تاریخ : 1396,شنبه 18 آذر14:30
کد خبر : 57006 - سرویس خبری : اخبار

تخفیف ایثارگری در جشنواره خرید طلایی اروند



برگزاری جشنواره خرید طلایی اروند در بازارهای آبادان و خرمشهر

جشنواره خرید طلایی اروند با هدف معرفی بازارهای دو شهر آبادان و خرمشهر به کشور و توسعه خدمات و گردشگری و نشاط اجتماعی از ۱۴ الی ۳۰ آذر ماه همزمان با تولد حضرت رسول رحمت و مهربانی آغاز می شود.

پس از استقرار گیت های گمرک در مبادی ورودی شهرهای آبادان و خرمشهر مزایای زیادی نصیب این دو شهر شده است و مردم می‌توانند از مزایای واقعی منطقه آزاد اروند بهره‌مند شوند اما شاید بسیاری از مردم از این مزایا آگاه نباشند.

به‌عنوان‌مثال پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده در شهرهای دیگر 80 درصد اما در منطقه آزاد اروند 5 درصد محاسبه می شود و این میزان برای پوشاک به 4 درصد می‌رسد. همچنین قیمت طلا در منطقه آزاد اروند 11 درصد کمتر از دیگر شهرهای کشور است.

به همین دلیل قیمت خدمات نیز در این دو شهر به میزان 15 تا 20 درصد از دیگر شهرها کمتر است. بازارهای آبادان و خرمشهر واقع در منطقه آزاد اروند از امتیاز ۷۵۰ میلیون دلاری دولت برای واردات کالای همراه مسافر در ۲۴ رسته کالایی برخوردارند.

در شهرهای مرزی معمولا شکسته شدن برخی قیمت‌ها به‌واسطه ورود کالا به صورت قاچاق است. به همین دلیل آن اجناس ضمانت کیفی نداشته و در صورت بروز مشکل هیچ مرجعی برای پاسخگویی و شکایت وجود ندارد.

کیفیت کالا نیز تضمینی نداشته و قیمت‌گذاری‌ها از اصول و قانون خاصی پیروی نمی‌کند. این موضوع خرید از مناطقی که اجناس قاچاق در آن‌ها فراوان است را با ریسک بالایی مواجه می‌کند.

این در حالی است که در منطقه آزاد اروند کالا از مبادی رسمی گمرک وارد می شود و با همان قیمت فروشندگان شهرهای مرزی ولی زیر نظر اصناف و با استاندارهای تعیین‌شده به فروش می‌رسد و مردم می‌توانند با آسودگی کامل خرید خود را انجام دهند.

به عبارتی تعرفه گمرکی کالا در خرمشهر و آبادان کمتر و اجناس وارداتی از دیگر شهرهای کشور قیمت پایین‌تری دارند. طی 3 ماه گذشته حدود 100 میلیارد تومان کالا وارد منطقه آزاد اروند شده است که این کالاها نسبت به شهرهای مجاور حداقل 30 درصد قیمت کمتری دارند و این موضوع یک فرصت ناب را برای خرید در منطقه آزاد اروند به وجود آورده است.

در جشنواره خرید طلایی اروند برنامه‌های فرهنگی متنوعی نیز دیده ‌شده است تا این رخداد منحصر به خرید از بازار نبوده و یک نشاط فرهنگی در شهرهای خرمشهر و آبادان ایجاد کند.

لازم به ذکر است که مقرر گشته که ایثارگران بالای 25 درصد از تخفیف 50 درصدی هم برخوردار شوند.

بخش فرهنگی جشنواره خرید طلایی اروند شامل بیش از 300 نمایش‌های عروسکی و خیابانی است و گروه‌های نمایشی در مکان‌های در نظر گرفته‌شده برای خرید یا در حواشی آن‌ها به اجرای نمایش می‌پردازند.

آسمان شهرهای آبادان و خرمشهر در طول شب های جشنواره نورافشانی می شود. رژه خودروهای مدرن، اسب دوانی، مسابقه آشپزی، پرواز بادبادک ها، چهره آرایی کودکان، مسابقه عکاسی و اجرای موسیقی نواحی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این جشنواره است.

این برنامه ها با محوریت نشاط اجتماعی شرعی، ایام شاد و خاطره‌انگیزی را برای مردم و خانواده‌ها ایجاد می‌کند.

بازارهای آبادان و خرمشهر با برداشته شدن شرط ویزا برای ورود اتباع خارجی به خصوص عراقی خود را آماده پذیرایی از مسافران و مهمانان خارجی و داخلی می کند.