تاریخ : 1396,یکشنبه 26 آذر18:50
کد خبر : 57032 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

وضعیت ایثارگران در بودجه 97 تفاوتی با گذشته ندارد


وضعیت ایثارگران در بودجه 97 تفاوتی با گذشته ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار جلوگیری از انحراف دولت از برنامه ششم توسعه از سوی نمایندگان ملت در بهارستان شد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار جلوگیری از انحراف دولت از برنامه ششم توسعه از سوی نمایندگان ملت در بهارستان شد.

به گزارش خبرنگار ما، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده ایثارگر مردم قم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه ی جلسه علنی مجلس در خصوص وضعیت ایثارگران در لایحه ی بودجه ی 97 اظهار داشت: هر چند که به طور دقیق لایحه ی بودجه ی 97 را بررسی نکردم، تفاوت چندانی بین لایحه بودجه ی ارائه شده توسط رئیس جمهور به مجلس با سال 96 وجود ندارد. بر اساس مکاتباتی که در دولت پیگیری  کردیم، آن چنان تفاوتی در بودجه امسال و سال آینده وجود ندارد.

نماینده ی دوره ی دهم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در خصوص موضوع بازنشستگان و ایثارگران و افراد کم درآمد جامعه، در فرصت 40 روزه ای که مجلس برای بررسی لایحه بودجه ی سال 97 در اختیار دارد و با رایزنی هایی که با نمایندگان ملت که درد این قشر را احساس می کنند داریم، امیدواریم به نتیجه مطلوبی برسیم.

نماینده ایثارگر مردم قم ادامه داد: ما نیاز به یک نگرش و اقدام جدی در مورد قشر محروم و ایثارگر جامعه در لایحه ی بودجه ی سال 97 داریم که ان شاالله در روند بررسی آن در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس توجه بیشتری شود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم یادآور شد: ما این موضوع را به طور جد در این بازه زمانی پیگیری خواهیم کرد. فراکسیون ایثارگران هم نسبت به این موضوع حساسیت ویژه ای دارد و چون عضو فراکسیون ایثارگران هستم قطعا آن را پیگیری خواهم کرد، تا خانواده ی بزرگ ایثارگران حداقل از لحاظ معیشتی در سال آینده تقویت شوند.

عضو کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سووال که آیا دولت به تعهدات گذشته ی خود در مورد ایثارگران عمل کرده است، تاکید کرد: متاسفانه دولت به این موضوع توجه زیادی نداشته است اما مجلس در لایحه ی برنامه ششم با لحاظ کردن مطالبات و قوانین ایثارگری از انحراف دولت جلوگیری خواهد کرد.

حجت الاسلام ذوالنوری متذکر شد: دولت به تعهداتی که داشته عمل نکرده و از آن انحراف داشته است، الان نیز باید تلاش کنیم که دولت حداقل به تعهدات خود عمل کند؛ اگر چه متاسفانه انحراف دولت از برنامه ششم توسعه بسیار زیاد است و به طور مثال در سال 94 دولت 63 درصد از برنامه انحراف داشته و خلاف آن کار کرده است.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم نمایندگان مجلس در این خصوص حساسیت لازم را از خود نشان دهند، اگر چه در این مورد تحرکی دیده نمی شود.

گفتنی است رئیس جمهور لایحه ی بودجه ی سال 97 را روز یکشنبه 19 آذر برای بررسی  و تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. بر اساس آئین نامه ی داخلی مجلس نمایندگان، مدت 40 روز فرصت رسیدگی به این لایحه را خواهند داشت.


کد خبرنگار : 17