تاریخ : 1396,پنجشنبه 11 آبان20:27
کد خبر : 56457 - سرویس خبری : بدون ویرایش از شما

ایثارگر متوفی!



با سلام و عرض خسته نباشید و سپاس به خاطر زحمات و تلاش هایی که برای ایثارگران می کشید؛ جدا" جای تشکر خالصانه دارد و توفیق و طول عمر پربرکت برای شما برادرانم. غرض از مزاحمت؛ شهرداری, بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه ناحیه مقاومت شهرستان بندر گناوه قطعه ای را در قبرستان جدید این بندر اختصاص به ایثارگران, جانبازان, اسرا و خانواده شهدا که شامل پدر, مادر و همسر شهدا می باشد قرار داده اند.

هفته پیش یکی از ایثارگران که الحق انسان ضعیفی از نظر مالی هم بود به رحمت خدا رفت. فرزندان آن مرحوم اطلاعی نداشتند که چنین قطعه ای برای رزمندگان در نظر گرفته اند. شب که ما به منزل این مرحوم رفتیم اطلاع دادیم که ایشان را در این قطعه به خاک بسپارند. بنده خداها هم صبح رفتند دنبال مراحل اداری تا مجوز دفن در قطعه ی ایثارگران را بگیرند, اما یک مسئله که هست متوجه شدیم تمام نرخ ها و قیمت مراحل دفن همانند دیگر قطعه هاست و بندگان خدا باید همان نرخ را که در شهر ما چیزی حدود 600 هزار تومان است بپردازند!

وقتی با مسوول قبرستان تماس گرفتیم گفتند در تمام ایران و به شکل سراسری به همین نحو می باشد و ما فقط در این قطعه اجازه می دهیم به خاک بسپارند و یک مبلغ جزئی هم ظاهرا" تخفیف می دهند که تقریبا" چیزی حدود 100 هزار تومان است!

می خواستم زحمت بکشید که اگر به شکل سراسری به همین نحو می باشد این موضوع را رسانه ای و همچنین پیگری کنید تا حداقل در هنگام مرگ از خانواده ی ایثارگران این مبلغ کفن و دفن را نگیرند. واقعا" مگر چند ایثارگر در هر شهر حتی تهران بزرگ هست که در سال به رحمت خدا می روند و واقعا" این مبلغ برای سه نهاد شهرداری, بنیاد شهید و سپاه مگر چقدر است که حاضر نیستند از آن بگذرند و احترام به خانواده ایثارگر بگذارند!؟

به قول یک فرزند ایثارگر متوفی اگر تنها فقط یک جا هست که به نام قطعه ایثارگران می باشد خب مرحوم را برای دفن پیش پدرش و خانواده اش به خاک می سپاریم و منت هم نیست!

خواهشا" این موضوع را مطرح فرمایید تا حداقل ایثارگران دغدغه مرگشان را نداشته باشند و اندک آرامشی برای بازماندگان و همچنین احترامی به کهن سربازان و ایثارگران و بخصوص پدران و مادران شهداباشد.

باسپاس بندر گناوه


کد خبرنگار : 19