تاریخ : 1396,یکشنبه 21 آبان13:41
کد خبر : 56622 - سرویس خبری : اخبار

ارتش فکر شوم صدام را ناتمام گذاشت



لوگوی ارتش جمهوری اسلامی ایرانسرتیپ محمد ملایری مشاور فرمانده نیروی زمینی ارتش در رابطه با فکر شوم صدام در حمله به ایران بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارتش قهرمان و سلحشور ایران با مردم و جامعه همراه شد و تلاش کرد که ولایت‌مداری خود را به جامعه اثبات کند. این ارتش به حکومت طاغوت پشت کرد و همبستگی و انسجام را سرلوحه کار خود قرار داد.

وی خاطر نشان کرد:‌ اما افرادی که منافع‌شان با پیروزی انقلاب اسلامی در تعارض بود تصمیم به حمله به کشور را گرفتند ولی نیروهای دلیر ارتش با کمترین امکانات و ادوات نظامی تلاش کردند تا آن‌ها را سر جای خود بنشانند. یگان‌های هوایی، دریایی و زمینی ارتش عراق که به تجهیزات روز دنیا مسلح بودند در مقابل یگان‌های مختلف ارتش ایران ناکارآمد شدند. به عنوان مثال عملیات مروارید موجب شد که تا آخر جنگ نیروی دریایی ارتش عراق نتواند تحرکی علیه ایران انجام بدهد.

این جانباز ارتش افزود: به فکر شوم صدام را می‌توان از مصاحبه‌ای که داشته است پی ببریم. او در پاسخ به خبرنگار پس از آنکه قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پاره کرد گفت مصاحبه کافی. هفته دیگر در تهران با شما صحبت خواهم کرد اما دیدیم که نیروی زمینی ما و نیروهای مردمی سپاه اجازه ندادند که در این مدتی که تعیین کرده بود داخل خاک ایران شود و پس از ۳۴ روز بود که بخش‌هایی از خاک کشور را تصرف کرد.

سرتیپ ملایری با اشاره به اقتدار ارتش خاطر نشان کرد: ۴۸ هزار شهیدی که ارتش در دفاع از خاک ایران تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است نشان می‌دهد که همواره آماده فداکاری است. اکنون اقتداری که در جامعه جهانی داریم به برکت خون‌هایی است که در جنگ تحمیلی بر زمین ریخته است.

وی در پایان گفت:‌ در این راستا رسانه رسالت مهمی را بر دوش دارد. چرا که باید بر مبنای واقعیت‌ها تاریخ دفاع مقدس را بنویسد یا به تصویر بکشد. دفاع مقدس برای تمام ملت یک دانشگاه بود.

منبع: ایسنا