تاریخ : 1396,چهارشنبه 22 آذر13:40
کد خبر : 57043 - سرویس خبری : اخبار

جانبازنماها، متهمان ردیف اول!


جانبازنماها، متهمان ردیف اول!

قنبری وفا- بنیاد اگر صلاح بداند یک کمیته حقیقت یاب تشکیل دهد و با ایجاد یک کانال ارتباطی محرمانه گزارشات اطلاعاتی جانبازان را جمع بندی کند

مرتضی قنبری وفا

مرتضی قنبری وفا - متاسفانه اندوه بی پایان جانبازان زیر 25 درصد، عدم بذل توجه لازم از سوی پزشکان کمیسیون پزشکی احراز درصد جانبازی است.

پزشکانی که در این حوزه مبادرت به تعیین درصد جانبازان می کنند، عملاً تجربه و سابقه مفید نداشته و قادر به تشخیص درصد واقعی جانبازان نیستند.

 مگر در مدت زمان 4 یا 5 دقیقه فرصت مفیدی برای توضیح دردها و آلام جانبازان است؟ تاسف انگیز ترین قسمت ماجرا زمانی است که جانباز قادر به اثبات دردهای خود را نداشته و مدرک مستندی هم به همراه ندارد و نتیجه می شود که جانبازی که باید 50 درصد بگیرد در حالت خوشبیانه می شود 5 درصد.

حالا اگر بخواهیم کسی را متهم کنیم، فقط پزشک کمیسیون نیست، بلکه جانباز نماهایی هستند که کمیسیون پزشکی احراز درصد جانبازان بنیاد شهید را به این نقطه رسانده اند.

 یعنی جانبازنماها متهم ردیف اول به نقض حقوق اصلی خود جانبازان هستند. خود جانبازان اکثرا" چند جانبازنما را می شناسند و در این خصوص سکوت کرده اند مانند خود بنده که می شناسم تنی از کسانی که با جعل، تزویر ریا و "پارتی" درصد گرفته و حالت اشتغال هم هستند و در خانه در سلامتی کامل بدون داشتن هیچ دردی فقط از بنیاد حقوق مفت می گیرند.

آیا این خودش درد نیست؟

اما آیا اگر بنده و دیگران این دیوار سکوت را بریزیم و اسامی آنان را به بنیاد معرفی کنیم، برخورد قابل توجهی با این گروه می شود تا نتیجه بگیریم که دیگر هیچ فردی جرات جعل مدرک نکند و پا به کمیسیون پزشگی نگذارد؟

اگر بنیاد چنین برخورد جدی و خشن با این افرا کند، بنده پیش قدم می شوم. حال انگیزه سکوت ما هم این است که چرا نان یک خانواده را آجر کنیم.

اما پیش بینی این تراژدی را نیز نمی کردیم که همین سکوت ما شود مایه یک اندوه به تمام معنا و تاوان آن را جانبازان زیر 25 درصد بدهند.

 حال بنیاد اگر صلاح بداند یک کمیته حقیقت یاب تشکیل دهد و با ایجاد یک کانال ارتباطی محرمانه گزارشات اطلاعاتی جانبازان را جمع بندی و نام آن دسته که در گزارشات به اطلاع رسیده در یک کمیسیون پزشکی فوق تخصصی، مدارک پزشکی این افراد بررسی مجدد و واکاوی شود و در صورت احراز واقعیت زندگی جانبازنماها با اشد مجازات با آن برخورد شود و دیگر هیچ فرد سالمی جرات پا گذاشتن به کمیسیون پزشکی با جعل و تزویر نکند.

نتیجه چنین اقدام مفید بنیاد حداقل این است که جانبازان واقعی به حق خود برسند و بدون استرس و دلهره وارد کمیسیون پزشکی بنیاد شوند و مطمئن شوند که به حق قانونی خود می رسند.

هر چند این کار سخت و مشقت بار است، اما اگر بخواهیم یک کیسیون پزشکی سالم و مفید داشته باشیم، تنها گزینه است.

دیگر دوران مفت خوری بی دردان و فقر ناتوانان جنگی را به پایان برسانیم، دیگر 30 سال سکوت بی معنا را پایان دهیم و خودمان سرنوشت همرزمان عزیز درد کشیده را رقم بزنیم.

این گوی و میدان، بنیاد حرکتی بکن، ما آماده ایم.


کد خبرنگار : 20