تاریخ : 1396,سه شنبه 16 آبان15:19
کد خبر : 56559 - سرویس خبری : ایثار و شهادت

هفدهمین دوره جشنواره ی کتاب دفاع مقدس



فراخوان هفدهمین دوره جشنواره انتخاب شناسایی مروجان کتاب دفاع مقدس برگزار می شود.

فراخوان هفدهمین دوره جشنواره شناسایی و انتخاب مروجان کتاب دفاع مقدس برگزار می شود.

«کارگروه ترویج کتاب دفاع مقدس» هفدهمین دوره «جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس»، با هدف شناسایی، انتخاب و معرفی مراکز و افراد فعال در امور کتابخانه‌ای و رسانه‌ای کتاب دفاع مقدس، در شش گروه زیر، فعالیت خود را آغاز کرده است:

1- کتابخانه نمونه دفاع مقدس
2- رسانه نمونه کتاب دفاع مقدس

3- کتابدار نمونه دفاع مقدس
4- خبرنگار نمونه کتاب دفاع مقدس
5- کتابشناس نمونه دفاع مقدس
6- فعال فرهنگی نمونه حوزه کتاب دفاع مقدس

از علاقمندان و ذینفعان دعوت می‌شود چنانچه طی سالهای 1393 و 1394 فعالیتی در این شش محور داشته‌اند، برای ثبت نام در این برنامه، اطلاعات اولیه خود را در پنج ردیف «نام و نام خانوادگی»، «کد ملی»، «شماره همراه»، «تلفن ثابت» و انتخاب «نوع فعالیت (یک یا چند مورد فوق)» به شماره همراه و یا به پست الکترونیک کارگروه ارسال نمایند.
شایان ذکر است پس از اخذ اطلاعات اولیه، برای دریافت موارد تکمیلی، با شرکت‌کنندگان تماس گرفته خواهد شد.

شماره همراه: 09107650121
پست الکترونیک: hdbooks.ir@gmail.com
مهلت ارسال اطلاعات اولیه: 22 آبان 1396


تعاریف:

کتابخانه دفاع مقدس
مرکزی کتابخانه‌ای، که بخش خاصی از فعالیت مجموعه‌سازی خود را به گردآوری و سازمان‌دهی و اطلاع‌رسانی کتاب دفاع مقدس اختصاص داده است.

رسانه کتاب دفاع مقدس
رسانه‌ای، اعم از خبرگزاری‌ها، مطبوعات، مراکز رادیویی و تلویزیونی، وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها، کانال‌های شبکه‌های اجتماعی و نظایر اینها، که بخش خاصی از فعالیت رسمی خود را به ترویج کتاب دفاع مقدس اختصاص داده است.

کتابدار دفاع مقدس
کسی که در یک کتابخانه (حتی کتابخانه غیر تخصصی دفاع مقدس) شاغل است و بخشی از فعالیت حرفه‌ای خود را به کتابداری و اطلاع‌رسانی کتاب دفاع مقدس اختصاص داده است.

خبرنگار کتاب دفاع مقدس
کسی که در یک رسانه رسمی (حتی رسانه غیر تخصصی دفاع مقدس)، به عنوان خبرنگار شاغل است و بخشی از فعالیت حرفه‌ای خود را به نشر اخبار و گزارش‌ها، پیرامون کتاب و فرهنگ کتابخوانی دفاع مقدس اختصاص داده است.

کتابشناس دفاع مقدس
کسی که کتابدار و خبرنگار نیست اما بخشی از فعالیت حرفه‌ای خود را، به معرفی کتابهای دفاع مقدس، در قالب کتاب‌شناسی‌های منتشره، بانکهای اطلاعاتی برخط، راهنماهای مطالعاتی و رسانه‌های مجازی (وبلاگ‌ها، وب‌سایتها و شبکه‌های اجتماعی) اختصاص داده و یا در برنامه‌های کتابخوانی، نشست‌ها و رونمایی‌ها به معرفی و تحلیل کتاب دفاع مقدس پرداخته است.

فعال فرهنگی حوزه کتاب دفاع مقدس
کسی که برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در حوزه دفاع مقدس، به عنوان فعال فرهنگی و خیّر اجتماعی، در اموری همچون: اهدای کتاب، کتابفروشی، تأسیس کتابخانه، احداث کتابخانه تهیه‌کنندگی و اجرای برنامه‌های ترویجی کتاب (مثل جشنواره‌ها، مسابقات، نمایشگاه‌های موسمی، نشست‌ها و رونمایی‌ها) و نظایر اینها، فعالیت داشته است.

مهلت ارسال اطلاعات اولیه: 22 آبان 1396