تاریخ : 1396,دوشنبه 18 دي12:06
کد خبر : 57447 - سرویس خبری : سیاسی

16 فرصت‌طلبی که مردم را ماهی فرض کرده‌اند!




یک همکار نشریات زنجیره‌ای تصریح کرد اصلاح‌طلبان صادرکننده بیانیه حمایت از اعتراض، حافظه مردم را به اندازه حافظه ماهی کوتاه فرض کرده‌اند.
نادر فتوره‌چی که با نشریاتی مانند شرق، بهار، آفتاب امروز، سرمایه، دوران امروز و صبح امروز همکاری داشته، درباره بیانیه 16 مدعی اصلاح‌طلبی نوشت: اصلاح‌طلبان فکر می‌کنند مسئله فقط آبروریزی است و باید یک جوری آبروی ریخته را بازگردانند. آنها متوجه «تغییر دیسکورسیو» وضعیت نیستند. نه عزیزان، اصلاحات مرد. این مرگ نتیجه مواضع شما نبود، مواضع شما نتیجه شنیدن خبر مرگ بود.
وی در توئیتر می‌افزاید: دست‌کم سه تن از افرادی که بیانیه «16 اصلاح‌طلب» را امضا و خواستار آزادی دانشجویان و مردم عادی شده‌اند، 72 ساعت قبل خواستار «جمع کردن آنها به هر ترتیب» بودند و آنها را «کرکس»، «فرصت‌طلب»، «آشوبگر» و... نامیدند. بله، حافظه تاریخی ما کوتاه است، اما نه دیگر 72 ساعت!
فکر می‌کنم اینها بیش از آموزش سیاسی، نیاز به آموزش زیست‌شناسی دارند تا فرق انسان و ماهی را تشخیص بدهند. بله حافظه تاریخی ما کوتاه‌مدت است اما نه دیگر 72 ساعت!
اشاره فتوره‌چی به نامه‌ای با امضای جلایی‌پور، رمضان‌زاده، امین‌زاده، حجاریان، رضا خاتمی، صفایی فراهانی، عبدی، عرب سرخی، میردامادی، تاج‌زاده، آرمین، نعیمی‌پور و...) است که ضمن آن مدعی به رسمیت شناختن اعتراض مردم شده و اعتراض مردم را سیاسی و نه اقتصادی خوانده بودند.