تاریخ : 1396,پنجشنبه 16 آذر16:06
کد خبر : 56986 - سرویس خبری : متن ادبی

بشر تاابد امّی دربرابر پیامبر (ص)


بشر تاابد امّی دربرابر پیامبر (ص)

بهمنیار

بهمنیار- تجسمی از برکت بسیار ارزشمند خداوند به انسان فرخنده سالروز میلاد با برکت حضرت ختمی المرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) و ولادت با سعادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) بر تمام مسلمین جهان و عاشقان و محبان آن حضرت تبریک و تهنیت باد.

 حق تعالی آن عزیز ارزشمند و با برکت را از میان امّی ها برانگیخت، اما بشر تا ابد در مقابل علم خدادادی او اُمّی است، سلام و صلوات بر مولود مبارکی که با آمدنش، شعر بشریت شعور پیدا کرد، بت پرستی و شرک از ساحت بشریت زدوده گشت، شعله های هزار ساله ی شرک نابود شدند و طاق های بلند و ترسناک فرو ریختند.

  فقط یکی از بزرگترین دستاوردهای حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (صل اله علیه و آله و سلم) آزاد کردن و جهانی کردن نعمتِ بزرگ خواندن و نوشتن و عالم گیر کردن علم و دانش در جهان آن زمان برای همه مردم عادی بود، مردمی که قبل از آن حق خواندن و نوشتن نداشتند، اگر الان میلیاردها انسان عشق به حضرت محمد (ص) را در دل دارند به این خاطر است که او هیچ وقت از شمشیر برای پیشبرد کارهایش استفاده نکرد و امروز هیچ پادشاه و امپراطوری قدرتمندی در تاریخ جهان نیست که همچون آن عزیز مورد اطاعت و احترام قرار گرفته باشد.

 آن بزرگوار مُصلحی جهانی، یاور یتیمان، حامی بردگان، آزاد کننده زنان، آزاد کننده علم و دانش و فراگیر کردن آن و مبارزه در راه عدالت برای رفاه، امنیت و سعادت بشریت بود، او عرش نشینی بود که آمده بود تا فرش نشینان را هم با خود به عرش ببرد. شخصیت حضرت محمد (صلوات اله علیه) و تعالیم حیات بخش آن بزرگوار ، تجسمی عینی و زنده از برکت بسیار ارزشمند خداوند بر انسان است، و این وجود حضرت محمد مصطفی (ص) است که عصاره خلقت و قاموس تمامی ارزش هاست، که خداوند رحمان، به برکات آیات انسان ساز قرآن و دین مبین اسلام، آن بزرگوار را به مسلمانان و به بشریت اهدا کرده است.

ولادت حضرت محمد (صل اله علیه و آله و سلم) انفجار نور بود و خداوند در عالم وجود، موجودى کامل ‌تر از حضرت محمد (ص) نیافریده است، و این محمد(ص) بود که تحسین پرودگار را برانگیخت "انک لعلی خلق العظیم" از زمان آدم ابو البشر تا زمانی که اسرافیل در صور بدمد، کسی به منزلت حضرت محمد (صلوات اله علیه) نمی رسد و وجود اقدسش یگانه منبع فیض است و منجی آدمیان از ظُلمات جهل


کد خبرنگار : 20