار شوند.
تبصره 1- والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری‌های خاص و یا صعب العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی می باشند پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد، مشمول این ماده  (‌یعنی ماده 26 قانون جامع )‌می‌شوند.

 

س -  سلام بنده که خواهر شهیدومعلولیت جسمی حرکتی دارم وتحت تکفل والدین شهیدم وپدرم هم فوت شده بهم حق نگهداری معلولیت تعلق میگیرد؟تا حالا چنین چیزی نگرفتیم ازبنیاد فقط حقوق برادرم رو میگیریم.
ج- سلام برابر بند 5 ردیف ب ماده 88 به شرح زیر چنانچه شما فاقد شغل و درآمد باشید می توانید از کمک معیشتی که بنیاد باید به شما پرداخت کند برخوردار باشید .
5- برادر و خواهر شهید دارای معلولیت جسمی، حرکتی، ذهنی، محجور، ‌دارای بیماری‌های خاص و یا صعب‌العلاج پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد

 

س - سلام, مسوول اشتغال بنیاد زیربار اینکه خواهر برادرشهید جز۲۵درصدهستندنمیره میگه جز۵درصدین مطالب کانال وسایت ایثارچرتند بخدانمیدونم این بیسوادهاروچجوری بنیاداستخدام مکنه!!!!؟
ج- سلام  آنچه که در قانون جامع در ابتدا به تصویب مجلس رسید و پس از اختلاف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد و مجمع هم بعد از مدتها آن را تصویب کرد و برای انطباق با مصوبات بعدی آن را به مجلس ارجاع داد همین مطلب مسئول اشتغال درست است . لکن مجلس وقتی اصلاحاتی حسب مصوبه مجمع تشخیص بر قانون جامع انجام داد و آن را ابلاغ کرد و در روزنامه رسمی هم به چاپ رسید خواهر و برادر شهید به سهمیه 25 درصد منتقل شد. اگر مجلس هم اشتباه کرده باشد که جای بحث زیادی دارد اما آنچه امروز ملاک است آن مصوبه ای است که با دستور رییس مجلس در روزنامه رسمی چاپ شده و قانون مجری است که خواهر و برادر شهید در سهمیه 25 درصد است .

 

س -  سلام خسته نباشید . ببخشید من فرزند جانباز 55 درصد هستم . که تا الان بابام هیچ وامی یا هیچ کمکی از بنیاد دریافت نکردن و الان بخاطر اینکه خونه بگیریم به بنیاد مراجعه کردیم برای وام مسکن ولی هر دفعه بهمون میگن بودجه وجود ندارد اما من خودم میدونم که خیلی از اونایی که درصدشون کمتره الان وام گرفتن و خونه خریدن . میشه کمکم کنید که به کی مراجعه کنم
ج- سلام با توجه به درصد پدر شما این موضوع تا کنون باید حل شده باشد اگر در شهرستان و استان خود به نتیجه نمی رسید باید از طریق اداره کل مسکن مرکز این موضوع را پیگیری کنید . جای تعجب دارد که سهمیه  مصوب تسهیلات مسکن در بنیاد جذب نمی شود و  کمتر از حد انتظار است و عده ای از ایثارگران همچنان به دنبال تسهیلات مسکن .