تاریخ : 1396,یکشنبه 17 دي13:29
کد خبر : 57430 - سرویس خبری : اخبار

شش دانگ بهشت مال اهلش!


شش دانگ بهشت مال اهلش!

چیز زیادی نخواستم که؟ شش دانگ جنت مال کسانی که اهل جنت هستند، اما من می خواهم تحت پوشش درمانی قراربگیرم! در فضای مجازی دیدم یکی ازمسئولین حق جانبازی سرسام آوری دریافت می کرد که با آن رقم می شد هزار نفر از مجروحان را تحت پوشش درمانی قرار داد!

محمد قزاق

محمد قزاق - متاسفانه من دچار مشکلاتی شده ام، اگر به این نهاد و یا سازمان مرتبط می شود، خواستار پاسخ هستم.

  اینجانب طی سال های ۶۵ تا ۶۷ برحسب وظیفه در جبهه ها بوده ام و درعملیات های کربلای ۴ و ۵ و همینطور والفجر۱۰ حضور داشته ام و در رسته های خط شکن، توپ ۱۰۶، مینی کاتیوشای ضدزره و بعنوان راننده معاونت عملیات، خدمت کرده ام.

  طی عملیات وافجر۱۰ در منطقه حلبچه شیمیایی شدم که به دلیل کثرت شهدا و مجروحین در منطقه از رفتن به بیمارستان امتناع نمودم و فقط با همان لوازمی که همراهم بود، آمپول های آتروپین را تزریق نمودم.

  با گذشت زمان و گذر از سنین جوانی، عارضه جراحات به ریه و پوست و همینطور چشم و اعصاب جدی تر شد و پس ازبستری های پی درپی، جهت تعیین میزان جراحات وارده و درصد از طریق سپاه و کمیسیون پزشکی آن تشکیل پرونده گردید و باتایید جراحات، جانبازی مرا احراز نمودند و به بنیادشهید منطقه ۲ معرفی و مراجعه نمودم که درآنجا نیز کمیسیون احرازّبنیاد براساس قوانین، مدارک و آزمایشات متعدد، مصدومیت مرااحراز نمودند و نهایتا جهت تعیین درصد به کمیسیون بنیاد معرفی شدم.

 متاسفانه با زیر پا گذاشتن هرآنچه درعرف، قانون ومصادیق هست، موضوع(تعیین درصد مرا) منتفی نمودند و جراحات بنده را به شیمیایی جنگ منتسب ننمودند!

  نزد یکی از فرماندهان عملیات والفر۱۰ که خودایشان نیز از مجروحین هستند رفتم و قضیه را مطرح کردم که ایشان مرا به ستادکل نیروهای مسلح (واحد مستقل ایثارگران) جهت تست و معاینات متعدد،معرفی نمود که واحد ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح نیز پس از بررسی ها و انجام آزمایشات بسیار،جراحات مرا تایید نمودند و به بنیاد شهید جهت پیگیری موضوع ارجاع نمودند که متاسفانه بنیاد شهید از موضوع طفره رفته و از تعیین درصد جلوگیری نمود!

با نماینده ستادکل جهت پیگیری موضوع صحبت هایی شد، اما متاسفانه بنیاد شهید پاسخی به من نداد.

 متاسفانه هزینه های درمان سرسام آور شده است و گاها" دچار حملات ریوی هم می شوم و از بستری امتناع می کنم، چون هزینه اش گزاف است. پای دوندگی هم ندارم.

مدارک کمیسیون احراز سپاه پاسداران و کمیسیون احراز بنیاد شهید و معاینات و تایید ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح موجود است.

به راستی چرا اینگونه بی عدالتی میکنند؟

 من دچار عارضه موج گرفتگی (فاقد مدارک بالینی) و ترکش نیز دارم، اما متاسفانه از حداقل امکانات درمانی محروم هستم. تا آنجا که توان داشته ام سعی کرده ام مجدد مراجعه نکنم که مورد تحقیر قرار نگیرم.

  نمی دانم، شاید ملاک و استناداتی غیراز قوانین و عرف مکتوب شده وجود دارد. البته این وظیفه حکومت است به مجروحان و صدمه دیدگان ناشی ازجنگ سرویس درمانی مناسب ارائه نماید. به دلیل گرانی برخی از داروها و عدم توانایی در تهیه آنها، گاهی اوقات تا صبح نمی خوابم که البته فدای سر مسئولین که راحت میخوابند!

  چیز زیادی نخواستم که؟ شش دانگ جنت مال کسانی که اهل جنت هستند، اما من می خواهم تحت پوشش درمانی قرار بگیرم! در فضای مجازی دیدم یکی ازمسئولین حق جانبازی سرسام آوری دریافت می کرد که با آن رقم می شد هزار نفر از مجروحان را تحت پوشش درمانی قرارداد!

 من هیچ اعتراضی ندارم، دوستانم شهید شدند و رفتند من نیز شرم می کنم بخواهم فکری جزفکر آنها داشته باشم. من فقط میخواهم تحت پوشش درمانی جراحات ناشی ازجنگ قرار بگیرم. اگر امکان دارد و لااقل پاسخی بود میشنوم

من حتی بیمه درمانی نیستم و یارانه نگرفته و نمی گیرم، من فقط پوشش درمانی صدمات ناشی ازجنگ را میخواهم،که اگر نشد هم تحمل می کنم.

تشکر


کد خبرنگار : 20