تاریخ : 1396,سه شنبه 14 آذر16:05
کد خبر : 56964 - سرویس خبری : حقوقی و قوانین

پرداخت هزینه‌های خدمات آموزشی طرح شاهد



س - سلام پدر بنده جانباز ۳۰ درصد بنیاد شهید وه ۳۸ درصد ارتش با شش ماه سابقه در جبهه  برادرم با جانبازی بنیاد شهید معاف شده خواستم بدونم که من میتونم با جانبازی ارتش و سابقه جبهه معاف بشم
ج- سلام با مصوبه مورد توافق مجلس و ستاد کل شما می توانید از مازاد درصد و جبهه پدرتان به عنوان کسر خدمت استفاده کنید.

 

 

س - باعرض سلام بنده درعملیات والفجر1 براثر اصابت ترکش خمپاره مجروح شدم همزمان موج انفجار هم باعث سوت زدن گوشم شده است که بنیاد برای من 5درصد برای ترکش به پا زده انست.
ابتدا به من می گفتند صدای گوش خوب می شود و چیزی نیست ولی هرچه زمان گذشت وضعیت بدتر شد .به طوری که الان سمعک هم جواب نمی دهد .ازطرفی بنیاد اعلام کرده هیچ مدرکی درزمینه موج انفجار نداریم !لطفا راهنمایی کنید .

ج- سلام از طریق یگان خدمتی ضایعه مربوطه را در کمیسیونهای پزشکی پیگیری کنید اگر در یگان خدمتی به نتیجه رسیدید احتمال پذیرش آن در بنیاد بالا می رود ولی به صورت ابتدا نمی توانید بنیاد را مجاب به پذیرش این ضایعه بدون تایید یگان کنید.

 

 

س - ضمن عذر خواهی ...خواستم بدونم شما  تا چ حد از قوانین جانبازانی که درصد جانبازی شون کم شده در صورتی که روزی اگر جانباز نبودند ممکن بود الان یکی از استاد خلبانان نیروی هوایی ارتش باشد این جانباز که بخاطر جانباز بودن زندگیشون 180درجه چرخیده در حال حاضر جایگاه و تکلیفش چیه
ج- سلام در قانون تجدید نظر در درصد جانبازی پیش بینی شده است ولی این به معنای کاهش درصد نیست و اگر تا قبل از سال 85 هم انجام می گرفته است برای بعد از آن ممنوع شده است . اگر کاهش درصد در این سالها انجام شده و موضوع آن تخلف نبوده باشد قابل پیگیری واعاده می باشد.

 

س - بنده فرزند جانباز 35 درصد هستم و در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در حال تحصیل می باشم  و در ترم آخر واحد پایان نامه رو اخذ کردم . از آنجایی که پایان نامه موارد آزمایشگاهی دارد و هزینه انجام آن بالغ بر پنج میلیون تومان می شود . آیا بنیاد در خصوص وام دهی یا کمک هزینه انجام پایان نامه به دانشجویان خانواده های جانباز اقدامی انجام می دهد و مراحل انجام آن به چگونه می باشد.
ج-  در ماده۶۷ قانون جامع به شرح زیر  برای بنیاد تکالیفی در این زمینه تعیین شده و آیین نامه اجرایی آن هم به تصویب رسیده است ولی اقدام موثری در این زمینه از بنیاد مشاهده نشده است .
 بنیادموظف است نسبت به تأمین و پرداخت هزینه‌های خدمات آموزشی طرح شاهد در برنامه‌های آموزش عمومی و سایر برنامه‌های آموزش عالی از محل اعتباراتی که به همین منظور در قوانین بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود اقدام نماید.
تبصره۱ـ بنیاد موظف است نسبت به پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان شامل همسر و فرزندان شاهد، جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر، آزادگان و خانواده‌های آنان اقدام نماید.
تبصره۲ـ آیین‌نامه اجرائی این ماده از سوی بنیاد و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

 

س - سلام خدا قوت بنده جانباز آزاده هستم درمورد تسهیلات مسکن آزاده هایی که قبلا وام بیست وپنچ میلیونی گرفته اند آیا طرح جدید که در مجلس بیان شده است شامل ما می شود ‌؟
ج- سلام خیر در قانون بودجه سال 96 اعطای تسهیلات وام مجدد برای کسانی پیش بینی شده است که تا سقف یکصد و پنجاه میلیون (150.000.000)ریال وام دریافت  و تا پایان سال 1394 تسویه نموده‌ باشند ،.