تاریخ : 1396,پنجشنبه 16 آذر16:19
کد خبر : 56987 - سرویس خبری : مقاله و یادداشت

برخی اهل ادعایند نه ایمان و تفکر !


برخی اهل ادعایند نه ایمان و تفکر !

انسانیت و درک و معرفت بشری مهم است نه ادعای اسلامیت و شیعه بودن ! به ایران آمدم همه مسلمان بودند ولی اسلام نبود!!!

صمد مهدی پور فرزند شهید

صمد مهدی پور فرزند شهید- با درود و احترام خدمت همه انسان های اهل تفکر و اندیشه، همه انسان های آزاده و آزاد اندیش

  درد و رنج و غم و غصه از دست دادن بهترین حامی و تکیه گاه یعنی باباهای آسمانی و عزیزمان سخت و جانکاه بوده، در آن دوران  کودکی و نوجوانی که به شدت نیاز به حضور و مراقبت آنها داشتیم،( بنده تازه داشتم ارزش و وجود پر مهر و محبت بابا را متوجه می شدم که ناگهان با شهادت بابا در خرداد ماه سال 60 در حالی که یازده ساله بودم مواجه شدم، و بعد هم در سالهای 61 و 62 با شهادت دو عموی عزیز و مظلومم که با بی مادری بزرگ شده بودند مواجه گردیدم) اما باعث افتخار بود و ارزش بود.

 اما روز به روز متاسفانه هم بعضی از مسئولان و هم بعضی از مردم آن فداکاری ها و ایثار و شهادت ها را فراموش نمودند، ننگ و نفرین بر جامعه ای که فرزند شهید در دانشگاه( زمان دانشجویی) و در محل اشتغالش و در کل جامعه ایران، فرزند شهید بودن خود را مجبور شد پنهان کند، در صورتی که از افتخارات ملی هر کشوری شهدای عزیز و بزرگوار آن کشورند، ولی افسوس که بعضی از مردم و بعضی از مسئولان لیاقت و کفایت درک شهید و شهادت و فرزند شهید را نداشته و ندارند، و با طعنه ها و کنایه ها و زخم زبان زدن ها دل فرزندان و خانواده شهداء را خون نمودند

( سگ با زبان خود به زخم تنش میزند دوا        

کمتر زسگ کسی است که زخم زبان زند )

آری :سگ حیوانی که انسان آن را به خاطر نجس بودنش از خود دور میکند و او را سنگ میزند اما در پایبندی به عهد با صاحبش استوار است و پایدار .... زخم زبانی که روح را اماج تلاطم افسردگی می کند ...ای انسان چرا؟؟؟؟؟؟؟؟  این افراد بدانند و آگاه باشند که هم در این دنیا و هم در زندگی پس از مرگی اگر وجود داشته باشد(که دارد و از بزرگترین اسرار ، زندگی پس از مرگ است) به عقوبت و سزای گفتار و اعمال خود خواهند رسید.

این جهان کوه است و فعل ما ندا             

سوی ما آید نداها را صدا  

 چند وقت پیش یکی از اساتید دانشگاه اطلاعات و امنیت علمی در محل کارم سمیناری بسیار جالب و مفید ارائه نمود و مسئول محترم لطف نمود حقیر را هم در آن جلسه دعوت نمود. آن استاد بزرگوار مطالب مفید و ارزشمندی مطرح نمود. یکی از خاطراتی که آن بزرگوار مطرح نمود این بود، اول که ایشان بیش از 20 کشور را سفر رفته بود، فرمود در یکی از سفرهایی که به کشور آلمان داشتم یک جایی رفتیم و متوجه شدم در آنجا سگ هایی هستند که از امکانات ویژه ای چون غذا و مکان مناسبی بهره مند هستند، تعجب نمودم که ماجرای این سگ ها چیست و مسئولین آنجا گفتند، این سگ ها از نوادگان همان سگ هایی هستند که در جنگ جهانی دوم به ارتش و سربازان آلمانی و کشور و مردم آلمان خیلی خدمت نمودند، به پاس احترام برای آنها امروز از این بازماندگان آنها اینگونه مراقبت می کنیم.

 بعضی از مسئولان و مردم کلاهشان را بالاتر، بالاترو بالاتر بگذارند، تازه از منظر بعضی از ماها آنها نه مسلمان و نه شیعه هستند و شاید به نظر بعضی ها کافر هم باشند. ببینید انسانیت آنها تا کجاست؟ بی جهت نیست کشور آلمان، امروزه آن کشوری است که همه می دانیم، اما وای به حال بعضی از ماها و مخصوصا بعضی از مسئولان و مردم که ادعای مسلمانی و شیعه بودنشان گوش فلک را کر کرده و تازه می خواستیم انقلاب خود را هم به همه جهان صادر کنیم!

 عزیزان! انسانیت و درک و معرفت بشری مهم است نه ادعای اسلامیت و شیعه بودن، می توانیم انسان باشیم اما ادعای مسلمان بودن و شیعه بودن نکنیم. هر چند که دین اسلام بر اساس فطرت و انسانیت است و اسلام آمد و انسان ها را دعوت نمود که بر اساس همان فطرت در مسیر انسانیت باشیم. ( به خاطر همین بود که آن بزرگوار، سیدجمال الدین اسدآبادی در سفرش به اروپا نوشته: به اروپا رفتم اسلام بود مسلمان نبود، به ایران آمدم همه مسلمان بودند ولی اسلام نبود!!!
((  معرفت در گرانی است      
به هرکس ندهند
((پر طاووس قشنگ است            
به کرکس ندهندش))   

آری! چون معرفت یک مروارید ارزشمند و گرانبهایی هست به هر کسی نمی دهند، معرفت را با تحصیلات آکادمیک امروزی به کسی نمی دهند که بعضی ها ادعا می کنند. من لیسانسه، فوق لیسانسه و دکترا دارم، خوب داشته باش، به درد خودت می خوره، در زندگی پس از مرگ هیچ کدام از این مدارج و مدارک به درد نخواهد خورد و نمی گویند برای شما دارندگان مدارک دانشگاهی امتیاز خاصی قائلیم ، خواهند گفت، چقدر معرفت داری و کسب کردی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!    

صمد مهدی پور فرزند شهید همیشه سرافراز و دلاور دفاع مقدس که از سر درد و رنجی جانکاه می گوید و می نویسد.
التماس تفکر


کد خبرنگار : 20