تاریخ : 1396,پنجشنبه 11 آبان19:45
کد خبر : 56456 - سرویس خبری : اخبار

مزایای پلاک ویژه ی جانبازان


مزایای پلاک ویژه ی جانبازان

اغلب ادارات، سازمان ها وبیمارستان ها از تابلوی پارک جانبازان برای مقاصد خود سوء استفاده می کنند و یا به آن بی توجهند...

جانباز -  پلیس راهور شرایط جانبازان و معلولین را بیشتر درک کند. خودرو با پلاک ویژه یعنی چه؟‌ یعنی راننده ای که پشت این خودرو است دارای محدودیت هایی است که باید با مراعات حالشان توسط پلیس راهور بتوانند امورات خود را اداره کنند.

جانباز و معلول مایل است متکی به خود باشد و رنج همسر و وابستگان خود را که همواره او را حمایت می کنند و در خدمت او هستند با انجام برخی امور شخصی به حداقل برساند. وقتی به محل پارک مخصوص آنها توسط رانندگان وقعی گذاشته نمی شود و همواره از جانب راننده های متخلف غصب می شود و مامور پلیس راهور هم با بی تفاوتی از کنار این تخلف می گذرد، در اصل به حقوق شهروندی جانبازان و معلولین بی توجهی می شود. توقف برای انجام امور درمانی و... از نیازهای اولیه جانبازان و معلولین است ولی هیهات از پیدا کردن محل پارک.

اغلب ادارات، سازمان ها وبیمارستان ها از تابلوی پارک جانبازان برای مقاصد خود سوء استفاده می کنند و یا به آن بی توجهند و کمتر زمانی اتفاق می افتد که این محل ها خالی از خودرو برای پارک جانبازان و معلولین باشد. وقتی این امور که در دنیا به آن توجه ویژه می شود، با بد اقبالی مسئولین مواجه می شود نمی توان انتظار داشت سایر حقوق جانبازان و معلولین رعایت شود.

مزایای پلاک ویژه جانبازان:

1- استفاده از پارکینگ های حاشیه ای معابر و پارکینگ هایی که مختص معلولین تابلو گذاری شده است.

2- ورود به محدوده ی طرح ترافیک در شهرهای دارای محدوده ی ترافیکی که مراکز درمانی ویژه ی این قبیل افراد در داخل محدوده قرار دارد و یا اینکه محل سکونت آنها داخل محدوده واقع شده است.

3- تمامی عوامل انتظامی اعم از راهور و سایر رده های ناجا با رویت خودرویی که دارای این پلاک می باشد بر حسب ضرورت موظفند به راننده مراجعه نمایند و به هیچ وجه حق احضار راننده را - به دلیل مشکلات جسمی و حرکتی - ندارند.