تاریخ : 1396,سه شنبه 14 آذر12:32
کد خبر : 56957 - سرویس خبری : اخبار

باحضور روزانه یک هزاردانش آموز در بهشت زهرا(س)

دوره دوم طرح عظیم هم عهدی باشهدا آغاز شد


دوره دوم طرح عظیم هم عهدی باشهدا آغاز شد

در این طرح روزانه هزاران دانش آموز به دعوت شهدا بر سر مزار بهترین فرزندان این مرز و بوم حاضر می شوند و تجدید میثاق، هم عهد و هم پیمانی خود را با شهیدان فریاد می زنند.

فاش نیوز - از 5 آذرماه شروع دور دوم طرح عظیمِ "هم عهدی با شهدا" در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران آغاز شده است و روزانه هزار دانش آموز به تفکیکِ پسر و دختر در مقطع متوسطه به گلزار شهدا میروند تا با شهیدان تجدید میثاق کنند.

این برنامه که همه روزه با ورود دانش آموزان به موزه شهدای بهشت زهرای تهران و بازدید آنان از آثار شهدای گرانقدر در نمایشگاه شهدای دانش آموز آغاز می شود، به مدت 2 ساعت در سالن دعای ندبه با فرهنگ ایثار و شهادت به صورت روایتگری و پخش کلیپ های تصویری از شهدا ادامه می یابد و برنامه ویژه پرده خوانی شهدا نیز توسط حجت الاسلام و المسلمین غفاری به اجرا در می آید و سپس دانش آموزان به گروه های مختلف تقسیم شده و توسط راویان متخصص سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ روانه قطعات شهدا جهت زیارت قبور منّور شهیدان والامقام می شوند.

امروز باید به خودمان ببالیم که به منظور ترویج "فرهنگ ایثار و شهادت" این گونه برنامه ها در حال انجام است و در این طرح روزانه هزاران دانش آموز به دعوت شهدا بر سر مزار بهترین فرزندان این مرز و بوم حاضر می شوند و تجدید میثاق، هم عهد و هم پیمانی خود را با شهیدان فریاد می زنند.

در همین رابطه فرمایش امام راحل در اذهان زنده می شود که فرموده اند: «همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشّفاء آزادگان خواهد بود».

بنا بر این گزارش این طرح عظیم با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ  و حمایت سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ برگزار می گردد.


کد خبرنگار : 23