تاریخ : 1396,یکشنبه 05 آذر18:09
کد خبر : 56842 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

مساوات بین رزمندگان


مساوات بین رزمندگان

مسلم

 مسلم- قدرت و ثروت مستلزم و مکمل همدیگرند و اگر هر کسی به آن دست یابد امکان ندارد خود را بالاتر و بهتر از دیگران ندانند. حالا این فرد هرکسی باشد تنها انسانیت و مکتب و فکر بشر است که غالب بر امیال نفسانی است، درست است اگر ما زحمات جهاد را که از فروع دین ماست حراج کنیم بخاطر مادیات ناچیز بد جوری ضرر کردیم ولی خیر برادر کسی که بخاطر اعتقادات خود متحمل جراحت های شده با خدای خویش معامله کرده وهیچ چیزی نمیتواند جایگزین باشد.

اما در صدر اسلام هم رسم بر این بود غنائم جنگی را هم به مساوات بین رزمندگان تقسیم و آسیب دیدگان بیشتر متنعم می شدند و آن غنائم اجر جهادشان را کم نمیکرد حالا به نظر شما تمام رزمندگان و جانبازان از سفره نظام با توجه به شرایط جسمانی مورد عنایت قرارگرفته اند یا عده ای میخورند و عده ای نظاره گرند. تمیز دادن بین ایثارگران با مقیاس درصد بجز عزیزانی که جزو شهدای زنده اند وفقط پیکری ناقص و رنجور دارند شایسته بود.

عزیزی بالای 70ماه ویا بیشتر در جنگ بودند ولی درصدی ندارند بعد از جنگ دولت کاری برایشان انجام داد و برادری هم دو سه ماه به جبهه آمد و به درجه رفیع  جانبازی  نائل آمد مثلا 5درصد کدام یک از این دوستان مزایای بهتری گرفتند آیا عدالت رعایت شد قریب به 30سال میگذرد 10دوره نماینده به مجلس رفتند که حدودا 2900نفر میشود اکثرا از ایثارگران وخانواده شهدا بودند تا دلمان بخواهد برای ایثارگران قانون تصویب کردند چه باعث شده هنوز هم جامعه ایثارگران قانون جامع را کامل ندیده اند.

سال 95 رئیس بنیاد فرمودند 70درصد اجرا شده فکر میکنیم کی این قانون کامل اجرا میشود که همه جوانب و بودجه آن بدون کم کاست باشد به نظرم اگر همین مبالغ اختلاس شده را به ایثارگران اختصاص میدادند امروز مشکلی نبود ما نباید زیاده خواه و غرزدن داشته باشیم همچنان به جهادی که کردیم ببالیم و خوشحال باشیم خداوند ما را در زمانی آفرید که در لوای حکومت اسلامی جهاد را که از اصول فرعی دین ماست همانند حج ابراهیمی انجام دادیم که سعادت بزرگی بود ولی انتظارما گوشه چشم مسئولین است که در سن کهولت برای ترویج شهادت طلبی  ونشان دادن روحیه جهادی برای نسل فعلی نگذارد رزمنده ای مشکل حادی داشته باشد وامکانات موجود را به تناسب توزیع کنند نه اینکه رزمندگان وجانبازان زیز25 بجز بیمه شامل چیزی نشود وعزیزی با 25درصد چند تا وام خرید خانه وتعویض وبهینه سازی استخدام فرزندان و...... بگیرند عدالت علوی خواسته همه رزمندگان است وبس


کد خبرنگار : 20