تاریخ : 1396,شنبه 18 آذر15:40
کد خبر : 57002 - سرویس خبری : اخبار

آقای رئیس جمهور! به حرف این معلم گوش کنید!


آقای رئیس جمهور! به حرف این معلم گوش کنید!

آموزش وپرورش بنیان های فرهنگی واجتماعی را مستحکم و ایثارگران فرهنگ شهادت طلبی و امنیت مرزهای جغرافیای و دینی را بیمه می کند.

معلم جانباز- آموزش و پرورش بنیان های فرهنگی و اجتماعی را مستحکم و ایثارگران فرهنگ شهادت طلبی و امنیت مرزهای جغرافیای و دینی را بیمه می کند.

 در آستانه ارائه بودجه سال 1397 به مجلس شورای اسلامی لازم است مطالبی عنوان شود تا مسئولین سازمان برنامه و بودجه از خواب بیدار شده و برای واقعیت های موجود جامعه از آموزش و پرورش گرفته تا معیشت ایثارگران و دلاوران 8سال دفاع مقدس بیندیشند، چرا که این حوزه ها در کشور مهم و اثرگذارند.

 آموزش وپرورش بنیان های فرهنگی و اجتماعی را مستحکم و ایثارگران فرهنگ شهادت طلبی و به قولی امنیت و دلاوری ومرزهای جغرافیای ودینی را بیمه می کند.

 چند روز دیگر بودجه دولت به مجلس ارائه می شود و ما یک میلیون معلم هزار نامه نوشته ایم که آقای رئیس جمهور اگر نخوردی نان گندم، دیده ای در دست مردم؟ اگر ترکیه همسایه آموزش و پرورش خود را با تعداد کمتری دانش آموز با 22.2 میلیارد یورو اداره می‌کند، چرا ما باید با 6.5 میلیارد یورو اداره کنیم؟

 اگر سال 1356 بودجه آموزش و پرورش 6 درصد تولید ناخالص ملی بوده است و پوشش تحصیلی 66 درصد چگونه می توان امروز با حدود 1 درصد تولید ناخالص ملی سهم آموزش و پروش و 95 درصد پوشش تحصیلی آموزش و پرورش زنده ای داشت؟

 ما سراغ این کشورها نمی رویم که با تعداد کمتری دانش آموز نسبت به ایران این مبالغ را صرف آموزش و پرورش خود می کنند: 1- ژاپن 165 میلیارد یورو 2- آلمان 129 میلیارد یورو 3- انگلیس 79.5 میلیارد یورو 4- فرانسه 78.9 میلیارد یورو 5- ایتالیا 48.5 میلیارد یورو.

 آقای رئیس جمهور هزینه های معلمان در ژاپن حداکثر سه برابر ایران است چرا باید بودجه آموزش و پرورش ژاپن 25 برابر ایران و حقوق معلمان آن 27 برابر ایران باشد؟ مگر هزینه های معلمان انگلیس چند برابر ایران است که بودجه آموزش و پرورش آن 12 برابر ایران و حقوق معلمان آن حدود 40 برابر ایران است؟

 کشور دانمارک 5.5 میلیون جمعیت دارد و 560 هزار دانش آموز، آیا می دانید که بودجه آموزش و پرورش دانمارک 10.9 میلیارد یورو در سال جاری است؟ یعنی نسبت دانش آموزی بودجه دانمارک 42 برابر ایران است؟ کشوری که زندانی ندارد و برای عدم تعطیلی زندان ها به خاطر بیکاری زندانبان ها از کشورهای دیگر زندانی قرض می کند؟

  مگر دولت محترم رسما اعلام نکرده است که برای هر دانش آموز سالی 2 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته است و برای هر زندانی 18 میلیون تومان؟ آیا اگر برای هر دانش آموز 18 میلیون تومان بودجه در نظر بگیرید، دیگر زندانی در ایران معنایی خواهد داشت؟ اگر شک دارید نگاهی به بودجه آموزش و پرورش دانمارک و تعداد زندانیان آن بیندازید!!!

 آقای رئیس جمهور آیا می دانید که بودجه آموزش و پرورش فنلاند نزدیک به ایران است ( 6.7 میلیارد یورو) ولی جمعیت دانش آموزی فنلاند 532 هزار است. اگر چه دانش آموزان ایرانی بیش از 25 برابر دانش آموزان فنلاندی هستند ولی کمی کمتر از فنلاند بودجه تخصیصی دارند؟

 آقای رئیس جمهور ما اگر بخواهیم از طلا بودن پشیمان شویم و شما مرحمت فرموده ما را مس کنید و بودجه آموزش و پرورش ما را به همان سطح 40 سال پیش برسانید، باید چه کار کنیم؟

 در رابطه با معیشت رزمندگان و جانبازان هم آمار و ارقام در کشورهای دیگر حکایت از این موضوع دارد که به ایثارگران خود توجه ویژه ای دارند، اما چرا باید یک رزمنده داوطلب بسیجی با چندین ماه سابقه جنگ از امرار معاش باز مانده و جانبازان در سختی و هزاران مشکل دیگر بسر ببیرند.

 کشور ما این همه ثروت خدادادی دارد تا جای که حتی خاک کشور را صادر می کنند، چرا برنامه مدونی وجود ندارد تا بر اساس آن مردم در رفاه باشند. از دولت محترم درخواست توجه لازم را داریم تا مشکلات به حداقل ممکن برسد.


کد خبرنگار : 23