تاریخ : 1396,شنبه 04 آذر20:14
کد خبر : 56813 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

نحوه محاسبه حقوق جانبازان حالت اشتغال



س- سلام  بنده با سابقه بیش از ۱۵ ماه رزمندگی و مدرک فوق لیسانس در سال۹۱ با ۳۰ سال خدمت از وزارتخانه متبوع بازنشسته شده ام آیا میتوانم تقاضای اعاده به خدمت داده و تا ۳۵ سال خدمت نمایم ؟
ج - سلام برابر بند ر ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه ،  ایثارگرانی که به موجب قوانین و مقررات مربوط از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر بهره‌مند می‌باشند با داشتن مدرک کارشناسی، مشمول بند (الف) ماده (103) قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و می‌توانند تا سی و پنج سال خدمت کنند.
شما ایثارگر هستید و دارنده مدرک فوق لیسانس و منع قانونی برای اعاده به خدمت تا 35 سال ندارید.

 

س - سلام  جانباز۷۰درصد ازهمدان سال ۷۵ازدانشگاه علوم پزشکی بازنشسته شدم وازکارافتادگی کلی بنیادهستم ولی بنیاد به من حقوق نمی دهد درصورتی که طبق قانون باید بدهد راهنمایی به کجا مراجعه کنم؟
ج- سلام متاسفانه این مشکل که بیشتر هم ناشی از عدم تامین باز مالی آن است موجبات تضییع حقوق امثال شما را فراهم کرده است . این حق قانونی شماست که اگر از قانون حالت اشتغال در دستگاه محل خدمت خود استفاده نکرده اید بتوانید از بنیاد حقوق حالت اشتغال بگیرید. این باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و با استفاده از همه ابزارهای قانونی و قضایی توسط جانبازان پیگیری شود .

 

س - سلام بنده کارمند بانک کشاورزی هستم 16 ماه جبهه داوطلبانه دارم فوق العاده ایثارگری ازتاریخ95/11/1 یعنی تاریخ اجرای قانون خدمات کشوری دراحکام حقوقی منظورگردید که هیچ ثمره ای برای مانداردچون از دیگر بند حقوقی کسرشده است ودیگراینکه چرا بند6ماده88 راکه امتیازی مقطع تحصیلی بالاتر برای دارندگان جبهه 6 ماه بالاتردرقانون تعلق می گیرد لحاظ نمی شود؟
ج- سلام اگر به بهانه اجرای فوق العاده ایثارگری بند دیگری از دریافتی های شما را حذف کرده اند این موضوع غیر قانونی و قابل پیگیری است . البته باید بیشتر توضیح دهید. ضمنا برای ارتقای مدرک مقطع تحصیلی اگر سازمان شما اقدام نمی کند این اقدام غیر قانونی از طریق دیوان عدالت اداری قابل پیگیری است .

 

س - سلام  من فرزند جانباز65 درصد هستم ایاقانونی هست که برای ما فرزندان درصد وام مسکن تصویب شودکه ازوام مسکن استفاده کنیم که نه خانه داریم ودرقانون طرح جامع ایثارگری پرداخت وام مسکن اجرایی شود باتشکرفرزندجانباز65درصد
ج- سلام خیر هنوز برای فرزندان جانبازان زیر هفتاد درصد مصوبه ای برای تسهیلات وام مسکن مصوب نشده است .

 

س - سلام  دو سؤال دارم: 1
- نحوه محاسبه حقوق جانبازان حالت اشتغال که از بنیاد حقوق می گیرند چیست. مثلا جانباز 40 درصد با مدرک دکتر ا و دو فرزند چقدر باید دریافتی داشته باشد.
2- جانبازان حالت اشتغال ( بنیاد) در صورت همکاری با دستگاه های دولتی به صورت قرار دادی آیا می توانند درخواست تبدیل وضعیت از قرار دادی به رسمی کنند یا خیر ؟ با تشکر و آرزوی عزت و سلامتی برای شما وهمکاران ارجمند تان.

ج- سلام
1- ابتدا باید رده خدمتی شما در نیروهای مسلح وضعیت شما را با وضعیت کادر رسمی خود با دو درجه بالاتر تطبیق دهد و حکم شما را منطبق با این شرایط صادر و به بنیاد اعلام کند. آیین نامه این موضوع در ستاد کل تهیه شده ولی از سال گذشته تا کنون از ابلاغ آن خودداری می کنند . شنیده ها حاکی است  بنیاد به دلیل بار مالی آن مانع ابلاغ آن شده است . با شرایطی که بیان کرده اید دریافتی شما از 5 میلیون تومان نباید کمتر باشد .
2- منع قانونی برای تبدیل وضعیت شما وجود ندارد و این موانعی که برخی مسئولین اعلام می کنند سلیقه و نظر شخصی که بر قانونی تحمیل می کنند.


 

س - سلام من در سالهای ۶۰ الی ۶۲ در پادگان دژبان مرکز مشغول خدمت مقدس سربازی بوده ام البته یک روز هم در پادگان نبودم و تمام دوران خدمت در اردوگاههای حفاظت از اسرای جنگ مشغول بودم ، سئوال بنده این است که آیا من سربازی ام ، خدمت در جبهه محاسبه میشود یا خیر ؟
ج- سلام خیر

 

س - سلام  جانبازشیمیایی بازنشسته آجا- بنده جانبازشیمیایی۴۶٪ ارتش باسه تاطبقه ازکارافتادگی پزشکی،دوتاطبقه چهارویک طبقه سه درسال۸۷ بودم میخواستم بدانم آیادرسال های ۸۷ یا ۸۸ طبق قوانین مصوبه آن سالهاباتوجه به اینکه درآن زمان بنده ۲۵ سال خدمت داشتم طبق قانون مبایستی درآن سالهابازنشسته حالت اشتغال میشدم، طبق قوانین درارتش درآن زمان یک فردعادی باآن طبقات پزشکی باهرسنواتی بازنشسته پزشکی میشد،باتوجه به اینکه ازسال ۸۸کتبا درخواست بازنشستگی پزشکی نمودم ،باتوجه به اینکه ازسال۸۸ درسلسله مراتب تا ستادکل ن.م شکایت کردم متاسفانه چندروزقبل از بازنشسگی عادی با۳۰ سال خدمت بارنشست پزشکی ماده ۱۰۸ بند(ب) شدم،حالا   میخواستم درخصوص احقاق حقم شکایت کنم که چرادرآن زمان بنده را بازنشست پرشکی حالت اشتغال نکردند،باتوجه به اینکه حقوقم نسبت به دیگران که حالت اشتغال درآن زمان شدندحدودسه میلیون تومان اختلاف دارد،خواهشمنداست راهنمایی بفرمائید،بجزبنیادبه چه مرجعی بایدشکایت کنم،
ج- سلام برابر بند 4 دستورالعمل تعیین ازکارافتادگی کلی جانبازان مصوب فرماندهی کل قوا اگر مشمول بند ج ماده 108 و یا طبقه 5 سطح سلامت قرار می گرفتید می توانستید مجددا" تقاضای کمیسیون پزشکی برای حالت اشتغال داشته باشید .