تاریخ : 1396,یکشنبه 19 آذر19:29
کد خبر : 57033 - سرویس خبری : اخبار

بیان مظلومیت جانبازان شیمیایی در کنفرانس جهانی منع سلاح‌های شیمیایی



پزشک بدون مرز ایرانی با حضور در کنفرانس بین‌المللی منع سلاح‌های شیمیایی و میکروبی آنکارا به بیان مظلومیت شهدا و جانبازان شیمیایی کشورمان پرداخت.

دکتر سیدناصر عمادی که در روزهای اخیر در کنفرانس بین‌المللی منع سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در آنکارا حضور یافته بود، در گفت‌وگو با فارس، با عنوان اینکه از سراسر دنیا برای شرکت در این کنفرانس آمده بودند، اظهار کرد: همه در مورد حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی و جنگ جهانی اول آگاه بودند اما انگار از 8 سال حمله شیمیایی رژیم بعث علیه ایران کسی مطلع نبود.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های این کنفرانس به سخنرانی بنده اختصاص داشت، افزود: قبل از سخنرانی‌ام با نمایش فیلمی 4 دقیقه‌ای بسیاری از مصیبت‌های جانبازان شیمیایی را به آنها نشان دادم که همه متعجب شدند و ابراز تأسف می‌کردند.

پزشک بدون مرز ایرانی با اشاره به 24 دقیقه سخنرانی‌اش به زبان انگلیسی ادامه داد: لحظه‌ای که مستمعین و پزشکان بسیار متأثر شدند و بعد از سخنرانی مکرراً از کشورهای مختلف به‌ویژه (ترکیه، هلند، آلمان، یوگسلاوی، آمریکا و روسیه) ابراز رنجش و ناراحتی می‌کردند، لحظه‌ای بود که تصویر شهید نوروزی را در بیمارستان اهواز در حالی که تمام بدنش از گاز خردل سوخته بود و با همان وضع به شهادت رسید، به آنها نشان دادم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه همانطور که گفته می‌شود شهید آثار جاودان خدا بر بندگانش و موجب بیداری بوده، یک حقیقت است که در این کنگره شاهد آن بودم، خاطرنشان کرد: به لطف خدا و مظلومیت شهدای شیمیایی کشورمان سخنرانی‌ام از برترین سخنرانی‌های این کنفرانس قلمداد شد.

منبع:فارس