تاریخ : 1396,سه شنبه 23 آبان12:56
کد خبر : 56663 - سرویس خبری : اخبار

حبیب با وجود وضعیت مالی خوب به سوریه رفت



لیلا میرزاوند همسر شهید مدافع حرم «حبیب بدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به 2 یادگار شهید به نام‌های مهربانه و آسمانه، اظهار داشت: در سال 79 با وجود مخالفت‌های خانواده‌‌ام با حبیب ازدواج کردم و حاصل این ازدواج دو فرزند دختر است. آن‌ها رابطه خوب و دوستانه‌ای با پدرشان داشتند. همسرم نیز در امر تربیت هرگز آن‌ها را از کاری نهی نکرد؛ اما سعی کرد در رفتارهای خود به گونه‌ای عمل کند که دخترهایمان از وی الگو بگیرند.

وی افزود: زمانی که خبر شهادت همسرم را شنیدم، فرزندانم در مدرسه بودند. وقتی به خانه آمدند و بی‌قراری من را دیدند، مرا دلداری دادند و به صبوری دعوت کردند. این رفتار آن‌ها نشات گرفته از آموزش‌های پدرشان است؛ زیرا همسرم پیش از اعزام به سوریه با آن‌ها در خصوص هدفش، زندگی مردم سوری و شرایط امنیت کشور صحبت کرده بود.

همسر شهید بدوی در خصوص فعالیت‌‎های شهید در دوران دفاع مقدس، گفت: حبیب از 13 سالگی به جبهه رفته بود. در آن دوران به عضویت سپاه درآمد و تا سال 72 در مرز‌های کشور حضور داشت. همرزمانش از خلوص نیت حبیب و رشادت‌هایش در آن دوران برایم بسیار تعریف کردند. وی در دهه 70 از سپاه استعفا داد و به شغل ساختمان‌سازی مشغول شد.

وی حفظ اسلام را یکی از اهداف حضور همسرش در سوریه دانست و افزود: حبیب حفظ اسلام و دفاع از مرزهای کشور را از وظایف خود می‌دانست. بنابراین مرز نتوانست مانع رسیدن به هدفش شود. بی‌صبرانه به دنبال راهی بود تا به سوریه برود. سرانجام در سال 94 به سوریه اعزام شد. حبیب در آبان‌ماه سال گذشته از ناحیه شکم به شدت مجروح شد، گمان نمی‌کردم مجدد به سوریه بازگردد؛ اما پس از بهبودی نسبی در اسفند‌ماه به سوریه رفت و اردیبهشت بازگشت. شهریور‌ماه برای پنجمین بار به سوریه اعزام شد و دو روز پیش خبر شهادتش را به ما دادند.

شهید سیاح طاهری الگوی همسرم بود/ حبیب با وجود وضعیت مالی خوب به سوریه رفت

همسر شهید بدوی عنوان کرد: به همسرم علاقه زیادی داشتم؛ اما نمی‌توانستم مانع خواسته‌اش بشوم. او علاوه بر هدف والایی که داشت، برای دفاع از خاک کشورمان به سوریه رفت. در میان صحبت‌هایش می‌گفت که نباید اجازه بدهیم دشمن از اختلافات سلیقه‌ای که در کشور وجود دارد، بهره برداری کند. اینگونه سخنان همسرم من را متقاعد کرد تا به سوریه برود.

وی ادامه داد: من اهل خوزستان هستم و تعاریفی که همسرم از آوارگی زنان و فرزندان سوری می‌گفتند را درک می‌کردم. همسرم تعریف می‌کرد که کمبودهای فرهنگی و آموزشی علاوه بر نیازهای اولیه در میان مردم سوری دیده می‌شود، و ما نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم.

میرزاوند تصریح کرد: پس از شهادت همسرم رسالت بزرگی دارم. باید علاوه بر تربیت فرزندانمان، راه وی را ادامه دهم. قطعا خداوند صبری به من عطا خواهد کرد که درد دوری از همسرم را تحمل کرده و رسالت وی را ادامه دهم.

همسر شهید بدوی با بیان اینکه شهیدسیاح طاهری یکی از الگوهای شهید بود، گفت: شهید سیاح طاهری فرمانده همسرم بود. بعد از شهادتش، همسرم می‌خواست راه ایشان را ادامه دهد.

وی بیان کرد: حبیب در مراسم یادواره شهدا شرکت می‌کرد و با دوستانش کمک‌های مالی و فرهنگی به خانواده‌های سوری می‌کردند. بنابراین تمام شایعات مبنی بر مادی بودن علل حضور مدافعان حرم در سوریه را رد می‌کنم؛ زیرا همسرم را به عینه دیدم که با وجود وضعیت مالی خوب، بدون هیچ توقعی عازم سوریه شد.

میرزاوند اظهار کرد: برخی به منزل ما می‌آمدند و سعی می‌کردند تا حبیب را از اعزام به سوریه منصرف کنند؛ اما پس از بحث در خصوص وضعیت منطقه و اسلام، آن‌ها نه‌تنها متقاعد شده بلکه از حبیب می‌خواستند تا آن‌ها را هم با خود به سوریه ببرد.

همسر شهید بدوی به وصیت همسرش اشاره کرد و گفت: همیشه می‌گفت قدر امنیت کشورمان را بدانید. این امنیت را مدیون خون شهدا هستید. در دورانی که به سوریه می‌رفت، خطاب به من می‌گفت: شما و فرزندانم را دوست دارم؛ اما دعا کنید که عاقبت به خیر شوم و شهادت نصیبم شود. به جهت اینکه حبیب در کارها و اهدافش خلوص نیت داشت، به آرزویش رسید.

وی در پاسخ به این سوال مبنی که چه عملی باعث شد که همسرتان مستحق شهادت شود، عنوان کرد: همسرم در کارهایش خلوص نیت داشت. به جهت اینکه کارهایش برای رضای خدا بود، به آرزوی قلبی خود رسید.

انتهای پیام/


منبع : دفاع پرس