تاریخ : 1396,شنبه 11 آذر19:11
کد خبر : 56920 - سرویس خبری : مقاومت اسلامی

تأکید گروه‌های فلسطینی بر مقاومت مسلحانه



گروه‌های فلسطینی با صدور بیانیه تاکید کردند؛ مقاومت مسلحانه تنها راه آزادی قدس

گروه‌های مقاومت فلسطینی تاکید کردند که مقاومت حق فلسطینی‌ها و تنها راه آنها برای مقابله با تجاوزات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی است.
گروه‌های مقاومت فلسطینی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای، بمباران اخیر نوار غزه را  ادامه تجاوزات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه تمامی اقشار ملت فلسطین دانسته و پایبندی خود را به گزینه مبارزه علیه رژیم اشغالگر قدس، اعلام کردند. گروه‌های فلسطینی تاکید کردند که مقاومت حق فلسطینیان در پاسخ به تجاوزات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است و آنها این حق را برای خود محفوظ می‌دارند. به گزارش خبرگزاری قدس، در بیانیه این گروه‌ها تاکید شده است، تجاوزات بی وقفه رژیم صهیونیستی نمی‌تواند اراده ملت فلسطین را درهم بشکند و تلاش‌های این ملت برای آزادی از چنگال اشغالگران را متوقف کند.
گروه‌های مقاومت همچنین به دشمن صهیونیستی درباره تداوم جنایت‌هایش علیه ملت سرافراز فلسطین هشدار داده و تاکید کردند که خون پاک شهیدان فلسطین بی‌پاسخ نخواهد ماند و پاسخی متناسب با حجم جنایت رژیم صهیونیستی به آن داده خواهد شد.
عملیات شهادت‌طلبانه
 رسانه‌های صهیونیستی از هلاکت یک نظامی صهیونیست در تازه ترین عملیات شهادت‌طلبانه یک جوان فلسطینی در «النقب» خبر دادند. پلیس رژیم صهیونیستی با اعلام کشته شدن این نظامی اسرائیلی، از آغاز تحقیقات برای اطلاع از انگیزه این قتل و شناسایی مجری عملیات خبر داده است. منطقه صحرایی «النقب» در جنوب فلسطین اشغالی قرار دارد.گفتنی است که جوان فلسطینی مجری عملیات پس از به قتل رساندن نظامی مذکور، اسلحه او را برداشته و متواری شده است و تاکنون صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند او را شناسایی کنند.
طرح انتقال سفارت به قدس
یک مقام بلندپایه کاخ سفید اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، احتمالا طرح انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس را به تاخیر خواهد انداخت. با این حال، ترامپ در حال بررسی گزینه‌های دیگری است که قصد او برای اجرایی کردن این طرح در آینده را نشان می‌دهد. گفتنی است ترامپ در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته وعده داده بود که، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل می‌کند اما وقتی به قدرت رسید، عملا فهمید که جبهه ضد صهیونیستی، بسیار قدرتمند است. به همین خاطر و با بهانه کردن بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه، اجرایی کردن این طرح را به تعویق انداخت. انتقال سفارت آمریکا به قدس، به منزله رسمیت یافتن پایتختی قدس برای اسرائیل است. این اقدام علاوه بر اینکه مغایر حقوق فلسطینیان و مسلمانان است، با قوانین بین‌المللی نیز مغایرت دارد و حتی طرح‌های تحمیلی برای رسیدن به صلح در منطقه غرب آسیا را هم با چالش مواجه می‌کند.
شروط اردن برای رژیم صهیونیستی
 منابع صهیونیستی از شروط اردن برای پایان یافتن بحران ایجاد شده در پی حادثه سفارت اسرائیل در امان و کشته شدن دو شهروند اردنی خبر دادند. بحرانی که از  جولای گذشته(خرداد) در پی قتل یک جوان و یک پزشک اردنی توسط نگهبان سفارت رژیم صهیونیستی در اردن آغاز شده بود. از آن زمان تاکنون سفارت این رژیم در اردن تعطیل بوده است. شرایط دولت اردن برای پایان یافتن بحران، شامل عذرخواهی رژیم صهیونیستی به خاطر وقوع این حادثه، پرداخت غرامت، آزادی اسرای اردنی و عدم بازگشت سفیر فعلی این رژیم به اردن می‌شود.