تاریخ : 1396,یکشنبه 10 دي14:30
کد خبر : 57285 - سرویس خبری : مجلس شورای اسلامی

گزارشی از جزئیات طرح تبدیل بنیاد شهید به وزارتخانه


گزارشی از جزئیات طرح تبدیل بنیاد شهید به وزارتخانه

به منظور نهادینه کردن دفاع از ایثارگران و شهدا در هیئت وزیران و اعتبار بخشی ملی و جهانی و همچنین نظارت جدی مجلس به تمامی وظایف و اعمال نهاد مذکور و توجه ویژه به امور فوق الذکر و امور شهدا و ایثارگران و جانبازان تا رسیدن به هدف چشم انداز در افق 1404 این طرح تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

فاش نیوز رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح تبدیل سازمان بنیاد شهید به وزارت ایثارگران و امور شهدا و جانبازان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با اشاره به ضرورت مسئولیت پذیری دولت و رسیدگی جدی به امور ایثارگران اظهار داشت: از آنجایی که بنیاد شهید از برکات و صدقه های جاریه حضرت امام خمینی (ره) است و بیش از سه میلیون نفر را بطور مستقیم و غیر مستقیم زیر پوشش دارد و اعتباری به کشور ما داده است که از نظر دفاع از فرهنگ ایثار و شهادت در ردیف کشورهای برتر دنیا قرار داشته باشیم، نمایندگان ایثارگر به عنوان نماد نیروهای ارزشی مجلس شورای اسلامی، این طرح را به صحن علنی ارائه داده اند.

وی افزود: به منظور نهادینه کردن دفاع از ایثارگران و شهدا در هیئت وزیران و اعتبار بخشی ملی و جهانی و همچنین نظارت جدی مجلس به تمامی وظایف و اعمال نهاد مذکور و توجه ویژه به امور فوق الذکر و امور شهدا و ایثارگران و جانبازان تا رسیدن به هدف چشم انداز در افق 1404 این طرح تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

نوروزی یادآور شد: بر اساس سند چشم انداز 20 ساله، جمهوری اسلامی در افق این چشم انداز فعال، مسئولیت پذیر، ایثارگر و مومن خواهد بود. بنابر این اگر ما بخواهیم بحث اینکه جامعه اسلامی، جامعه ای فعال، مسئولیت پذیر و ایثارگر و مومن به همه موازین انقلاب اسلامی باشد و ما آن را در سر لوحه اقدامات خود داشته باشیم باید وزارتخانه ای فعال، سختکوش، مجاهد و پیشرو نه تنها در بحث امور شهدا بلکه در تمامی موازین و مسائل انقلاب اسلامی ایجاد کنیم.

نماینده ایثارگر مجلس دهم متذکر شد: در برنامه ششم توسعه با تلاش فراکسیون و سایر نمایندگان ایثارگر 50 مورد رکن نسبت به ایثارگران به تصویب رسیده است، در حالی که در بودجه سال 97 فقط سه موضوع رزمندگان معسر، صعب العلاج ها و معوقات آمده است.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می خواهیم ببینم تا چه زمانی از سوی دولت به این 76 ماده قانون جامع خدمات رسانی و 50 رکن در برنامه ششم توسعه عمل می شود اظهار داشت: اگر ما وزارتخانه ای داشته باشیم که مجلس به وزیر آن رای بدهد و به نمایندگان پاسخگو باشد، قطعا بهتر می توانیم از ایثارگران عزیز دفاع کنیم.

نوروزی با اشاره به احتمال مغایرت تاسیس وزارت ابثارگران با اصل 75 قانون اساسی تصریح کرد: ممکن است بعضی ها در مورد تاسیس وزارتخانه ایثارگران بگویند که با اصل 75 قانون اساسی مخالف است، می خواهم عرض کنم سازمان بنیاد شهید و یا هر وزارتخانه بر اساس چارت سازمانی می تواند 5 معاونت داشته باشد و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز دارای معاونت های توسعه مدیریت، حقوقی، فرهنگی، تعاون و امور اجتماعی و بهداشت و درمان و حدود 19 مدیر کل است.

نماینده مردم رباط کریم خاطرنشان کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، افزایش ساختار اداری و نیروی انسانی برای هیچ وزارتخانه ای ممکن نیست و ما هم آنرا قبول داریم و قول می دهیم در صورت تصویب طرح تا حداکثر دو برنامه دیگر افزایشی در تشکیلات وجود نخواهد داشت.

رئیس فراکسیون ایثارگران در پایان تاکید کرد: آنچه که ما می خواهیم در این جا مطرح کنیم این است که با همین امکانات و با همین سازمان و افراد و بودجه بنیاد شهید، خواستار وزارتخانه شدن بنیاد شهید و امور ایثارگران برای دفاع واقع بینانه از قشر ایثارگران هستیم


کد خبرنگار : 18