تاریخ : 1396,شنبه 11 آذر19:30
کد خبر : 56414 - سرویس خبری : مسائل و مشکلات ایثارگران

درباره حق همیاری!



جانباز 70 درصد نیم بینا و شیمیائی- نگذارید تا این پیش کسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم روزمره خود به فراموشی سپرده شوند ... امام خمینی (ره)
خدا قوت به عزیزانی که از جان مایه می گذارند برای خانواده ایثار و ایثارگران.

سوالی داشتم خدمت دوستان کانال ایثارگران محترم.

 بر اساس ماده 22 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بنیاد حسب مورد به همسر و والدین شاهد، جانبازان و آزادگان که بنا به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد دارای عائله تحت تکفل قانونی محجور و معلول (ذهنی، جسمی، حرکتی) باشند، علاوه بر پرداختی‌ های موضوع این قانون، در صورتی که نسبت به نگهداری فرد یا افراد یاد شده در میان خانواده اقدام نمایند، حداقل به میزان یارانه موضوع قانون جامع حمایت از حقوق معلولان پرداخت می‌نماید.

▫️ همچنین طبق ماده 26 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دولت موظف است به منظور حمایت از سلامت جانبازان پنجاه درصد (۵۰%) و بالاتر و جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعت کاری که از جانبازان مراقبت می‌شود، نسبت به برقراری و پرداخت حق پرستاری و حق همیاری بر مبنای حداقل دستمزد ماهانه کارگران اقدام و اعتبار مورد نیاز را در لوایح بودجه سنواتی منظور نماید.» که پس از مدتی با اصلاحات مجلس شورای اسلامی در این بند، بعد از عبارت «جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی» عبارت «جانبازان دارای محدویت جسمی، حرکتی» اضافه شد و ضمنا" والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری‌های خاص، صعب‌العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی هستند پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران مشمول این ماده می‌شوند.

  س. چرا برای جانبازان 50 به بالا طبق ماده قانون جامع ایثارگران . باید حق همیاری به مبلغ... پرداخت شود. ولی متاسفانه به عده ای از جانبازان 70 درصد نخاعی و دوپاقطع. از فروردین 96 تعلق گرفته است و به جانبازان 70 درصد شیمیائی و اعصاب و روان و روشن دل های عزیز و جانبازان قطع اندامی دیگر و ... غیر از دو مورد جانبازان 70 درصد فوق الذکر حق همیاری تعلق نگرفته است؟! و چرا نباید حق همیاری به 70 درصد های دیگر تعلق نگیرد؟ و اختلاف نظری شده برای دیگر جانبازان عزیز.

لطفا" اگر اظهار نظری در این باب است برای راهنمایی بیان کنید.

جانباز 70 درصد نیم بینا و شیمیائی ازتهران.


کد خبرنگار : 20