تاریخ : 1396,چهارشنبه 22 آذر13:31
کد خبر : 57060 - سرویس خبری : اخبار

در ادامه مطلب ( دویدم و دویدم )

نامه بازی هایی که بالاخره به سرانجام رسید


نامه بازی هایی که بالاخره به سرانجام رسید

بعد از اینکه از کمیسیون پزشکی درصد گرفتم، رفتم قسمت هاتف بنیاد منطقه یک (که به آن شهر می گویند) درخواست گواهی جانبازی برای محل کارم کردم.

علی - جیم- بعد از اینکه از کمیسیون پزشکی درصد گرفتم، رفتم قسمت هاتف بنیاد منطقه یک (که به آن شهر می گویند) درخواست گواهی جانبازی برای محل کارم کردم. مرا فرستادند به قسمتی دیگر. در آنجا مسئول مربوطه گفت نامه برای کجا می خواهید گفتم برای محل کار سابق. گفت موضوعش چیست؟ گفتم می خواهم برای ارتقاء تحصیلی و گروه تشویقی اقدام کنم.

 کمی با دستگاه کامپیوتر تایپ کرد. گفت سیستم جواب نمی دهد. چون شما بازنشسته که هستید این امتیازات تعلق نمی گیرد. لذا دستگاه جواب نمی دهد. وی گفت دیگر مثل سابق نیست که ما بتوانیم نامه به این شکل بدهیم. جدیدا" کارها برنامه ریزی شده و هر موردی در سیستم تعریف شده است.

 گفتم خب یک معرفی نامه عادی بدهید که در آن فقط بنویسند بنده جانباز 5 درصد هستم. گفت برای این موارد باید بروید به دفاتر پیشخوان دولت و آنان به شما نامه می دهند. فرم های بنیاد هم دستشان است ولی ابتدا بروید طبقه بالا قسمت آمار و اطلاعات تا اطلاعات تان را درسیستم تکمیل کنند.

 رفتم اطلاعات و آمار. خانمی در آنجا گفت برای خود و خانواده ات این مدارک را بیاور (.کپی شناسنامه از تمام صفحات- کپی کارت ملی – یک قطعه عکس – گواهی آخرین مدرک تحصیلی ). یک فرم هم داد که برای تک تک افراد خانواده پر کنم و روی مدارکشان وصل کنم. مدارکی را که خواستند تهیه کردم و تحویلشان دادم.

  خانم مربوطه گفت بروید 8 روزدیگر بیائید تا من سوابق و مشخصات را وارد سیستم کنم و پس از آن باید بنیاد استان قسمت پذیرش و امور اداری ایثارگان آنان را تایید کند. بعد از این مدت با خانم مربوطه تماس گرفتم و گفتم کارم تمام شد؟ اظهار داشت من سوابق را ثبت کردم. فقط باید بنیاد استان تایید کند خودتان بروید آنجا کارتان را پیگیری کنید.

 رفتم قسمت امور اداری ایثارگران بنیاد استان و به مسئول مربوطه گفتم سوابق من و خانواده را تایید کردید؟ گفت کد ملی خود را بگوئید. به وی دادم. او هم اقدام به تایید فرزندانم کرد. گفت سیستم فقط از بیمه همسرتان اشکال گرفته و تایید نمی کند. معلوم نیست اشکال از کجاست! بنده خدا خیلی تلاش می کرد مشکل را حل کند. سه روز طول کشید تا این مشکل با رهنمود بنیاد تهران حل شد. تهران به وی گفت نمی خواهد بنویسید همسرشان شاغل است. بنویسید خانه دار. آنان هم نوشتند شغل نامشخص. الحمدالله سیستم تایید کرد. مسئول مربوطه می گفت همه چیز را سیستماتیک و تعریف شده کرده اند با کوچکترین ایراد دستگاه راه نمی دهد.
 بعد از آن به سه دفتر پیشخوان دولت برای گرفتن معرفی نامه مراجعه کرده ولی همگی گفتند ما با بنیاد قرارداد نداریم. رفتم قسمت هاتف بنیاد استان جریان را گفتم خانمی به من گفت شما اول باید بروید بنیاد منطقه یک که سوابق تان در آنجا است و درخواست رمز عبور و برخط بدهید بعد از آن بروید دفاترپیشخوان و یک لیست هم از دفاتر پیشخوانی که با آنان قرارداد داشتند برایم کپی کردند.
 
 رفتم هاتف منطقه یک و گفتم می خواهم درخواست رمز عبور بدهم. گفت برای چه می خواهید؟ گفتم می خواهم بروم دفاتر پیشخوان گواهی بگیریم. گفت گواهی برای کجا می خواهید؟ گفتم برای محل کار خود و فرزندم. سریعا" پای دستگاه نشست و دو معرفی نامه برایم تایپ کرد و گفت بروید فلان اطلاق نزد خانم – و معرفی نامه هایتان را بگیرید. رمز هم نمی خواهد.

 رفتم اطاق شخصی که گفته بود. گفتم آقایی در هاتف گفته معرفی نامه ها را از شما بگیریم. گفت باید بروید دفاتر پیشخوان. گفتم به آقایی که دم در، در هاتف بود. گفتم وی خودش نامه نوشته است. گفت نه دیگر ما نمی توانیم نامه بدهیم. به وی گفتم اگر ممکن است خودتان به ایشان بگویید.

 زنگ زد به هاتف دم درو به او گفت دیگر ما اجازه نداریم که معرفی نامه بنویسیم. این کار به دفاتر پیشخوان واگذار شده است. در قسمتی دیگر یکی دیگر از مسئولین به من گفت برخی از نامه ها مانند ارتقاء تحصیلی و گروه تشویقی و بیمه و چند مورد دیگر که در سیستم تعریف شده است را خود بنیاد انجام می دهد ولی معرفی نامه های دیگر را دفاتر پیشخوان به عهده دارند.
شبه یکی از دفاتر پیشخوان مورد قرارداد بنیاد مراجعه کردم ومعرفی نامه برای خودم و فرزندم گرفتم.

اگر چه خیلی گیج شدم ولی نکته مثبتی که در این چند روز در بنیاد دیدم همکاری سه تن از کارکنان بنیاد با من بود که از این کارشان خیلی خوشم آمد به طوری که برای رفع مشکل، همراهم به دیگر اطاق ها می آمدند و مکررا" تماس تلفنی می گرفتند.


کد خبرنگار : 20