تاریخ : 1396,دوشنبه 08 آبان19:03
کد خبر : 56412 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

مجلس ساتا را متولی امور رزمندگان کرده است



س - سلام من در پیام قبلی خود نوشته بودم آیا همچنین قانونی بر علیه جانبازان در ۶/۳/۸۵ وضع شده یا سازمان بازنشستگی یک تیر در تاریکی داره می زند چون قبل از شکایت از این کانال سوال کردم  که من ۵ سال سنوات ارفاقی گرفتم آیا باید سازمان باز نشستگی آخرین حقوق زمان شاغل بودم باید برای من محاسبه میکرد شما در جواب من گفتید این حق شما است در صورتیکه سازمان بازنشستگی بهانه بر سن دارد می گوید سن شما زمان بازنشستگی ۵۰ سال بوده تعلق نمی گیرد سوالم این است که همچون قانونی هست که سن وضع کرده باشد؟
‌ج- سلام ماده واحده قانون نحوه بازنشستگی جانبازان به شرح زیر است :
 کلیه وزارتخانه‌ها، شرکتها، مؤسسات دولتی، شهرداری ها، بانک‌ها مؤسسات و شرکتها و سازمان هایی که شمول قانون بر آن ها مستلزم ذکر‌نام است می‌توانند مستخدمین معلول (‌اعم از جانبازان انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی، معلولین حوادث ناشی از کار، بیماران ناشی از شرایط‌خاص کار و معلولین عادی) رسمی یا ثابت یا دارای عناوین مشابه خود را (‌بجز کارگران مشمول قانون کار) به شرط داشتن حداقل بیست سال تمام‌سابقه خدمت بر اساس درخواست کتبی آنان و تصویب شورای امور اداری و استخدامی کشور با افزودن سنوات خدمت ارفاقی که مدت آن ذیلاً بر‌حسب نوع و درجه
معلولیت و یا بیماری مشخص گردیده است، به مدت خدمات آنان بدون پرداخت کسور فقط از لحاظ احتساب حقوق بازنشستگی‌بازنشسته نمایند. خدمت زائد بر سی سال این افراد قابل محاسبه نبوده و در تعیین حقوق بازنشستگی آنان آخرین حقوق قبل از بازنشستگی مبنای محاسبه قرار می‌گیرد.
اگر به انتهای متن مصوبه مجلس دقت کنید تعیین حقوق بازنشستگی را آخرین حقوق قبل از بازنشستگی اعلام کرده است . این متن از طرف مجلس اصلاح نشده و مصوبات دولت و سازمان تامین اجتماعی هم نمی تواند در آن تغییر به وجود آورد.

 

س - سلام. ...ممنون از جوابتون. ..بنده جانباز 70 درصد. ..هستم. ...برای گرفتن ماشین بعد از 10 سال نیاز به پیگیری به مرکز استان دارد. ..یا اینکه تصمیم بر این است که اصلا واگذار نشود
ج- سلام چیزی به اسم خودرو هر ده سال نداریم . بلکه ماده 45 قانون جامع در این موضوع تصویب شده است که به دلیل عدم تهیه آیین نامه اجرایی آن توسط بنیاد و دولت طی این سالها حقوق قانونی ایثارگران تضییع شده است . بنیاد و دولت باید به این کوتاهی ها خاتمه بدهند .

 

س - عرض سلام و خسته نباشید بنده لیسانسم ، پدرم ایثارگر هست با یک سال و هشت ماه ،فقط تقدیر نامه و کارت ایثارگری دریافت کرده ، ما چه سهم و مزایایی داریم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
ج- سلام در مصوبات اخیر مجلس امتیازاتی برای رزمندگان و خانواده آنها مانند معافیت از پرداخت سی درصد شهریه ، سهمیه استخدامی ، سهمیه آزمون سراسری و ... پیش بینی شده است که به دلیل اینکه تا به حال رزمندگان سازمان متولی نداشته اند حقوق آنان تضییع شده است ولی مجلس ساتا را متولی امور رزمندگان کرده است که متاسفانه گویا مسئولین آن هنوز بیدار نشده اند تا اقدام کنند.

 

 

س - با عرض سلام خدمت شما برادر گرامی خدمت شما عارضم که اینجانب جانباز 5% با مدرک دیپلم و 27 سال سابقه 1800000 تومان حقوق میگیرم،  علی رغم پیگیری های فراوان برای افزایش حقوق و عدم گرفتن نتیجه و با توجه به اینکه تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هم هستم آیا قانونگذار برای موارد اینچنینی امتیازی برای افزایش حقوق در نظر گرفته است با خیر در صورت امکان پاسخ بفرمایید
ج- سلام امتیازی با عنوان افزایش حقوق با فرضی که بیان کرده اید،‌ نداریم بلکه همان تسهیلاتی است که در طول خدمت به عنوان امتیازات ایثارگری در احکام حقوقی اعمال می شود مثل یک مقطع تحصیلی ،‌گروه ، افزایش سنواتی و . . .