تاریخ : 1396,شنبه 16 دي13:22
کد خبر : 57396 - سرویس خبری : اخبار

خسارت‌های اقتصادی هنگفت آشوبگران برای مردم




اقدامات آشوب‌طلبانه عناصر اغتشاشگر، خسارت‌های اقتصادی برای کشور در پی داشته است.
روزنامه فرهیختگان «دست‌پخت آشوبگران» را «ضد اقتصاد» توصیف کرد و نوشت: آشوب‌افکنی در برخی نقاط، شاخص بورس را 2400 واحد کاهش داد و قیمت دلار را به 4300 تومان رساند.
دکتر محمدرضا جهان بیگلری، اقتصاددان و عضو اتاق بازرگانی در این باره به «نود اقتصادی» می‌گوید: «بدون شک اردوکشی‌های خیابانی «شاخص جهانی اقتصاد ایران» را تنزل می‌دهد.»
دکتر آلبرت بغزیان، اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشگاه تهران نیز در این باره به «فرهیختگان» می‌گوید: «با اردوکشی‌های خیابانی ریسک سرمایه‌گذاری در ایران افزایش خواهد یافت.»
به گزارش فرهیختگان، اتحادیه طلا با 80 درصد کاهش فروش، اتحادیه اتومبیل کرایه با 20 درصد کاهش تقاضا و اتحادیه‌های مسکن با تعلل خریداران و فروشندگان مواجه شده‌اند. وطن امروز نیز در گزارشی از کاهش ارزش پول ملی در برابر ارزهای خارجی به خاطر اغتشاش‌های اخیر خبر داد و نوشت: در پی اعتراضات اخیر، سکه و ارز به ترتیب 40 هزار و 50 تومان گران شدند و در عوض بورس که روزهای خوبی را در هفته جاری سپری می‌کرد 2800 واحد سقوط کرد.
به نظر می‌رسد نوسانات اخیر هر چند مهم هستند اما تمام بلایی که از این اتفاقات اقتصاد ایران متحمل می‌شود، نیستند. همیشه نتیجه نارضایتی‌های خیابانی در ایران تحریم‌های گسترده اقتصادی از سمت کشورهای غربی بوده است و حالا هم بیم این می‌رود نتیجه اردوکشی‌های خیابانی شروع تحریم‌های ظالمانه برای مردم ایران باشد که شرایط معیشت را برای آنها سخت‌تر نیز می‌کند.