تاریخ : 1396,شنبه 13 آبان14:42
کد خبر : 56409 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

دولت بدهی سنوات بازنشستگی خانواده شهدا را تامین کند


دولت بدهی سنوات بازنشستگی خانواده شهدا را تامین کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی به مشکلات خانواده های شهدا از کم کاری فراکسیون فرزندان شاهد ابراز نگرانی کرد.

فاش نیوز -  نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی توجهی به مشکلات خانواده های شهدا، از کم کاری فراکسیون فرزندان شاهد ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، روح الله حضرت پور که خود فرزند شهید است و به عنوان نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی حضور دارد با اشاره به مشکلات مختلف خانواده شهدا اظهار داشت: در زمینه خانواده بزرگ ایثار در مجلس شورای اسلامی دو فراکسیون "ایثارگران" و "فرزندان شاهد" حضور دارند که حوزه فعالیت آنها با یکدیگر فرق می کند و فراکسیون ما فقط مختص به فرزندان شاهد نمایندگان دوره دهم مجلس است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شکل گیری فراکسیون شاهد تاکنون، فقط یک جلسه کاری برگزار کرده است به وظیفه خطیر نمایندگی در دفاع از منافع اقشار مختلف جامعه و بخصوص خانواده معظم شهدا اشاره و خاطر نشان کرد: ما به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید حافظ منافع خانواده و فرزندان شاهد باشیم  و هر کاری که از دست ما بر می آید برای چیره شدن آنها بر مشکلات دریغ نکنیم.

عضو کمیسیون فرزندان شاهد با اشاره به برخی از مطالبات جامعه شاهد، اشتغالزایی و بازنشستگی را مهم ترین اولویت برای دولت در بودجه سال آینده کشور دانست و یادآور شد: آنچه که باید در لایحه بودجه سال 97 در مورد ایثارگران باید لحاظ شود موضوع بیکاری و هزینه بازنشستگی آنها است، چرا که بالاخره خانواده شهدا انتظار دارند که بعد از 30 سال یک مبلغی را بگیرند که به درد شان بخورد.

وی ادامه داد: دولت به عنوان پاداش بازنشستگی برای خانواده معظم شهدا سهام و اوراق در نظر گرفته است که واقعا انصاف نیست و به نظر من باید بودجه ثابتی را درنظر بگیرد و انجام این کار از مسائل واجب باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم اظهار داشت: بر طبق قانون برنامه ششم توسعه کشور تمامی افرادی که با عضویت وظیفه، بسیجی و رسمی در مأموریت نیروهای مسلح به شهادت می‌ رسند، عائله‌ تحت تکفل آنان تا 30سال خدمت از حقوق شهید هم‌طراز با کادر ثابت با دریافت تمامی حقوق و مزایا و همواره از 2درجه بالاتر برخوردار خواهند شد و با تکمیل 30سال سنوات خدمت، پاداش پایان خدمت معادل 30ماه آخرین حقوق و فوق‌ العاده‌ها به عائله تحت تکفل آنان پرداخت می‌شود.

عضو فراکسیون فرزندان شاهد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به موجب این قانون، دولت موظف است تمامی مطالبات معوق خانواده‌ های معظم شهدا و ایثارگران (جانبازان و آزادگان) اعم از پاداش پایان خدمت و وجوه مربوط به ذخیره مرخصی استفاده نشده و کلیه مطالبات قانونی آنان را به طور کامل حداکثر در 2 سال اول برنامه مطابق بودجه سنواتی تأمین و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت نماید، به نحوی که در پایان سال دوم برنامه هیچگونه مطالبات معوقی در حوزه ایثارگران و خانواده شهدا باقی نمانده باشد.

حضرت پور در پاسخ به این سوال که در مورد بیکاری فرزندان شهدا برای سال آینده از سوی دولت چه تمهیداتی باید در نظر گرفته شود پاسخ داد: واقعیت امر این است که سایه بیکاری برهمه جامعه حاکم گسترده شده است و اگر چه از لحاظ قانونی فرزندان شاهد در اولویت اشتغال هستند اما مسئولین هم باید برای اجرای آن کمک کنند و اولویت شان فرزندان شاهد باشد.

به گفته نماینده مردم ارومیه در بهارستان، دولت مکلف است علاوه بر اجرای ماده (21) قانون جامع خدمات‌ رسانی به ایثارگران، تمام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد (70%) و بالاتر را در طول اجرای قانون برنامه، استخدام نماید.

وی در پایان متذکر شد: فرزندان شاهد همانطور که در سال های گذشته این موضوع را نشان دادند اکنون هم باید تلاش کنند تا به مدارج علمی بالایی دست یابند، همینطورنمی شود گفت که چون فرزند شهیدم منتظر بشوم تا یک نفر بیاید و بگوید شما برو فلان جا کار کن. آنها باید تلاش کنند و پیگیر شوند و اگر از لحاظ قانونگذاری مشکلی وجود داشته باشد ما هم در مجلس در خدمت آنها هستیم.


کد خبرنگار : 18