تاریخ : 1396,جمعه 17 آذر18:31
کد خبر : 56991 - سرویس خبری : استان ها

جای مادر شهید کشوری خالی



بحث فلسطین بحث جهان اسلام است/ ملت ایران نشان داد راه قدس از کربلا می‌گذرد

 
امام‌ جمعه سیمرغ با اشاره به اینکه امروز بحث فلسطین بحث جهان اسلام است، گفت: ملت ایران نشان داد راه قدس از کربلا می‌گذرد.
به گزارش بلاغ به نقل از سیمرغ ما، حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی در خطبه‌های امروز نماز جمعه سیمرغ، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطر شهدا و تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: هر ساله هفته وحدت و جشن ولایت باید باشکوه‌تر برگزار شود.

وی در ادامه به ۱۵ آذر روز هوانیروز و شهادت امیر سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری اشاره کرد و گفت: جای مادر بزرگوار شهیدان احمد و محمد کشوری در میان ما خالی است.

امام‌ جمعه سیمرغ با بیان اینکه این مادر دو فرزندش را در راه خدا داد اما تسلیم و گوشه‌گیر نشد، تصریح کرد: با تمام شرایط ساخت و تا روزی که از دنیا رفت در صحنه حاضر ماند.

این مسؤول افزود: احمد کشوری‌ها به شهادت رسیدند اما شهادتشان برای ما مرز و جهت داشت.

یوسفی با اشاره به اینکه یادواره امیران، سرداران و ۱۵۰ شهدا شهرستان فردا برگزار می‌شود، اظهار کرد: این شهدا عزت برای منطقه ما هستند.

وی ادامه داد: ۱۸ آذر ۱۳۷۰ رژیم بعث رسماً به‌عنوان متجاوز و آغازگر جنگ هشت‌ ساله شناخته شد.

امام‌ جمعه سیمرغ با بیان اینکه اگر آغازگر جنگ صدام بود چرا این مدت طولانی با خسارت بسیار زیاد جانی و مالی طول کشید، تصریح کرد: قصدشان حفظ کردن صدام بود.

این مسؤول افزود: دشمنان انقلاب اسلامی بعد از سقوط شاه برای قدرت پیدا نکردن جمهوری اسلامی جریان‌ها و گروهک‌های مختلف را به جان نظام انداختند.

یوسفی با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم منحوس صهیونیست برای مهار انقلاب اسلامی جنگ را آغاز و ادامه دادند، اظهار کرد: وقتی دیدند انقلاب اسلامی به‌زانو درنمی‌آید و قامت می‌کشد محاصره اقتصادی و دادن قطع‌نامه‌های مختلف به سازمان ملل را شروع کردند.

وی ادامه داد: چطور آمریکا خواهان حقوق بشر می‌شود و ایران ضد حقوق بشر عمل می‌کند.

امام‌ جمعه سیمرغ با بیان اینکه درود خدا به محضر ورزشکارانی که شرف ملی و دینی را برتر از گرفتن جایزه مقطعی می‌شناسند، تأکید کرد: این ورزشکاران خود را کنار رزمندگان و فرماندهان شهید قرار می‌دهند و فریاد مرگ بر رژیم صهیونیستی و مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

این مسؤول افزود: مقام معظم رهبری می‌فرماید: «هیچ دولتی را نمی‌شناسم که به‌قدر دولت آمریکا ناقض حقوق بشر باشد.»

یوسفی با اشاره به اینکه چرا در کشورهایی که در اختیار غربی‌ها قرار دارد مسلمان شیعه و عالم مسلمان بیدار داشته باشد باید حذف شوند و دفاعی به‌عنوان حقوق بشر از آن‌ها صورت نگیرد، اظهار کرد: حقوق بشر کشورهای غربی براساس رنگ و مکان است.

وی در ادامه بابیان اینکه چرا بعد از معرفی صدام به‌عنوان آغازگر جنگ محاکمه نشد، گفت: ملت ایران بیدارند و می‌دانند با چه کسی روبه‌رو هستند.

امام‌ جمعه سیمرغ با تأکید بر اینکه ملت ایران نشان داد راه قدس از کربلا می‌گذرد، تصریح کرد: این راه آغاز شد.

این مسؤول افزود: در سال چهارم هجرت یهودیان در جنگ بنی نضیر به رسول‌الله خیانت می‌کنند، در جنگ خیبر هم همچنین به‌طوری‌که موشه دایان بعد از فتح قسمتی از خاک فلسطین و بیت‌المقدس می‌گوید ما انتقام خیبر را گرفتیم که نشان‌دهنده کینه درونی آن‌ها به اسلام است.

یوسفی با اشاره به اینکه امروز بحث فلسطین بحث جهان اسلام است، تأکید کرد: کار ترامپ را نه‌تنها محکوم می‌کنیم از همه کشورها و دولت‌های اسلامی و وادادگان سیاسی می‌خواهیم برگردیم و وحدت پیدا کنیم.

وی گفت: به‌جای جنگ با مسلمانان گلوله‌های خود را به سمت رژیم صهیونیستی بگیرید.

در حاشیه نماز جمعه امروز سیمرغ از مادر شهید مدافع حرم تیپ فاطمیون محمدآرش احمدی تجلیل شد.