تاریخ : 1396,چهارشنبه 08 آذر15:35
کد خبر : 56887 - سرویس خبری : اخبار

آثار نمایشگاه موزه صلح تهران در اجلاس سالانه جهانی



از میان آثار ارسالی ۱۸ اثر از ۱۸ هنرمند توسط هیئت داوران و اساتید دانشگاه هنر تهران برگزیده شده و در این نمایشگاه با عنوان نمایشگاه «بوی بادام» به نمایش در آمده است.

آثار نمایشگاه موزه صلح تهران در بیست و دومین اجلاس سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از بین ۱۵۴ اثر از ۱۰۰ هنرمند جوان کشورمان که از سراسر ایران ارسال شده است انتخاب شده و از میان آثار ارسالی ۱۸ اثر از ۱۸ هنرمند توسط هیئت داوران و اساتید دانشگاه هنر تهران برگزیده شده و در این نمایشگاه با عنوان نمایشگاه «بوی بادام» به نمایش در آمده است.
در روز اول این نمایشگاه تعدادی از سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف از غرفه ایران در بیست و دومین اجلاس سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بازدید کرده و با برخی از جانبازان گفت‌وگو کردند.
غلامحسین دهقانی مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت خارجه ایران و رئیس هیئت اعزامی وزارت امور خارجه کشورمان در دومین روز این اجلاس از نمایشگاه موزه صلح تهران که با همت تعدادی از جانبازان شیمیایی و با همکاری دو نفر از هنرمندان کشورمان بر پا شده است دیدن کرد.
وی ضمن تأکید بر تأثیر ماندگار آثار نقاشی و به تصویر کشیدن از زندگی و درد و رنج قربانیان سلاح‌های شیمیایی بر ذهن بازدیدکنندگان نمایشگاه که همگی از دیپلمات‌های حدود ۲۰۰ کشور جهان و برخی از رسانه‌های خارجی حاضر در اجلاس هستند، گفت: زبان هنر زبان ماندگار و تأثیرگذاری است که بر دل آنان می‌نشیند و به بهترین شکل می‌تواند عمق فاجعه را بیان نماید.

 

منبع: ایثار