تاریخ : 1396,دوشنبه 13 آذر19:40
کد خبر : 56951 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

شرایط استفاده از تسهیلات مسکن ارزان‌ قیمت ایثارگری



س - با سلام ،،،من چطور میتونم وام ساخت مسکن رو بگیرم ،،چون نمیتونم زمین بگیرم که ساختش کنم ،،،ولی خونه دارم ،،چطور میتونم واسه سند خونم وام بگیرم البته فرزند شهیدم و یه بار سال ٨۲ وام گرفتم
ج- سلام در قانون بودجه 96 بر اساس متن شرح زیر امکان دریافت وام مجدد مسکن میسر است ،‌اگر شرایط را دارید پیگیری کنید.
 ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات ارزان‌قیمت تا سقف یکصد و پنجاه میلیون (150.000.000)ریال بهره‌مند شده و تا پایان سال 1394 تسویه نموده‌اند، می‌توانند به‌شرط خرید یا ساخت مسکن جدید از تسهیلات مسکن ارزان‌قیمت ایثارگری قانون بودجه سال 1396 بهره‌مند شوند.

 

س - سلام وعرض ارادت.. بنده جانباز۲۵درصد کارافتادگی کلی وحالت اشتغال هستم مدت۵سال است که لیسانس خودم راگرفته ام ودوسال پیش هم تاییدیه کارشناسیم رابه بنیاد دادم اما چندروزپیش که به بنیاد رفتم فهمیدم که حقوق مبنای منو بادیپلم افتخاری محاسبه وپرداخت میکنند دوباره مدرک کارشناسیم رابه بنیاد تحویل دادم ونمیدانم که اقدام خواهندکردیانه..
اول اینکه ازکجا مطمئن بشم که کارشناسی بنده رالحاظ خواهندکرد دوم اینکه ایابرای دریافت مابه التفاوت حقوق دیپلم افتخاری ولیسانس درمدتی که نادیده گرفته شده میتوانم اقدام کنم؟

ج- سلام مقرر بود حکم کارگزینی بنیاد صادر کند تا این اشتباهات سریعا رسیدگی شود. اکنون چاره ای ندارید که به طور مستمر و با مراجعه پیگیر باشید تا با کنترل سیستم به این موضوع پی ببرید. البته تغییرات حقوق ماهانه  قرینه ای است که بتوانید متوجه تغییر شوید
. پرداخت مابالتفاوت حق شماست و باید با محاسبه آن در فیش حقوقی تان اعمال شود.

 

س -  بنده به صورت شرکتی در سازمان چای مشغول به کار هستم طبق ماده ۱۰۲ شماره ۱۱ تبصره ۱ توسعه ششم  که امده است مشمولین این بند میتوانند بعد ۳ ماه قطعی رسمی شونده ایا این بند شامل بنده هم میشود ؟ از چه جایی باید اقدام کرد ؟ ممنونم
ج- سلام به ایثارگری خود اشاره نکرده اید با فرض بر اینکه مشمول شوید ،‌ ولی اگر شرکت یک شرکت پیمانکاری طرف قرارداد باشد به دلیل اینکه شما نیروی طرف قرارداد سازمان نیسیتد نمی توانید از این قانون استفاده کنید.

 

 

س - سلام من جانباز ١٥٪‏ و کارم   ( ازاد ) فروشندگى لوازم یدکى صنعتى و کشاورزى هست ایا  مشمول معافیت مالیات بر درامد  میشویم  ؟؟؟؟
ج- سلام معافیتی که در قانون برای بخشی از ایثارگران به تصویب رسیده است معافیت بر حقوق و دستمزد است و شامل مالیات بر درآمد مشاغل نمی شود.

 

س - سلام بنده برادر شهید هستم برادر بنده محجور  و مشکل روحی و روانی دارد که پدر و مادر مرحومم  سرپرستی اورا میکردند بعد از فوت آنان پیگیری کردیم در نتیجه بنیاد شهید برای ایشان حقوق بست و چند سال پرداخت کرد و امسال حقوق وی را قطع کردند و زندگی  خیلی اسف باری براش بوجود آمد سوالم اینه که آیا چکار کنیم مجددا حقوق او برقرار بشه به چه مرجعی مراجعه کنیم البته از بنیاد شهید استان و کشور پیگیر شدیم نتیجه نداد استدعا دارم جهت برون  رفت از این وضعیت زندگی برادرم مارا راهنمایی فرمایید
ج- سلام این موضوع  در قانون برنامه ششم مورد تاکید مجدد قرار گرفته و حقوق ایشان باید برقرار شود و قطع آن مغایر قانون است در صورت عدم تمکین به دیوان عدالت اداری شکایت کنید.