تاریخ : 1396,یکشنبه 12 آذر17:35
کد خبر : 56858 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

تعجب یک نماینده ی مجلس از مشکلات همسران جانبازان


تعجب یک نماینده ی مجلس از مشکلات همسران جانبازان

نماینده مردم تهران، ری، شمیران و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرایی شدن طرح تقلیل ساعات کاری همسران جانباز اعصاب و روان شد.

فاش نیوز  نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرایی شدن طرح تقلیل ساعت کاری همسران شاغل جانباز اعصاب و روان شد.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که به مناسبت هفته بسیج سخن می گفت با اشاره به دلاورمردی های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و لزوم توجه به یادگاران حماسه و ایثار خاطرنشان کرد: ایثارگران دوران دفاع مقدس که در حال حاضر در دوران میانسالی و سالخوردگی قرار دارند اکنون نیازمند توجه بیشتر مسئولان برای برآورده شدن نیازها و رفع مشکلاتشان هستند.

 

 

وی در این زمینه به موضوع تقلیل ساعات کاری همسران شاغل جانبازان اعصاب و روان به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و اظهار داشت: همسران جانبازان و بخصوص جانبازان اعصاب و روان مشکلات و سختی های فراوانی را متحمل شده اند و لازم است در این مورد توجه بیشتری به آنها شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم ادامه داد: متاسفانه مسئولان سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از متولیان امر می گویند سازمان  در معرض ورشکستگی قرار دارد و ناتوان از پرداخت ها است و نباید بار بیشتری بر روی دوش آن  گذاشته شود.

نماینده مجلس دهم در این خصوص به طرح بازنشستگی زنان اشاره کرد و افزود:  به عنوان نماینده ملت در مجلس شورای اسلامی  موضوع بازنشستگی خانم ها با 20 سال بازنشستگی را دنبال کردیم  اما تاکنون به هیچ نتیجه ای نرسیده ایم.

سیاووشی با ابراز تاسف از گنجانده نشدن طرح تقلیل ساعات کاری همسران جانبازان اعصاب و روان زیر 25 درصد در قانون برنامه ششم توسعه کشور متذکر شد: در برنامه ششم توسعه و قانون خدمات رسانی به ایثارگران در خصوص تقلیل ساعات کاری همسران جانبازان زیر 25درصد هیچگونه ماده قانونی لحاظ نشده است .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حجم بالای مراجعات مردمی تصریح کرد: به طور مثال در مورد خرید و کسر خدمت فرزندان ایثارگران، اگر به شما بگویم من بطور معمول روزی 100 کامنت در فضای مجازی دارم که حداقل 70 مورد آن مربوط به موضوع سربازی فرزندان ایثارگران  است که در آنها عنوان می شود که  پدر ما  ایثارگر و از خانواده بزرگ ایثارگران هستیم.

وی در ادامه  سخنان خود به یک مورد از ملاقات خود با همسران جانبازان اعصاب و روان اشاره کرد و یادآور شد: حالا نمی دانم می خواهید ضبط کنید یا نه ولی در این مورد به دیدار خود از خانواده رزمندگان در سالروز آزادی خرمشهر اشاره می کنم که طی آن باتفاق نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی  در اسلامشهر به دیدن یک خانواده جانباز رفتیم.

وی ادامه داد: در جریان این ملاقات، من وقتی آقای خانواده  را که صحیح و سالم برای استقبال از ما آ مده بود  دیدم واقعا" متعجب شدم، من دیدم یک آقایی است که خیلی سرحال است و توانایی جسمی خیلی خوبی هم دارد اما وقتی با او صحبت  کردم،  گفت برای اولین بار است که نمایندگان مجلس به دیدن ما می آیند و وقتی به داخل خانه شان رفتیم و پای درد دل همسرش نشستم متاسفانه شرایطشان بسیار دردناک بود به طوری که همسرش می گفت من روزی دو سه بار کتک می خورم و کسی هم باورش نمی شود که همسرم موجی و مشکل بیماری روانی دارد.

نماینده مردم تهران در بهارستان تصریح کرد: امثال این خانم ایثارگر که با سختی و مشقت های  فراوان در حال گذران عمر هستند زیاد است ولی انصاف نیست، اکنون که آنها پا به سن گذاشته و نیاز به توجه و استراحت بسیاری دارند به حال خودشان رها شوند.

سیاووشی در پایان تاکید کرد: به نظرمن طرح تقلیل ساعات کاری همسران جانبازان زیر 25 درصد باید از سوی نمایندگان در برنامه ششم لحاظ می شد، اما متاسفانه این زنان زحمتکش و صبور طبق روال معمول  از این گونه امتیازات محروم هستند.


کد خبرنگار : 18