تاریخ : 1396,چهارشنبه 24 آبان13:40
کد خبر : 56680 - سرویس خبری : مقاومت بین الملل

خبرنگار اروپایی: میانمار هولناک‌تر از جنایات داعش



بی بی‌سی طی مصاحبه‌ای راجع به جنایات ارتش و دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، این جنایات را هولناک‌تر از جنایت‌ تروریست‌های داعش اعلام کرده است.

خبرنگار انگلیسی مسئول پوشش اخبار گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق می‌گوید جنایاتی که در میانمار علیه مسلمانان روهینگیا صورت می‌گیرد، بسیار بدتر از جنایاتی است که گروه تروریستی داعش علیه مردم انجام می‌داد. باشگاه خبرنگاران جوان با اعلام این خبر نوشته: «گابریل گیت هوس»، فیلمساز و خبرنگار انگلیسی در مصاحبه با شبکه بی‌بی سی گفت: «من درباره اقدامات وحشتناک داعش در سوریه و عراق گزارش تهیه کرده‌ام؛ اما اقدامات آنها به اندازه جنایاتی که در حق مسلمانان روهینگیا می‌شود، هولناک نبود. ارتش میانمار نوزادان تازه به دنیا آمده را هم اعدام می‌کند. این وحشتناک‌ترین داستانی است که تابه حال شنیده‌ام ...زمانی که داشتم گزارشی درباره سرنوشت یکی از روستاهای میانمار تهیه می‌کردم، متوجه اتفاقات و جنایات بسیار وحشتناک ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا شدم.»
«ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس هم پس از گذشت ماه‌ها از جنایات هولناک میانمار علیه مسلمانان روهینگیا دیروز اعلام کرده که: «بحران کنونی میانمار بیشتر شبیه پاکسازی فرقه‌ای است. این یک بحران انسانی واقعی است که به پاکسازی فرقه‌ای شباهت دارد. دولت میانمار و ارتش این کشور باید مسئولیت این جنایات را بر عهده بگیرند. ما همه تلاش خود را خواهیم کرد که جامعه بین‌المللی را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا به هر طریقی که شده مانع از جنایات بیشتر علیه مسلمانان روهینگیا شوند.» ترزا می‌این را هم گفته که «انگلیس آموزش نیروهای نظامی میانمار را به دلیل خشونت‌های ایجاد شده در ایالت راخین متوقف کرده است. دیگر هیچ آموزشی از سوی وزارت دفاع انگلیس به ارتش میانمار داده نمی‌شود تا زمانی که راهکاری برای این خشونت‌ها ارائه شود.»
گفتنی است حمله ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین از اوایل شهریور گذشته آغاز شده است. آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد ارتش و دولت میانمار با هدف پاکسازی نژادی، خانه و مزارع بسیاری از مسلمانان روهینگیایی را به آتش کشیده و هزاران نفر را به فجیع‌ترین شکل قتل عام کرده است. جنایات مداوم ارتش میانمار باعث شده حدود 900هزار نفر از مسلمانان هم به بنگلادش فرار کنند. محکومیت زبانی و تشریح وضعیت، تنها کاری بوده که مدعیان همیشگی دفاع از حقوق بشر  تاکنون انجام داده‌اند!