تاریخ : 1396,چهارشنبه 29 آذر19:37
کد خبر : 57165 - سرویس خبری : اخبار

برای تسهیل در امر خدمات بهداشتی و درمانی:

شیوه‌نامه اجرایی بیمه تکمیلی ایثارگران ابلاغ شد



رفع مشکلات بیمه درمانی جامعه ایثارگری توسط معاونت بهداشت و درمان بنیاد با هماهنگی بیمه‌گذار و بیمه‌گر مدیریت می‌شود و شیوه‌نامه اجرایی بیمه تکمیلی ایثارگران برای تسهیل در امر خدمات درمانی ابلاغ شد و هدف بنیاد این است که ایثارگران در حوزه درمانی بهترین خدمات را دریافت کنند.

عبدالرضا عباسپور، در همایش فصلی معاونین استان و روسای بنیاد شهرستان‌های خراسان رضوی  رفع مشکلات درمانی ایثارگران را یکی از مهمترین اولویت‌های بنیاد عنوان کرد و گفت: رفع مشکلات بیمه درمانی جامعه ایثارگری توسط معاونت بهداشت و درمان بنیاد با هماهنگی بیمه‌گذار و بیمه‌گر مدیریت می‌شود و شیوه‌نامه اجرایی بیمه تکمیلی ایثارگران برای تسهیل در امر خدمات درمانی ابلاغ شد و هدف بنیاد این است که ایثارگران در حوزه درمانی بهترین خدمات را دریافت کنند.

وی در خصوص هرم سلامت ایثارگران افزود: در این هرم سلامت، وضعیت جسمی و سلامتی ایثارگران به صورت تخصصی با اعزام پزشکان متخصص به شهرستان‌ها، جذب نیروی متخصص خارج از کشور و تشکیل کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی بررسی و پیگیری می‌شود تا سلامت ایثارگران تأمین ‌شود. بنیاد افراد تحت تکفل و تحت پوشش خود را به سازمان بیمه سلامت معرفی و پس از فرایند اداری دفترچه بیمه سلامت به افراد اعطا می‌شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از همکاری بیمه دی و پیگیری روسای بنیاد و معاونین بهداشت و درمان استان‌ها برای عقد قراردادهای جدید با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها و حل مشکلات احتمالی خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تجهیزات پزشکی خاص مانند تشک مواج و ویلچر برای ایثارگران مشمول مهیا شده است گفت: تجهیزات پزشکی خاص مطابق درخواست بنیاد استان و شهرستان‌ها به جانبازان قطع نخاع از گردن و یا سایر ایثارگران طبق شرایط اعطا می‌شود.