تاریخ : 1396,چهارشنبه 08 آذر17:24
کد خبر : 56861 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

تخفیف شهریه و تقلیل ساعت کاری همسران جانبازان


تخفیف شهریه و تقلیل ساعت کاری همسران جانبازان

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس بر تحرک بیشتر بنیاد شهید برای رفع مشکلات ایثارگران در دستگاه های دولتی تاکید کرد.

فاش نیوز -  رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس بر تحرک بیشتر بنیاد شهید برای رفع مشکلات ایثارگران در دستگاه های دولتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ی مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی خواستار تحرک بیشتر مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رفع موانع و مشکلات قانونی بر سر راه خانواده بزرگ ایثارگران شد و افزود: در رابطه با موضوع تخفیف شهریه ی همسران و فرزندان زیر 25 درصد یک مقدار باید بنیاد شهید پیگیری کند.

وی گفت: به طور مثال با مکاتبه با دانشگاه آزاد ممکن است معضل شهریه برطرف شود و آن را به عنوان دیون محسوب کنند تا آن را در بودجه لحاظ کنیم، اما متاسفانه در حال حاضر شاهد این هستیم که این مشکل در اثر سهل انگاری بنیاد  بروز کرده است. در حالی که دانشگاه آزاد از بودجه ملی و سایر مزایا و کمک های دولتی و مردمی مانند زمین، جواز و سایر امکانات استفاده کرده است، فلذا باید این موضوع را قبول کند.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: من سعی می کنم در ملاقات با  آقای فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد، این موضوع را مطرح کنم و در دیدار با مسئولان بنیاد نیز تلاش خواهم کرد تا موضوع  را مورد مذاکره  قرار دهم.

نماینده آزاده ی مجلس دهم در خصوص یکی دیگر از معضلات جانبازان زیر 25 درصد تاکید کرد: در خصوص تقلیل ساعات کاری همسران شاغل جانبازان اعصاب و روان زیر 25 درصد باید بگویم همین مسائل صدق می کند و هر دو موضوع باید بین بنیاد و سایر دستگاه ها مذاکره و حل و فصل شود و در این زمینه هم ادارات در مورد ساعات کار این زنان سختکوش نباید بیش از حد سخت گیری کنند چرا که قانون مجلس شورای اسلامی است.


کد خبرنگار : 18