تاریخ : 1396,شنبه 09 دي15:37
کد خبر : 57249 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

به جامعه ایثارگری امید واهی ندهیم!


به جامعه ایثارگری امید واهی ندهیم!

دو تن از نمایندگان ایثارگر مجلس با اشاره به لایحه بودجه سال 97 از کمبود اعتبارات به بنیاد شهید و جامعه ایثارگران انتقاد و خواستار لحاظ کردن مصوبات برنامه ششم توسعه در این خصوص شدند.

حسن کامران: دولت به مصوبات برنامه ششم توجه کند

فاش نیوز - دو تن از نمایندگان ایثارگر مجلس با اشاره به لایحه بودجه سال 97 از کمبود اعتبارات به بنیاد شهید و جامعه ایثارگران انتقاد و خواستار لحاظ کردن مصوبات برنامه ششم توسعه در این خصوص شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حسن کامران نماینده ایثارگر مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری مصوبات برنامه ششم توسعه در خصوص جامعه بزرگ ایثارگران خاطرنشان کرد: با وجود مصوبات قانونی مجلس شورای اسلامی، در لایحه بودجه سال آینده احکام برنامه ششم توسعه اعمال نشده است. اگر چه بنیاد شهید باید مراقبت می کرد که این کار انجام شود، اما متاسفانه برخی کاری برای ایثارگران نمی کنند اما منت آن را هم می گذارند.

نمارینده مردم اصفهان در مجلس دهم خاطرنشان کرد کرد: آنچه در برنامه ششم آورده بودیم طبق روال حداقل در لایحه برنامه بودجه سال 97 نباید کاهش می یافت، بطور مثال در مورد رزمندگان معسر به اندازه جمعیت شان اعتبارات لازم دیده نشده است، چرا که بسیج 26 هزار رزمنده معسر، ستاد کل هم حدود 50 هزارنفر را تحت پوشش دارد که دولت بایستی در بودجه سال آینده حداقل برای خدمت دهی به این تعداد اعتبارات لازم را اختصاص دهد، اما متاسفانه در ردیف بودجه 97 چنین چیزی لحاظ نشده است.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در خصوص مسکن ایثارگران قبلا ما آورده بودیم که زمین یا مسکن به ایثارگران نیازمند داده شود، اما حتی سخنی از این موضوع در لایحه بودجه سال 97 دیده نمی شود، در خصوص جانبازان متوفی نیز حداقل باید برای فرزندان آنها تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شد اما به علت کمبود اعتبارات در سال آینده دولت در لایحه بودجه 97 در این مورد سکوت کرده است.

***ابطحی: دولت با تنگناهای مالی روبرو است، به جامعه ایثار بیخود امیدواری ندهیم

محمدجواد ابطحی نماینده ایثارگر مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: اینکه پولی را به بنیاد شهید بدهند اینطور نیست، بلکه در سالجاری فقط بتواند برخی از معوقات خود را کم کند. اعتباراتی که بتواند درد بزرگ جامعه ایثارگری را حل کند و طبق برنامه ششم عمل کنیم متاسفانه در لایحه برنامه بودجه سال 97 لحاظ نشده است.

وی اضافه کرد: نباید بیخودی به جامعه ایثارگر در بودجه سال 97 اماد داد، آن چه که من می بینم دولت با تنگناهای مالی روبرو شده است اگرچه می شود هزینه های مالی را کم کرد.

نماینده ایثارگر مجلس دهم ادامه داد: در صحبت هایی که با آقای نوبخت داشتم عنوان کردم که می شود، حقوق های بالای هفت و سه میلیون تومان را در لایحه بودجه سال آینده اضافه نکرد، همچنین جلوی برخی از همایش و جلساتی که برگزار می شود را در آینده می توان گرفت، اگر چه متاسفانه برگزاری هر جلسه هیئت دولت نزدیک به 35 میلیون تومان هزینه برمی‌دارد. ابطحی یادآور شد: اگر ما وترد ردیف های بودجه شویم، مشاهده خواهیم کرد که می توان بسیاری از آنها را کاهش داد، اما متاسفانه این گونه عمل نمی شود، اگر چه رای مجلس در جابجایی ردیف ها آنچنان که باید و شاید تاثیرگذار نیست و خیلی هنر کنند 5 درصد خواهد بود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس لایحه تقدیمی دولت برای سال 97 حتی جابجایی برخی از ردیف ها امکان پذیر نیست.


کد خبرنگار : 17