تاریخ : 1396,یکشنبه 03 دي13:20
کد خبر : 57147 - سرویس خبری : گزارش و گفت و گو

در حاشیه نخستین جشنواره ورزشی جانبازان نخاعی

جانباز ویلچری، بانی گروه فرهنگی قرآنی


جانباز ویلچری، بانی گروه فرهنگی قرآنی

اجرای 2500 برنامه در سراسر کشور و سفر به 25 کشور جهان در قالب فعالیت فرهنگی قرانی

فاش نیوز - برگزاری جشنواره های فرهنگی ورزشی جانبازان نخاعی در رامسر فرصتی برای دورهمی و زنده کردن خاطرات دوران ایثار و شهادت است که از سوی ایثارگران مورد اقبال بسیاری واقع شد. در همین راستا و در حاشیه برگزاری این جشنواره چند تن از جانبازان نخاعی حاضر در رامسر، به بیان دغدغه ها و نقطه نظرات خود پرداختند:

فاش نیوز - لطفا خودتان را معرفی کنید؟

- یحیی ابطحی از جانبازان 70 درصد استان مقدس قم هستم که در تاریخ 29/10/1365 در منطقه عملیاتی شلمچه و درعملیات کربلای 5 از ناحیه نخاع، خداوند توفیق جانبازی در راه خودش را به بنده عطا فرمود.

بعد از مجروحیت تا سال 69 در کشور آلمان و انگلیس ادامه درمان دادم و در همان سال تحصیلاتم را ادامه دادم و در مقطع کارشناسی ارشد علوم سیاسی و اخیرا هم در رشته کارشناسی ارشد علوم قرآنی و حدیث، فارغ التحصیل شدم. اما هنوز برای دکترا اقدام نکرده ام و ان شاالله خدا توفیق بدهد آن را هم پیگیری می کنم.

فاش نیوز - آیا جانبازی برای شما محدودیت هایی به همراه داشته است؟

- نه. بالاخره هدف ما از حضور در دفاع مقدس انجام وظیفه و لبیک به ندای امام عزیزمان بود و چون هدف دار بوده است دیگر با این شرایط کنار آمده ام و همین هم انگیزه ای شد که بعد از مجروحیت دنبال کارهای فرهنگی باشم و الحمدالله از سال 1373 تا الان در حدود 23 سال است که گروه فرهنگی قرآنی قمر بنی هاشم(ع) را دارم که تاکنون با این گروه 2500 برنامه در سراسر کشور اجرا کرده ایم.

همچنین به حدود 25 کشور جهان سفر کرده و الحمدالله در مناسبت های مختلف مانند ماه مبارک رمضان، هفته دفاع مقدس، دهه مبارک فجر، نیمه شعبان، میلاد ائمه معصومین، دهه اول محرم و مناسبت های مختلف برنامه داشته ایم. بیشترین برنامه های ما یادواره شهدا است و تا آنجا که بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت و جانبازی را به نسل جوان انتقال خواهیم داد.

فاش نیوز - نظر شما در مورد برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان نخاعی چیست؟

- این جشنواره فرصت خوبی بود برای جانبازانی که در این چند سال دوست داشتند همدیگر را ببینند و خاطرات گذشته را تجدید کنند؛ به نظر من با وسعتی که این جشنواره برگزار شد و خود جانبازان هم پیگیر بودند و به لطف خدا آب و هوا هم یاری کرد، یک جشنواره با حال وهوای بهاری برگزارشد.

همچنین این جشنواره، از یک جهت دیگرخیلی خوب بود چرا که جانبازانی که در این چند سال دوست داشتند همدیگر را ببینند و خاطرات گذشته را تجدید کنند، این جشنواره فرصت حوبی برای آنان بود.

فاش نیوز - این جشنواره از لحاظ روحی، روانی و جسمانی چه تاثیری بر روی شما داشته است؟

- خیلی خوب بود به شما عرض کنم که اگر چه انگیزه  و هدفش ورزشی بود ولی در کنار آن کارهای فرهنگی هم انجام شد و همین که بچه ها دور یکدیگر جمع شدند و شب ها در کنار ساحل حضور پیدا می کردند و خاطره می گفتند و برنامه های شاد داشتند، این از لحاظ روحی و روانی خیلی برایشان موثر بود، مخصوصا برای بچه هایی که درد و مشکلات جسمانی دارند این چند روز باعث شد که یک مقدار از این فضا بیرون بیایند.

ما به مسئولین توصیه می کنیم که این جشنواره را در طول سال ادامه بدهند. چرا که در این جشنواره کارهای خوبی انجام شد، به خصوص از لحاظ بحث تعمیرات ویلچر، چون ویلچر و تجهیزات حکم پاهای یک جانباز را دارد و اینجا زحمت کشیدند و ویلچر بچه ها را تحهیز و تعمیر و اگر قطعاتی لازم و یا فرسوده شده بود آن را تعویض کردند.

 


کد خبرنگار : 24