تاریخ : 1396,سه شنبه 07 آذر18:59
کد خبر : 56860 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

پرداخت کمک معیشت به رزمندگان معسر وظیفه قانونی دولت است



س -  بنده همسر جانباز 70 درصد هستم، چندروز پیش از بنیاد پیامی آمد که قید شد ه است افرادی که با وزارت آموزش و پرورش همکاری داشته ویا حق التدریس نهضت باشند نام نویسی کنند.  بعد از یک هفته که با بنیاد تماس گرفتیم گفتند هنوز جوابی نیامده  است...آیا سهمیه ای برای استخدام معلم به بنیاد تعلق گرفته است. چرا که کارمندان بنیاد  گفتند که مصوبه مجلس است  که حق التدریس ها استخدام شوند. سوال این است که اگر اینطور است و همه  کسانی که حق التدریس هستند  استخدام خواهند شد  دیگر  احتیاجی به بنیاد نیست. ....آیا شما اطلاعی از سهمیه خاص دارید که به بنیاد داده باشند.
ج- سلام این اقدام بنیاد به منظور پیش بینی و آمادگی است تا در صورت تصویب نهایی بتوانند موضوع ایثارگران را  مناسبتر پیگیری کنند.

 

س- با سلام و خدا قوت، بنده پنج درصد جانبازی و 24 ماه ایثارگری دارم. چند ماهی به من حقوق دادند که ماهی 600 هزار  تومان بود و از طریق  بانک کوثر دریافت می کردم. الان برای من پیام دادند که به علت پرداخت حق تامین اجتماعی، حقوق شما قطع خواهد شد در حالی که بیمه من کارگری است و به زور ماهی 600 هزار تومان پرداخت می کنم. تازه بعد از چهل وپنج سال خودم را بیمه کردم، سوال این است که اگر این بیمه را قطع کنم باز هم حقوق می دهند، لطفا مرا راهنمایی کنید.
ج- سلام اگر این پرداختی کمک معیشت بوده که به رزمندگان معسر پرداخت می شود، چون شرایط پرداخت آن فاقد درآمد و شغل بودن است،‌ قطع آن قانونی است.

 

س- سلام خسته نباشید پنج ماه از طرف ایثارگران نزاجا به من حقوق دادند ولی امروز برابم پیام امده است که بعلت پرداخت حق تامین  اجتماعی حقوق شما قطع خواهد شد، این در حالی است که بنده قبلا خو دم را بیمه کارگری کردم. ایا بعداز 45 سال اگر بیمه تامین اجتماعی راقطع کنم حقوق به من تعلق خواهد گرفت و  این حقوق موقتی خواهد بود، لطفا مرا  راهنمایی کنید
ج- سلام  توضیح کافی نداده اید لکن اگر این مستمری درقالب حقوق وظیفه و جانبازی یا آزادگی به شما داده شده است قطع آن خلاف قانون است و مستمری سازمان تامین اجتماعی مانعی برای دریافت آن نیست .

 

س - سلام خسته نباشید پدرم 24ماه ایثارگری داره با پنج درصد جانبازی متولد سال 74هستم شش ماه پیش از دانشگاه انصراف دادم آیا  طرح جدید کسر خدمت سربازی به من تعلق می گیرد؟
ج- سلام بله به شما تعلق می گیرد. منتظر ابلاغ جزییات به سازمان وظیفه باشید.

 

س -  در خصوص تغییر وضعیت نیروهای قراردادی ادارات دولتی برای فرزندان  جانباز زیر ۲۵ درصد  قانونی وجود دارد؟
ج- سلام مستند به تبصره یک بند (ذ)‌ماده 87 قانون برنامه ششم که به ماده 21 قانون جامع الحاق شده است شما می توانید تقاضای تبدیل وضعیت خود را پیگیری کنید .