تاریخ : 1396,چهارشنبه 10 آبان18:54
کد خبر : 56443 - سرویس خبری : ادبیات ایثار و شهادت

نویسنده «روزی که شهید شدم» شهید شد



به گزارش فاش نیوز؛ حسین حسن‌زاده نمین از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و راوی کتاب «روزی که شهید شدم» روز گذشته به فیض شهادت نائل آمد.

مرحوم حسین‌زاده پس از سال‌ها تحمل دردهای جانکاه حاصل از جراحات شیمیایی و غم فراق یاران شهیدش، روز گذشته به شهادت رسید.

کتاب «­روزی که شهید شدم» تاریخ شفاهی زندگی با برکت و در عین حال پررنج این شهید و روایت شهادت اولشان از زبان خود ایشان و به قلم ابوالقاسم وردیانی است که مراحل پایانی را برای انتشار سپری می­‌کند.

انتشارات روایت فتح بنا دارد تا در چهلمین روز درگذشت این شهید والامقام از این کتاب در حضور خانواده و هم­رزمان وی رونمایی کند.

در بخشی از کتاب «روزی که شهید شدم» می‌خوانیم: 

اگر حالم بد باشد، بهشت زهرا هم نمی‌روم و اگر حالم خیلی بد باشد، دعای ندبه را هم توی خانه می‌خوانم. وقتی می‌روم بهشت زهرا، نمی‌توانم وارد قطعه‌ی شهدا بشوم. یاد یارانی که رفتند و فکر این که چرا من ماندم، حالم را خراب می‌کند. همان نزدیکی می‌ایستم و فاتحه می‌خوانم. گاهی هم می‌روم قبرستان «چیذر» و امامزاده علی‌اکبر. هم‌محلی‌ها و هم‌بازی‌های دوران کودکی‌ام شهیدان خاتمی، خرّمی، عطاری‌مقدم، بختیاری، منتظری و چند نفر دیگر همه توی امامزاده علی‌اکبر هستند. دیدارشان حالم را بهتر می‌کند

گاهی از من می‌پرسند:

چرا برای تجدید قوا به آمریکا نمی‌ری و مدتی پیش پدر و مادرت نمی‌مونی؟

می‌گویم:

من همین‌جا و در کنار مردمِ خودم، توی خیابان هاشمی و خوش و توی درمانگاه تجدید قوا می‌کنم. دوست دارم همین‌جا بمیرم و همین‌جا، کنار دوستان و همرزمای شهیدم و تو خاک کشور خودم دفن بشم ...